ID : 10350796
نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس:

چرا میراث فرهنگی فکری به حال فاضلاب‌ رها شده در بنای تاریخی امیرچخماق نمی کند؟


دکتر جوکار نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس گفت: ما از سازمان میراث فرهنگی که به تدفین شهدا در حسینیه امیرچخماق ایراد گرفته درخواست داریم تا به طور جدی نسبت به مشکلات این بنای تاریخی اقدام کند. بنای تاریخی امیرچخماق دارای شکاف‌های زیادی است و فاضلاب‌های زیادی در این محل رها شده است.

یزد رسا، محمد صالح جوکار نماینده مردم شریف یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حواشی موجود بر سر تدفین تعدادی از شهدای گمنام دوران دفاع مقدس در حسینیه امیرچخماق یزد گفت: فضاسازی‌هایی که علیه تدفین شهدای گمنام در حسینیه امیرچخماق یزد در فضای مجازی صورت گرفته صحت ندارد.


وی ادامه داد: تنها ایراد کارشناسی که به تدفین شهدا در حسینیه امیرچخماق وارد شده این است که تدفین این شهدا دراین مکان ممکن است در آینده ایران را در ثبت جهانی این اثر در یونسکو با مشکلاتی مواجه کند و یونسکو تدفین شهدا در این مکان تاریخی را برای ثبت جهانی آن محل اشکال بداند.


رییس مجمع نمایندگان استان یزد اظهار داشت: نکته جالب اینجاست که کسانی که به تدفین شهدا در صحن حسینیه ایراد می‌گیرند عنوان می‌کنند که این شهدا در قسمت سازه اصلی حسینیه دفن شوند که طبق مقررات یونسکو این اقدام بیشتر محل اشکال است و محل تدفین شهدا در حال حاضر حدود 40 تا 50 متر با سازه تاریخی حسینیه فاصله دارد.


جوکار همچنین خاطرنشان کرد: ما از سازمان میراث فرهنگی که به تدفین شهدا در حسینیه امیرچخماق ایراد گرفته درخواست داریم تا به طور جدی نسبت به مشکلات این بنای تاریخی اقدام کند. بنای تاریخی امیرچخماق دارای شکاف‌های زیادی است و فاضلاب‌های زیادی در این محل رها شده است و از سوی دیگر واحدهای صنفی در اطراف مسجد فعالیت می‌کنند که هیچ سنخیتی با آن ندارد و اگر بناست تا واحدهای صنفی در این مکان فعال باشند مناسب است تا محصولات فرهنگی را به جهانگردان عرضه کنند که مرتبط با بنای تاریخی مذکور باشد.


وی در پایان گفت: تدفین شهدای دفاع مقدس که بخش مهمی از میراث فرهنگی ما هستند در حسینیه امیر چخماق در واقع تکمیل‌کننده و تضمین‌کننده این بنا به عنوان میراث فرهنگی و تاریخی ماست و بازدیدکنندگان نیز از نزدیک با میراث غرور ملی ما نیز بدین وسیله آشنا خواهند شد.

منبع: فارس
 




summary-address :
Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.