ID : 40543779
بررسی مصوبات ۷دستگاه اجرایی استان در دور اول سفر رئیس جمهور به استان؛

کدام دستگاه دولتی بیشترین اعتبارات را در سفر اول ریاست جمهوری دریافت کرد؟


زارع، مسئول پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور به استان یزد گفت: وزارت راه و شهرسازی با ۱۹ مصوبه بیشترین سهم را از ۱۵۰ مصوبه سفر اول رئیس دولت سیزدهم به استان یزد به خود اختصاص داده است.

محمود زارع در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با اشاره به تصویب ۱۵۰ مصوبه در حوزه های زیرساختی، اقتصادی، گردشگری، فرهنگی و... در سفر اول رئیس دولت سیزدهم به استان یزد اظهار کرد: بیشترین مصوبات دور اول سفر ریاست جمهوری مربوط به وزارت راه و شهرسازی با ۱۹ مصوبه و با اعتبار ۲ هزار و۴۴۵ میلیارد تومان بوده است.
 
مسئول پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور به استان یزد ادامه داد: از این میزان اعتبار ۳۵۹ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۰ و مبلغ ۱۷۸ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی و۳۳۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از سوی وزارت خانه تخصیص داده شده است.
 
مسئول پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور به استان یزد تصریح کرد: یکی از مهمترین مصوبه‌های مرتبط با وزارت راه و شهرسازی تکمیل ۳۰ کیلومتر از محور اردکان_ چوپانان با اعتبار ۸۵۰ میلیارد ریال و همچنین اختصاص مبلغ ۱۷۰ میلیارد تومان برای تکمیل ۵۳ کیلومتر از قطعات اول و دوم باند محور یزد_طبس است.
 
وی با بیان اینکه سهم وزارت جهاد کشاورزی از مصوبات سفر اول آیت الله رئیسی به استان یزد ۱۴ مصوبه با اعتبار ۵۷۸ میلیارد تومان بوده است، اظهار کرد: از این میزان مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان برای بازسازی و نوسازی قنوات استان تخصیص که در سالهای ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به صورت ۱۰۰ درصد اجرایی شده است.
 
زارع تصریح کرد: ۱۰ مصوبه از ۱۵۰ مصوبه با ۵۷۰ میلیارد تومان اعتبار در دور اول سفر ریاست جمهوری به استان یزد نیز مربوط به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بوده است.
 
مسئول پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور به استان یزد ادامه داد: اختصاص ۲۵ میلیارد تومان برای تکمیل ساختمان پیوند مغز استخوان بیمارستان شهید صدوقی توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و تجهیز توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش از مهمترین پروژه های قابل اشاره در بخش درمان است.
 
وی گفت: ۱۰ مصوبه از دور اول سفر رییس جمهور به یزد هم مربوط به حوزه آموزش و پرورش بوده است که اختصاص ۶۰ میلیارد تومان برای تکمیل استخرهای شنا و سالن های ورزشی مدارس سطح استان با ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی از جمله ی آنها است.
 
زارع ۶ مصوبه از دور اول سفر رییس جمهور به یزد با ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات را مربوط به حوزه زنان و خانواده عنوان کرد و افزود: اختصاص مبلغ ۲۰ میلیارد تومان وام اشتغال کشاورزی برای زنان روستایی از جمله این مصوبات بوده است.
 
وی با اشاره به اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم عهده دار پیگیری و اجرای ۵ مصوبه با ۴۰۲ میلیارد تومان اعتبار از دور اول سفر رییس جمهور به یزد بود، ادامه داد: اختصاص مبلغ ۲۷۲ میلیارد تومان برای احداث یمارستان فوق تخصصی سرطان در شهر یزد توسط سازمان تامین اجتماعی با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد از مهمترین مصوبه های مرتبط با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.
انتهای پیام/



summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.