ID : 39918023
تحلیلگر سیاسی:

کارآیی فشار اقتصادی دشمن، مشروط به موفقیت او در دورغ‌پردازی رسانه‌ای است


قنادباشی گفت: اگر دشمن نتواند دروغ بگوید و به عبارتی دروغ‌گویی او تأثیری روی مردم نداشته باشد و مردم به حیله او پی ببرند، تحریم او هم تأثیری نخواهد داشت.

جعفر قنادباشی کارشناس مسائل بین‌الملل در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با اشاره به بیانات امروز رهبر انقلاب گفت: رهبر معظم انقلاب امروز در بیانات خودشان به دو محوری که دشمن بر اساس آن‌ها دشمنی‌هایش را علیه مردم ایران اعمال می‌کند اشاره کردند.

وی افزود: امروز دشمنان به وضوح واقف هستند که ایران موفقیت‌هایی را در منطقه کسب کرده و دارای جایگاه مردمی خوبی است و علیرغم آنکه آن‌ها بیش از چهار دهه تلاش کردند تا رابطه بین نظام جمهوری اسلامی و مردم را تضعیف کنند باز هم موفق نشدند.

تحلیلگر مسائل بین‌الملل اظهار داشت: هرچند دشمن مأیوس است و امیدی ندارد که بتواند اقدام مؤثرتری انجام دهد اما باز هم دست‌بردار نیست و به کارش ادامه می‌دهد.

قنادباشی خاطرنشان کرد: در گذشته دشمنان تلاش می‌کردند نقاط ضعفی که در کشور وجود دارد را برجسته کنند اما امروز علاوه بر آن، به روش‌های دیگری نیز روی آورده‌اند و آشکارا دست به دروغ می‌زنند و واقعیت‌ها را کاملا تحریف می‌کنند که البته این موضوع خود نشان‌دهنده موفقیت جمهوری اسلامی است که آن‌ها برای مقابله با آن مجبورند به دروغ‌گویی بپردازند.

وی اضافه کرد: در این مسیر آن‌ها تلاش می‌کنند اصلی‌ترین موتورهای حرکتی و مجموعه‌ها و نهادهایی که عوامل اصلی پیشرفت کشور محسوب می‌شوند را هدف قرار دهند.

کارشناس مسائل بین‌الملل عنوان کرد: در گذشته دشمنان تلاش می‌کردند کسانی که موتورهای حرکتی اصلی کشور و شخصیت‌های مؤثر و انگیزه‌بخش انقلاب بودند را ترور فیزیکی و در واقع آن‌ها را حذف کنند؛ اما امروز چون امکان ترور فیزیکی به آن شکل وجود ندارد، وارد عرصه ترور شخصیتی شده‌اند و روش‌های جدیدی را برای نیل به اهداف خود پیش گرفته‌اند.

قنادباشی تأکید کرد: امروز روش اصلی دشمن برای مقابله با مردم ایران وارونه جلوه دادن واقعیت‌ها و تحریف آن‌ها است و همانگونه که رهبر انقلاب قبلا فرموده بودند اگر دشمن در تحریف شکست بخورد در تحریم هم شکست خواهد خورد.

وی ادامه داد: در واقع اگر دشمن نتواند دروغ بگوید و به عبارتی دروغ‌گویی او تأثیری روی مردم نداشته باشد و مردم به حیله او پی ببرند، تحریم او هم تأثیری نخواهد داشت لذا دشمن ابزار تحریم را هم با راهبرد تحریف جلو می‌برد.

تحلیلگر سیاسی تصریح کرد: البته در زمینه تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی خود مقامات آمریکایی و غربی اذعان کرده‌اند که نتوانسته‌اند به اهداف موردنظرشان برسند و به عبارتی با شکست مواجه شده‌اند؛ اما تلاش دشمن در زمینه تحریف واقعیت‌ها و دروغ‌پردازی رسانه‌ای با حجم عظیم و با روش‌های متعدد ادامه دارد.

قنادباشی گفت: همین تلاش‌های دشمن برای مقابله با مردم و نظام اسلامی ایران نشان‌دهنده رویکرد مستقل نظام جمهوری اسلامی و حرکت نظام در مسیر درست خود است که اگر اینگونه نبود این دشمنی‌ها هم وجود نداشت.

وی اظهار داشت: در واقع این قدرت جمهوری اسلامی ناشی از مردمی بودن آن و پشتوانه مردمی نظام است و به همین دلیل تلاش دشمن نیز حمله به نهادهای اصلی و مردمی کشور مانند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.