ID : 10514504
نماینده مردم بافق مطرح کرد

کارخانه هایی که در بافق روی اقتصاد مقاومتی را سفید کرده اند!!!


نماینده مردم بافق در مجلس گفت: به فرموده رهبر می خواهیم اقتصاد مقاومتی اجرا کنیم ولی دراین کشور به خصوص استان یزد چگونه است که معدن کوشک بافق مواد اولیه را خام فروشی می کند و این مواد در خارج از کشور فرآوری شده وکارخانه ذوب روی که در همین منطقه است باید دوباره از خارج خوراک کارخانه اش را وارد کند!!!

به گزارش یزد رسا به نقل از بافق خبر، شب گذشته مورخ 19 دیماه 93 جلسه ارائه گزارش کارگروه پیگیری خواسته های مردمی و کارگران شرکت سنگ آهن مرکزی  بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد جامع بافق برگزار شد.

در ابتدا حسن امیرزاده  دبیرکار گروه گزارشی از روند کار توسط کار گروه ارائه داده و بیان داشت  مشکلاتی که هست با حضور مردم باید شفاف شود  وبا پشتبانی آنها حل گردد.

وی خاطر نشان کرد: جلسات کارگروه نتیجه خوبی داشته و حضور مسئولین در این جلسه و همچنین 2 درصد عوارض اخیر از تلاش این کارگروه و دیگر مسئولین می باشد.

 

مصوبات کارگروه کاملا قانونی است

در ادامه دخیل عباس نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر قانونی بودن این مصوبه گفت:

این مصوبات کاملا قانونی است ،مغایرتی با قانون ندارد و به  امضاء شورای تامین استان،شهر ومسئولین کشوری رسیده و باید اجرا شود.

 

خوراک فولاد ابویی تامین شود

دخیل عباس زارع زاده مهریزی نماینده مردم بافق، بهاباد، خاتم، مهریز و ابرکوه در مجلس ر ادامه گفت:هم اکنون فولاد ابویی در شهرستان بافق بزرگترین پروژه است و از مردم می خواهیم از نزدیک از این فولاد بازدید داشته  باشند تا میزان سرمایه گذاری ابویی را مشاهده نمایند.

نماینده مردم بافق ادامه داد:مشکل کنونی فولاد ابویی تامین خوراک می باشد که وجود مافیای فولاد مانع رفع این مشکل میشود و بنده شخصا این موضوع را از وزیر سوال خواهم کرد.

وی با اشاره به سفر ریاست جمهوری و هیات دولت در آینده به استان یزد و بلاتکلیفی  28/5 درصد شرکت سنگ آهن مرکزی بافق و پیشنهادات قابل بررسی ابویی تاکید کرد:جهانگیری معاون اول ریاست جمهوری قول داده است تا در این سفر مشکل 15 و 28/5درصد را حل نماید.

 

مخالف طرح بهره مالکانه هستیم

دخیل عباس زارعزاده در ادامه بیان داشت:بنده و آقای جوکار مخالف طرح بهره مالکانه هستیم و اجرای این طرح به معنی  واریز درآمدها به خزانه دولت و اختصاص میزان کمی از آن مالیات ها به استان  و شهرستان ها می باشد.

نماینده مردم بافق، بهاباد، خاتم، مهریز و ابرکوه در مجلس با اشاره به آنومالی های شهرستان بافق اظهار داشت: بحث انومالی ها و مالکیت آنها باید  مشخص گردد و ما اجازه نخواهیم داد چاه گز را به کسانی واگذار کنند  که در آینده خوارک اصفهان واهواز شود .

این نماینده در پایان ضمن اظهار تاسف از نحوه اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور گفت: به فرموده رهبر می خواهیم اقتصاد مقاومتی اجرا کنیم  ولی دراین کشور به خصوص استان یزد که در کار و خلاقیت بی نظیرند معدن کوشک  بافق مواد اولیه را خام فروشی می کند و در خارج از کشور این مواد فرآوری می شود  وکارخانه ذوب روی که در همین منطقه است باید دوباره از خارج خوراک کارخانه اش راوارد کند!!! آیا اینها معدن را خریدن یا حق استخراج دارند؟!

انتهای پیام/ع

summary-address :
Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 1.0 stars out of 5.