ID : 25133706
معاون دبیرخانه کارگروه سلامت یزد خبر داد

کاهش 30 درصدی مصرف نمک با تدوین سند نان


از آنجایی که حدود 70 درصد نمک روزانه ی مردم یزد از طریق مصرف نان تامین می شود و به منظور جلوگیر ی از عوارض مصرف نمک، سند بهبود کیفیت نان تدوین و به تصویب کارگروه ایمنی و امنیت غذایی استان رسید.

به گزارش یزد رسا؛ به نقل از وبدا- یزد، معاون دبیرخانه کارگروه  سلامت استان اظهار داشت: سند بهبود کیفیت نان استان برای بازه ی زمانی پنج ساله( 1400-1395)و با هدف کاهش 30 درصدی مصرف نمک تدوین شده است.

وحید جعفری افزود: طبق این سند تمامی مراحل تولید نان از زمان انتخاب بذر گندم، کاشت، کیفیت آرد، حمل آرد، انبارداری، سیلوهای مجهز و سربسته تا مرحله ی پخت نان، تحت نظارت و پایش کمیته های اجرایی سند شامل کمیته ی کشاورزی، صنعت و معدن و مرکز بهداشت استان یزد است.

وی تصریح کرد: از آنجایی که 60 درصد نانوایی های یزد، نانوایی های تنوری هستند که در صورت عدم کیفیت آرد مصرفی و به منظور جلوگیری از چسبیدن نان به دیواره ی تنور، نانواها از نمک اضافی استفاده می کنند که این امر از مهمترین دلایل استفاده از نان مصرفی پرنمک در یزد است.

طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت میزان نمک روزانه و مورد نیاز هر فرد پنج گرم است این در حالی است که این رقم در کشور ما و استان یزد برای هر نفر بین 10 تا 12 گرم است.

انتهای پیام/د

 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.