ID : 39142742
رئیس شبکه بهداشت و درمان بافق:

کادر درمان بافق نگران نباشند، افراد باقی‌مانده بزودی واکسینه می‌شوند


دانشی رئیس شبکه بهداشت و درمان بافق گفت: چون سهمیه واکسن کم بود طبیعتاً تعدادی که قرار بود واکسن به آنها تزریق شود در مرحله اول موفق به این امر نشدند اما اوایل هفته آینده پارت جدید واکسن دریافت و به آنها تزریق خواهد شد.

مسعود دانشی رئیس شبکه بهداشت و درمان بافق در گفتگو با یزدرسا، در خصوص نحوه تزریق واکسن کرونا و اولویت‌بندی‌ها در این خصوص، گفت: واکسن کرونا دو دوز و به فاصله ۲۱ روز تزریق می‌شود. دوز اول واکسن تزریق و بعد از ۲۱ روز دوز دوم تزریق و به فاصله دو هفته بعد از تزریق دوز دوم یک ایمنی ۹۲ درصدی ایجاد خواهد شد.

وی افزود: برای تزریق واکسن کرونا کادر بهداشت و درمان و جانبازان بالای ۵۰ درصد، شیمیایی و معلولان بهزیستی در اولویت هستند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بافق در خصوص نارضایتی کادر درمان نیز گفت: چون سهمیه واکسن کم بود طبیعتاً تعدادی که قرار بود واکسن به آنها تزریق شود در مرحله اول موفق به این امر نشدند اما اوایل هفته آینده پارت جدید واکسن دریافت و به آنها تزریق خواهد شد.

دانشی ادامه داد: برای کادر بیمارستان اولویت اول با کادر بخش icu، بخش کرونا، اورژانس و قسمت‌های دیگر خواهد بود. در مرحله اول به کادر بخش icu و تعدادی از پرسنل بخش کرونا تزریق شد ولی متاسفانه به کادر اورژانس و بخش‌های دیگر تعلق نگرفت و واکسیناسیون بر اساس اولویت اعلامی توسط بیمارستان صورت گرفت.

وی اظهار داشت: ابتدا تقریباً ۱۰۰۰ بیمار کرونا تشخیص داده شد که ۲۰۰ نفر بستری در بیمارستان و ۸۰۰ نفر نیز بیمار سرپایی بودند که توسط همکاران بهداشت در مرکز ۱۶ ساعته، نمونه‌گیری و تشخیص داده شد.

دانشی خاطرنشان کرد: به‌غیراز همکاران بیمارستان، تعداد زیادی از همکاران بهداشت هم به دلیل کمبود سهمیه واکسینه نشدند ولی در پارت بعدی به آنها تزریق خواهد شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان در خصوص سهمیه مرحله اول و دوم نیز بیان داشت: سهمیه مرحله اول ۵۰ نفر بود ولی سهمیه مرحله دوم هنوز مشخص نیست ولی به‌زودی تحویل شهرستان خواهد شد. واکسن مرحله اول روسی و مرحله دوم نیز روسی یا چینی خواهد بود.

انتهای پیام/ع




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.