ID : 37905894
نائب رئیس اتحادیه صنف اغذیه‌فروشان یزد:

کرونا،کمر صنف اغذیه فروش را شکسته است


محمود زرگر چی گفت: این بیماری کمر صنف ما را شکسته به‌نحوی‌که در حدود 30 درصد از مغازه‌های اغذیه‌فروشی تعطیل و یا در شرف تعطیلی هستند.

محمود زرگر چی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با اشاره به خسارت‌های واردشده ناشی از کرونا به صنف اغذیه‌فروش یزد گفت: این بیماری کمر صنف ما را شکسته به‌نحوی‌که در حدود 30 درصد از مغازه‌های اغذیه‌فروشی تعطیل و یا در شرف تعطیلی هستند.

نائب رئیس اتحادیه صنف اغذیه‌فروشان یزد  افزود: به دلیل اینکه نمی‌توانیم از مشتری‌هایمان در فضای اغذیه‌فروشی پذیرایی کنیم 60 درصد از آنان را از دست دادیم و علاوه بر کاهش مشتریان، هزینه‌های تهیه ماسک، مواد ضدعفونی و دستکش نیز آن‌هم باقیمت‌های سرسام‌آور اضافه‌شده است.

زرگر چی، گرانی روزافزون مواد اولیه را نیز ازدیگردلایل متضرر شدن اغذیه‌فروشان دانست و اظهار داشت: گرانی‌های اخیر باعث افرایش قیمت تمام‌شده و کاهش قدرت خرید مردم شده است.

وعده‌های مسئولان در قبال اصناف محقق نشده است

وی بابیان این مطلب که متأسفانه وعده‌های مسئولان در قبال اصناف محقق نشده است اظهار داشت: علی‌رغم دستور رئیس‌جمهور محترم و بانک مرکزی، بانک‌ها نه‌تنها اقساط خود را به بهانه‌های مختلف وصول می‌کنند بلکه در صورت عدم پرداخت اقساط حساب ضامنین را نیز مسدود کرده و برایمان ایجاد مشکل می‌کنند.

زرگر چی اضافه کرد: بانک‌ها برای وصول قسط خود به کسبه فشار وارد می‌آوردند و حتی در مواردی مدعی می‌شوند به اقساط پرداخت‌نشده سود دیرکرد تعلق می‌گیرد درحالی‌که مسئولان تأکید داشتند تسهیلات باید دارای 3 ماه تنفس و بدون اخذ سود دیرکرد باشند.

درخواست صنف اغذیه‌فروش از مسئولان 

نائب رئیس اتحادیه صنف اغذیه‌فروشان یزد خطاب به مسئولان گفت: با توجه به اینکه برخی از افراد صنف ما از بضاعت چندانی برخوردار نیستند از مسئولان درخواست می‌کنم با فراهم آوردن شرایط پرداخت وام کم‌بهره به کسبه به رونق مجدد چرخ کسب‌وکار وزندگی این عزیزان کمک کرده و به‌جای فشار آوردن به مردم در این شرایط سخت اقتصادی، همراه و هم درد مردم باشند.

وی در پایان تأکید کرد: صنف اغذیه‌فروش همچون صنوف دیگر استان باتحمل سختی‌ها و حفظ کارگران خود تلاش کرده تا سهمی هرچند کوچک در جلوگیری از افزایش آمار بیکاری استان داشته و همراهی خود با مسئولان را به اثبات برساند.

انتهای پیام/ح




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.