ID : 33158256
بیکاری کارگرانی با بیش از 15 سال سابقه کار؛

چه کسی جوابگوی بیکاری 20 کارگر جایگاه سوخت ابرکوه است؟


خبر واگذاری دو جایگاه سوخت ابرکوه، اگرچه برای توسعه و آبادانی شهر شنیدنی است، اما برای کارگران اینجا همچون کابوسی است که دغدغه آن زندگی و خواب راحت را از آنها گرفته است.

به گزارش یزدرسا به نقل از سرو ابرکوه، مدتی است خبر واگذاری دو جایگاه شرکت نفت و CNG ابرکوه، در شهرستان منتشر شده است. این خبر اگرچه برای توسعه و آبادانی شهر شنیدنی است اما برای کارگران این جایگاه ها همچون کابوس است که دغدغه آن زندگی و خواب راحت را از آنها گرفته است.

افرادی در این دو جایگاه مشغول به کار هستند که بعضاً سابقه ای بین 8 الی 12 سال و کمتر و بیشتر دارند. بعضی از آنها به پشتوانه داشتن این شغل، برای خود خانه و خانواده تشکیل دادند و برنامه های دیگری هم برای ادامه زندگی شان داشتند.

تعداد 20 نفر کارگر که به صورت قرارداد مستقیم و شرکتی، به واسطه شرکت های خدماتی مختلف در جایگاه ها شروع به کار کردند، در حال حاضر پس از اقدام خصوصی سازی جایگاه های نفت ابرکوه، بیم آن دارند که به علت تعدیل نیرو یا به کارگیری افراد جدید توسط سرمایه گذار جدید، از کار بی کار شوند.

کارگران از زمانی که خبر واگذاری جایگاه نفت و CNG ابرکوه به بخش خصوصی را شنیده اند، با نامه نگاری و مراجعه حضوری به مسئولین ذی ربط کشوری، استانی و شهرستانی، پیگیر وضعیت شغلی خود شدند ولی متأسفانه راه حلی برای این موضوع پیدا نکردند و یا بهتر بگوییم جواب قانع کننده ای نگرفتند.

چرا که هیچ دستگاه یا فردی اکنون مسئولیت این شرایط را بر عهده نمی گیرید و در واقع هر بخش مربوطه می گوید: برنامه کاری، فعالیت، ارائه خدمات و مسائل کارگران مرتبط به این قسمت نیست.

واقعاً چه کسی مسئول است، مگر این کارگران بر روی هوا کار می کردند که اکنون بلاتکلیف رها شوند....

بعضی بخش ها به کارگران ابرکوه پیشنهاد کرده اند که از بیمه بیکاری خود استفاده و امرار معاش کنند، آیا این راهکار مناسب و آخر است؟! کارگری که چند سال سابقه کار دارد تا کی می تواند از بیمه بیکاری استفاده کنند و مایحتاج خانواده چند نفره خود را تأمین کند.

کارگرانی که عمر و جوانی خود را در این جایگاه ها گذراندند و از کسانی بودند که در عرصه های مختلف ملی و شهرستانی در صحنه حاضر شدند و برای منافع کشور تلاش کردند، در حال حاضر با وجود این شرایط اقتصادی و نبود شغل و درآمد مناسب، کجا و چگونه دنبال کار باشند.

تکلیف این 20 کارگر ابرکوهی چیست؟ کسی که باید برای آینده شغلی آنها تصمیم گیری کنید، چه کسی است؟

چه بسا در جریان خصوصی سازی، سرمایه گذار جدید که اقدام به خرید این جایگاه ها کرده است برای به کار گیری نیروی انسانی جدید برنامه ریز کرده است.

خبرنگار سرو ابرکوه، برای اطلاع از وضعیت کارگران به امیر علی خسروی رئیس ناحیه شرکت نفت ابرکوه مراجعه کرد و وی اظهار کرد، که فقط ناظر و عامل فروش فراورده های نفتی این شرکت است و هیچ گونه دخل و تصرفی در مسائل دیگر ندارند.

خسروی پیشنهاد کرد برای پیگیری و اطلاع از جزئیات این خصوصی سازی به روابط عمومی این بخش در استان مراجعه کنیم.

با توجه به اینکه کارگران با مدارک تحصیلی و علمی در جایگاه های نفتی ابرکوه مشغول به کار هستند، از مسئولین استانی و شهرستانی به ویژه مسئولین مربوطه تقاضا می‌شود، در صورت تعدیل نیرو، این افراد را در بخش‌های مختلف شهرستان در حین اشتغالزایی برای افراد دیگر، به کارگیری کنند که بعد از گذشت سال ها خدمات رسانی به مردم، بیکار نشوند.

در پایان باید این نکته را مد نظر داشته باشیم که بیکاری و فقر اقتصادی، ریشه بسیاری از معضلات و آسیب های اجتماعی است.

انتهای پیام/ ف




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.