ID : 12158917
در دیدار مدیران کل کتابخانه‌ها و صدا و سیمای یزد مطرح شد

کتابخانه‌های عمومی یزد از طریق شبکه استانی تابان معرفی می‌شوند


در دیدار مدیران کل کتابخانه‌های عمومی و صدا و سیمای مرکز یزد در مورد همکاری‌های مشترک در ارتباط با معرفی کتابخانه‌های عمومی از طریق برنامه‌های شبکه تابان بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش یزد رسا، در دیدار مدیران کل کتابخانه‌های عمومی و صدا و سیمای مرکز یزد در مورد همکاری‌های مشترک در ارتباط با معرفی کتابخانه‌های عمومی از طریق برنامه‌های شبکه تابان بحث و تبادل نظر شد.

 
 

رقیه دوست فاطمی‌ها  مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد در ابتدای این دیدار به رسالت کتابخانه‌های عمومی در معرفی درست و مؤثر عنصر کتاب به اقشار مختلف مردم و نقش شبکه استانی در تحقق این رسالت گفت: یکی از اقدامات خوبی که در این راستا می‌تواند صورت پذیرد، اجرای برنامه‌های مشترک بین صدا وسیما و کتابخانه‌های عمومی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی و انس مردم با مطالعه است.

 

وی تأکید کرد: اجرای این برنامه‌ها می‌تواند به معرفی بهتر کتابخانه‌های عمومی به خصوص کتابخانه‌های محلات و همچنین کارکردهای آنها کمک کند.


دوست فاطمی‌ها همچنین به اجرای طرح "کتاب تأثیرگذار من" در کتابخانه‌های عمومی استان اشاره کرد و افزود: این طرح که با حضور فرهیختگان، نویشندگان و اندیشمندان استان برگزار می‌شودو این افراد در قالب آن به معرفی کتاب‌های مفید و تأثیرگذار در زندگی خود می‌پردازند، این قابلیت را دارد که از طریق سیمای استانی و برای استفاده طیف گسترده‌تری از مخاطبان اجرا شود.


"احمد پهلوانیان" مدیرکل صدا و سیمای مرکز یزد با اشاره به اینکه شرایط اجتماعی کنونی تفاوت بسیاری با گذشته کرده است، اظهار داشت: یک بخش عمده از این تفاوت و تغییر، مربوط به تغییر رسانه غالب جامعه است که از رسانه‌های مکتوب به فضای مجازی و رسانه‌های دیجیتال متمایل شده است.

 

وی غلبه رسانه‌های مجازی در جوامع را علت عمده سست‌اندیشی‌ها، غفلت‌ از شیوه‌های درست زندگی و سطحی‌نگری دانست و افزود: آنچه که امروزه شاهد آن هستیم، ترویج بی‌محابا و مهندسی نشده رسانه‌های مجازی است که می‌تواند باعث  آسیب‌های متعدد فرهنگی و اجتماعی در جامعه ما شود.


پهلوانیان تصریح کرد: کتاب، عمیق‌ترین رسانه در یک جامعه بشری است و به همین علت شاهد تأکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب اسلامی به ترویج کتاب و مطالعه بین مردم هستیم.


وی با اشاره به رسالت بزرگ رسانه ملی برای ترویج هنجارها و ارزش‌های اسلامی، بیان داشت: هر اقدامی که باعث ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین مردم شود، مسلماً ابزاری برای خدمت به فرهنگ جامعه است و صدا و سیمای مرکز یزد نیز در همین راستا آمادگی دارد برای ترویج فرهنگ مطالعه و تحقق منویات مقام معظم رهبری هرچه در توان دارد انجام دهد.


پهلوانیان با استقبال از پیشنهاد معرفی کتابخانه‌های عمومی و کتاب مفید و ارزشمند به مردم استان از طریق رسانه ملی، افزود: درصدد هستیم برنامه‌هایی تحت عنوان مجله فرهنگی هنری را در سیمای استان احیا کنیم که قطعاً یکی از عناصر مهم این سلسله برنامه‌ها می‌تواند معرفی کتاب و کتابخانه‌های عمومی به شیوه‌ای نو و تأثیرگذار باشد.


منبع: روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان یزد




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.