ID : 1169003
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان خاتم خبر داد

کاهش چشمگیر بیماری سالک در خاتم


گفت: در سال گذشته ۲۶ مورد ابتلا به سالک و در سال جاری ۱۴ مورد ابتلا به این بیماری در این شهرستان گزارش شده است که این مهم کاهش چشمگیری داشته است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان خاتم در مصاحبه با خبرنگار  یزد رسا از  خاتم با اشاره به موارد ابتلا به بیماری سالک در شهرستان خاتم گفت: در سال گذشته ۲۶ مورد ابتلا به سالک و در سال جاری ۱۴ مورد ابتلا به این بیماری در این شهرستان گزارش شده است که این مهم کاهش چشمگیری داشته است.

دکتر موسوی تصریح کرد: در سال ۱۳۹۱ از تعداد ۲۶ نفر بیمار ۹ نفر وارده از دیگر شهرستان ها بودند و در سال جاری از تعداد ۱۴ نفر بیمار ۴ نفر وارده هستند.

وی با اشاره به فعالیت های انحام شده در حوزه مبارزه با بیماریها به مشکلات موجود در زمینه کنترل بیماری تب مالت اشاره کرد و افزود: نگهداری دام به صورت سنتی، شیوع بیماری بین دام ها به علت جابجایی در سایر استانها و عدم وجود بودجه لازم برای حذف دام های آلوده از گله عمده ترین مشکلات این حوزه است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان خاتم همچنین عنوان کرد: در سال جاری ۴۸۸ مورد غربالگری دیابت بارداری صورت گرفت که از این تعداد ۱۸ مورد دیابت بارداری شناسایی شد.

وی با اشاره به اجرای طرح توزیع قرص ویتامین D در این شهرستان افزود: در این طرح ۴۴۲ دانش آموز در سال تحصیلی جاری تحت پوشش قرار گرفتند که تعداد دو هزار و ۸۱۰ عدد قرص ویتامین دی در بین آنها توزیع شده است.

دکتر موسوی در ادامه در مورد دیگر اقدامات این مرکز گفت: احداث مرکز بهداشتی درمانی روستایی کرخنگان، خانه های بهداشت چنارناز، باغ رحیم و هاشم آباد، پایگاه بهداشت هرات از جمله مراکز بهداشت احداث شده از ۸۹ تاکنون بوده است و پایگاه بهداشت مروست نیز تاکنون ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی در ادامه تجهیز آزمایشگاه مرکز بهداشت و مرکز طب کار، تجهیز خانه‌های بهداشت، خرید دو دستگاه خودرو را از دیگر اقدامات انجام شده در سالهای اخیر دانست.

summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.