ID : 1043718
امام جمعه ابرکوه:

کربلا؛ دانشگاه عزتمندی و دین پروری و عاشورا، درس حق طلبی و ولایت محوری است


امام جمعه ابرکوه گفت: کربلا برای ما یک قطعه زمین و عاشورا یک نقطه زمانی نیست، نه کربلا قطعه محدود است و نه عاشورا مقطع محدود زمانی؛ بلکه کربلا یک دانشگاه و عاشورا یک درس عظیم است.

به گزارش خبرنگار یزدرسا از ابرکوه، در آستانه ماه محرم جلسه ز در خصوص ۱۷ آبان سالروز ورود امام رضا(ع) به ابرکوه و تشکیل ستاد امر به معروف و نهی از منکر در ایام محرم، در دفتر امام جمعه برگزار شد..

حجت الاسلام و المسلمین حسینی ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری خامس آل عبا اظهار داشت: ماه محرم و مشخصا ایام عاشورا از اوقاتی است که برای همه ما فرصتی مغتنم در جهت شناخت مبانی حق و مبارزه با مبانی باطل ایجاد کرده و قطعا زیرساخت این فرصت ها عاشورا و کربلاست.

امام جمعه ابرکوه گفت: کربلا برای ما یک قطعه زمین و عاشورا یک نقطه زمانی نیست، نه کربلا قطعه محدود است و نه عاشورا مقطع محدود زمانی؛ بلکه کربلا یک دانشگاه و عاشورا یک درس عظیم است. کربلا دانشگاه عزتمندی، دین پروری، حق باوری و عاشورا هم درس ظلم ستیزی، باطل گریزی، حق طلبی و ولایت محوری است.

حسینی خاطرنشان کرد: ۱۷آبان روز "ابرکوه" و روز ورود موکب همایونی حضرت امام رضا(ع) به ابرکوه است و وظیفه همه مردم است که این روز را تکریم کنند. در همین راستا ما در حال رایزنی هستیم که مراسم ۱۷ آبان، به صورت زنده و مستقیم از شبکه های ملی سیما پخش شده و این روز به تمام کشور معرفی شود.

دکترحمید رضا شمس کارشناس تاریخی ستاد بزرگداشت ۱۷ آبان در راستای برنامه های اجرایی این روز گفت: در روز ۱۷ آبان مراسم نمادین ورود کاروان امام رضا(ع) و سخنرانی حجت الاسلام علیدوست برگزار خواهد شد که هدف از آن تلفیق فرهنگ رضوی و فرهنگ حسینی است.

جهانگیر امیدی مسئول امور مالی و پشتیبانی ستاد بزرگداشت ۱۷ آبان بیان داشت: هماهنگی های لازم جهت برقراری نظم با نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی  صورت گرفته است که در طول مسیر عبور کاروان و در محل مسجد بیرون حضور داشته باشند. همچنین صندوق هایی جهت جمع آوری کمک های مردمی در محل تعبیه خواهد شد.

نوروزی دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر گفت: از سال ۹۱ ابرکوه یکی از اولین شهرستان هایی بود که در آن ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر برای تذکر لسانی تشکیل شد و کار خود را از اول ماه رمضان آغاز کرد و فعالیت های بسیاری انجام داد و بهترین رتبه را در استان کسب کرد.

11




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.