ID : 40503659
در دولت سیزدهم رقم خورد؛

کاهش ۲۷ درصدی مقرری بگیران بیمه بیکاری در استان یزد


تقریبا از آغاز دولت سیزدهم تا پایان آبان ماه امسال، تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری در استان یزد ۲۷ درصد کاهش داشته است.

به گزارش یزدرسا، قانون بیمه بیکاری در تاریخ ۲۶ شهریورماه سال ۶۹ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و هیئت وزیران در جلسه‌ای که در دی ماه این سال برگزار شد، بنا به پیشنهاد وزارت کار و امور اجتماعی و سازمان تأمین اجتماعی آیین نامه اجرایی مربوطه را تصویب نمود.

مجری این قانون ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تأمین اجتماعی خواهند بود و در واقع یکی از وظایف مهم ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی رسیدگی به درخواست متقاضیان بیمه بیکاری و پاسخگویی به مطالبات آنها می‌باشد.

همچنین یکی از دل مشغولی‌های بسیاری از کسانی که به هر دلیلی شغل خود را از دست داده‌اند یا در آستانه از دست دادن آن قرار دارند، در کنار چگونگی پیدا کردن شغل جدید و تأمین هزینه‌های زندگی و... راه و روش بهره گرفتن از مزایای بیمه بیکاری است.

با این حال کاهش روند مقرری بگیران بیمه بیکاری در استان یزد در سال جاری از جمله روایت‌های آماری است از بهبود فضای کسب و کار و وضعیت اشتغال در استان یزد خبر می‌دهد.

براساس آمار رسمی در پایان هشت ماهه نخست امسال تعداد دو هزار و ۲۶۲ نفر در استان یزد از سازمان تامین اجتماعی مقرری بیمه بیکاری دریافت کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با دو هزار و ۷۰۷ نفر مقرری بگیر، با کاهش ۱۶ درصدی همراه بوده است.

براساس این این گزارش از مجموع مقرری بگیران بیمه بیکاری در هشت ماهه نخست امسال در استان، یک هزار و ۱۸۲ نفر را مرد و یک هزار و ۸۰ نفر را زن تشکیل می‌دهند.

براساس این آمار، در این مدت زمان هشت ماهه، برای  یک هزار و ۸۹۵ نفر در استان بیمه بیکاری برقرار شده است به این معنی که امسال این افراد شغل خود را از دست داده و مشمول دریافت بیمه بیکاری شده‌اند.

همچنین پرداخت بیمه بیکاری به یک هزار و ۷۰۰ نفر از دریافت کنندگان بیمه بیکاری استان در هشت ماهه نخست امسال به دلیل اشتغال مجدد به کار و یا به دلیل اتمام دوره دریافت قطع شده است.

طبق این گزارش تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری استان در پایان خردادماه سال ۱۴۰۰ و تقریبا همزمان با آغاز دولت سیزدهم سه هزار و ۸۲ نفر بوده است که تقریبا در یک و نیم سال گذشته و در پایان آبان ماه امسال کاهش ۲۷ درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین مقایسه آمار مقرری بگیران بیمه بیکاری پایان سال گذشته با دو هزار و ۴۰۰ نفر شامل یک هزار و ۳۴۵ مرد و یک هزار و ۵۵ زن نسبت به مقرری بگیران در پایان آبان ماه امسال،  کاهش ۶ درصدی را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.