ID : 29338454
بررسی میزان پیشرفت آب انتقالی خلیج فارس یه یزد؛

کاراجرایی برای انتقال آب خلیج‌فارس به یزد صورت نگرفته/ انتقال آب خلیج‌فارس به فلات مرکزی ایران، فعال‌ترین طرح‌ دولت یازدهم!


مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان یزد گفت: مجوزهای اولیه انتقال آب خلیج‌فارس به یزد و همچنین کارهای مطالعاتی این طرح انجام شده است ولی کار اجرایی در این رابطه تاکنون صورت نگرفته است.

به گزارش یزدرسا ، رئیس جمهور در اسفندماه سال 94 به یزد از انتقال آب خلیج‌فارس به یزد و کرمان خبر داد و 4000 میلیارد تومان اعتبار به این پروژه اختصاص داد.

روحانی اذعان کرد: طرح انتقال آب از دریای عمان و خلیج فارس به فلات مرکزی ایران در دستور کار دولت است و بر اساس بررسی های دولت، اولین استانی که آب خلیج فارس وارد آن می شود یزد خواهد بود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدآوا در خصوص میزان استفاده یزد از آب انتقالی گفت: درحال حاضر حدود 42 درصد از آب شرب استان از محل آب انتقالی ومابقی از محل  منابع آب زیرزمینی تأمین می‌شود.

محمد مهدی جوادیان زاده در تشریح روند انتقال آب خلیج‌فارس به استان یزد اظهار کرد: مجوزهای اولیه انتقال آب خلیج‌فارس به یزد و همچنین کارهای مطالعاتی این طرح انجام شده است ولی کار اجرایی در این رابطه تاکنون صورت نگرفته است.

وی در خصوص نصب آب شیرین‌کن در مسیر آب انتقالی اذعان کرد: تعداد آب شیرین‌کن وسایر مشخصات طرح، هنوز طرح مطالعات نهائی انجام نشده است.

**معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد نیز اردیبهشت ماه در این رابطه  گفت: مجوزهای لازم برای لوله‌گذاری در طول مسیر از مراجع قانونی و ذیصلاح گرفته‌ شده و پیشرفت فیزیکی منابع لازم در مسیر نیز 30 درصد است.

سیدحسینی در پایان با اشاره به این که دولت عزمی جدی برای اتمام این طرح با سرعتی قابل ‌قبول را دارد، خاطرنشان کرد: طرح خط انتقال آب از خلیج‌فارس به فلات مرکزی ایران یکی از فعال‌ترین طرح‌های حال حاضر دولت یازدهم می‌باشد.

در سال 93، جوکار نماینده سابق مردم یزد و اشکذر از موافقت وزیر نیرو با انتقال آب خلیج‌فارس به یزد خبر داده بود.

انتهای پیام/ک




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.