ID : 28630551
مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه خبر داد

کاهش 50 درصدی تولید گوجه سبز در ابرکوه بعلت گرما زدگی


مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه گفت: تولید گوجه سبز در شهرستان ابرکوه نسبت به سال گذشته 50 درصد کاهش داشته که دلیل آن گرمازدگی درختان است.

به گزارش یزدرسا، مهدی غیب الهی رئیس  اداره جهاد کشاورزی شهرستان با اعلام خبر کاهش 50 درصدی تولید گوجه سبز(آلوچه) در این شهرستان، اظهار کرد: بیش از 300هکتار از سطح باغات شهرستان ابرکوه که بیشتر در دهستان فراغه بخش مرکزی است به کشت گوجه سبز اختصاص دارد .

غیب الهی با بیان اینکه برداشت گوجه سبز تا اوایل خرداد ادامه دارد افزود: امسال بخاطر گرمازدگی تولید این محصول در هر هکتار به 10 تن رسیده و این در حالی است که در شرایط آب و هوایی عادی، تولید به طور متوسط در هر هکتار 20 تن و در بعضی از باغات به 30تن می رسد.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع بیش از300 تن گوجه سبز در باغات شهرستان ابرکوه تولید شده که علاوه بر مصرف داخلی، به استان های هم جوار صادر می شود.

گفتنی است گوجه سبز یا آلوچه یکی از میوه های نوبرانه فصل بهار است که علاوه بر طعم خوشمزه ای که دارد، سرشار از ویتامین C، اسید مالیک و اسید سیتریک است که ضمن تقویت دندان ها و لثه ها، بدن را در مقابل عوامل عفونی مقاوم کرده و موجب تقویت سیستم ایمنی می شود. این میوه اثرات قابل توجهی در جلوگیری از بیماری هایی مانند سرطان، چربی خون بالا و پیری سلولی دارد.

ایرنا

انتهای پیام/م.ف




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.