ID : 36326129
استاندار یزد خواستارشد

کسب و کارهای اینترنتی جدی گرفته شوند


استاندار یزد در نشست هم اندیشی روسای اتحادیه ها و جامعه اصناف استان از آن ها خواست کسب و کارهای اینترنتی را جدی بگیرند و در برنامه های توسعه کسب و کار استان و صدور پروانه های جدید به این مهم توجه

به گزارش یزدرسا، محمدعلی طالبی در نشست هم اندیشی روسای اتحادیه ها و جامعه اصناف استان با تبیین جایگاه مهم اصناف اظهار داشت: فعالان جامعه صنفی معتمدان مردم و سرمایه های ارزشمند جامعه هستند که بیشترین ارتباط را با مردم دارند.

وی افزود : اصناف استان می توانند با فعالیت و ارتباط خوب و تعامل با مجموعه دستگاه های دولتی به تقویت اعتماد و انسجام مردم و دولت کمک کنند و این امر در طول دورانهای مختلف انقلاب اعم از دفاع مقدس و دوران کنونی بسیار موثر بوده است.

استاندار یزد با بیان اینکه باید شرایطی فراهم شود تا با مشارکت اصناف و مجموعه دولت اعتماد مردم افزایش یابد ، اضافه کرد: عمده مسئولیت حفظ و ارتقا‌ی سرمایه اجتماعی استان که در کشور شهره و مورد اعتماد مردم ایران قرار دارد بر عهده اصناف یزد است و این امر از درستکاری آنها نشات می گیرد.

طالبی تأکید کرد: در شرایط فعلی باید درک مشترکی از شرایط جامعه، کشور و استان داشته باشیم و بر این مبنا راه مشترکی را ادامه دهیم.

وی ادامه داد: لازم است تا در مسائلی که به حوزه مدیریت استان برمی‌گردد، همفکری و مشارکت نخبگان و نیروهای موثر استان افزایش یابد و هنر استاندار این است که در حوزه مسائل صنفی، از اشتراک نظر و مشورت اصناف به عنوان یک مزیت بهره ببرد.

استاندار یزد بر فعال سازی ظرفیت های اشتغال اصناف تأکید کرد و گفت: یکی از محورهای ایجاد اشتغال، افزایش سهم بخش خدمات در استان یزد نسبت به سایر بخش هاست، بخش خدمات باید در بسیاری از موضوعات نقش محوری را در تجارت کشور ایفا نماید.

طالبی با بیان برخی قوانین و مقرراتی که موجب نارضایتی اصناف شده، ادامه داد: لازم ا‌ست تا اصناف آن دسته از قوانین و مقرراتی که در فعالیت آنها اختلال ایجاد می کند و موجب ضرر به مردم می‌شود را استخراج و برای اصلاح آنها پیشنهادات لازم را به مدیریت ارشد استان ارائه دهند.

و با تأکید براینکه باید از پتانسیل خوب مغازه های نیمه فعال و بعضاً راکد یزد در بافت تاریخی به نحو احسن استفاده شود، ادامه داد: در نوروز امسال از برپایی غرفه ها در بافت تاریخی جلوگیری کردیم زیرا اینگونه غرفه‌ها در ‌شأن میراث تاریخی، اماکن فرهنگی و محل های گردشگری یزد نبودند.

وی گفت: برای برگزاری یک سری نمایشگاه ها باید خود اصناف پیش قدم شوند و به مناسبت های مختلف زمینه خرید آسان تر و ارزان تر مردم، رونق اقتصادی و کسب و کار را فراهم نمایند.

طالبی همچنین از روسای اتحادیه ها و جامعه اصناف استان خواست تا اقتصاد دیجیتال و کسب و کارهای اینترنتی را جدی بگیرند و در برنامه های توسعه کسب و کار استان و صدور پروانه های جدید به این مهم توجه و صاحبان مشاغل مختلف را نسبت به تأثیر این نوع کسب و کارها ‌بر مشاغل سنتی توجیه کنند.

استاندار یزد با تاکید بر تامین امنیت بازار و ضرورت برقراری بیشترین سطح ارتباط با اصناف، از سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری خواست تا برای ساماندهی اماکن فروش ضایعات باجدیت عمل کرده و حداکثر ظرف یک ماه آینده، عملیات اجرایی ساماندهی این اماکن را پیگیری و با اهمال کاری در این خصوص در هر رده ای برخورد کند.‌

در این نشست تعدادی از روسای اتحادیه ها و جامعه اصناف استان به بیان برخی مشکلات و مسائل مربوط به صنف های خود پرداختند.

انتهای پیام/ح




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.