ID : 30706356
وقتی اتاق کوچک کارگاه هنری می شود

کارآفرینی هنرمند 16 ساله اردکاني با کمترین سرمایه


دختر 16ساله اردکاني با يادگيري هنر هاي مختلف توانسته است کسب درآمد کند و به علاقمندان عرصه هنر نيز آموزش دهد.

به گزارش برد رسا به نقل از اردکان گویا؛ هنر های دستی همیشه در ایجاد شغل و حضور در اجتماع حرف اول را میزند و با هزینه کم و امکانات کمی که لازم دارد می تواند منبع درامد خوبی به خصوص برای بانوان باشد.

در همین راستا به سراغ دختر 16 ساله ای رفتیم که توانسته است ظرف مدت کوتاهی دوره های هنری بسياری را طی کند و در اتاق خود کارگاهی کوچک برای علاقه مندان ایجاد کند.

نرگس هاتفی در خصوص ورود به عرصه هاي هنری گفت: از نوجوانی به کارهای هنری علاقه داشتم و در دوره های عکاسی و خوشنویسی  و نقاشی بر روی شیشه نیز شرکت کردم اما با راهنمایی مادرم وارد عرصه نمد دوزی شدم و چون این رشته نسبت به دیگر رشته ها جذابیت و قدرت مانور بیشتری داشت خیلی سریع در این رشته فعال شده و پیشرفت کردم.

وی افز.د: برای کارهای نمد دوزی عمدتا از اینترنت طرح های بروز میگیرم تا بتوانم کارهای جذاب و مشتری پسند وارد بازار کنم و به هنرجویان خود آموزش دهم.

جوان هنرمند اردکانی ادامه داد: بازار فروش محصولات هنری در اردکان وضعیت مناسبی ندارد، خیلی ها با دیدن آثارم ذوق و شوق فراوانی می کنند اما در هنگام خرید انچنان استقبالی نمی شود.

وی در ادامه اظهار داشت: یک هنرمند برای خلق آثار خود از جان و دل مایه می گذارد تا بتواند بهترین محصول و بیشترین رضایت را برای مشتریان ايجاد کند. این هنرهای دستی با فضای کمی که برای فعالیت لازم دارد و همچنین در خانه میتوان به انجام آن پرداخت، یکی از بهترین گزینه ها برای بانوان و ایجاد اشتغال خانگی است.

دانش آموز جوان اردکانی عنوان کرد: در این کار سختی های خاص خودش وجود دارد اما نبود تنوع در رنگ نمدهای موجود در بازار اردکان کار را برایم سخت و گاهی باعث می شود که سفارش  مشتریان ناقص بماند.

هاتفی در خصوص توجه مسئولین گفت: تا بحال درخواستی از مسئولین نداشتم اما در حال حاضر که توانستم هنرجویانی را آموزش و وارد عرصه هنر کنم امیدوارم که مسئولان به این عرصه توجه بیشتری داشته تا بتوانند زمینه ساز اشتغال بانوان در زمینه هنری را فراهم کنند و با این کار شهر را از اسیب های اجتماعی دور کنند تا با اين حمايت ها هم در اقتصاد خانواده ها سهیم باشند و هم به گفته مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به اقتصاد مقاومتی جامه عمل بپوشانند.

وی تاکید کرد: در ابتدای شروع کارم باور نداشتم که بتوانم موفق شوم اما توانستم به شعار خواستن توانستن است جامه عمل بپوشانم و مطمئنا در آینده فعالیت هایم را گسترش خواهم داد.

حمیده مصیبی مادر این هنرمند جوان در خصوص ورود فرزندش به عرصه هنر گفت: با این که دخترم در رشته تجربی درس میخواند اما علاقه زیادی به فعالیت های هنری دارد و ما نیز زمینه را برای او فراهم کردیم که خدا را شکر در مدت کوتاهی توانست مهارت های زیادی را کسب و هنرجویانی نیز آموزش دهد.

وي ادامه داد: اميدوارم همه پدر ها و مادرها زمينه ورود فرزندان خود را به رشته مورد علاقه شان باز کنند تا شاهد پيشرفت چشم گير آنها شوند.

انتهای پیام/ر*ح.ا

 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.