ID : 31664309
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی یزد:

کشت دانه روغنی کلزا در استان یزد به هزار هکتار افزایش می یابد


مدیر زراعت جهاد کشاورزی یزد گفت: برای کشت دانه روغنی کلزا در سال زراعی جاری با کشاورزان در سطح 450 هکتار با کشاورزان قرارداد بسته شده که 360 هکتار آن زیر کشت رفته است.

به گزارش یزد رسا، محمد علی حاتمی زاده مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان یزد، در حاشیه بازدید از مزارع ابرکوه اظهار کرد: در این ارتباط 2 تن بذر از ارقام « هایولا 4815» و « آرجی اس » که مناسب برای شرایط اقلیمی استان است توزیع شد.

وی یادآور شد: تامین کود شیمیایی ازته و فسفاته و پرداخت 30 میلیون ریال تسهیلات ویژه کاشت از جمله حمایت های سازمان به کشاورزان طرف قرار داد کشت کلزاست.

این مسئول با بیان اینکه محصول کلزا با قیمت تضمینی از کشاورزان خریداری می شود، تصریح کرد: توسعه کشت این گیاه به خاطر تولید مواد اولیه روغن خوراکی در برنامه توسعه اقتصاد مقاومتی از اهداف وزارت جهاد کشاورزی است.

حاتمی زاده ادامه داد: کشت این محصول در مهر ماه آغاز و ماه های اردیبهشت و خرداد ماه سال 1397 به صورت مکانیزه برداشت می شود.

مدیر زراعت استان یزد اضافه کرد: دانه روغنی کلزا حاوی 40 تا 48 درصد روغن است و به دلیل ترکیب مناسب اسیدهای چرب غیر اشباع و درصد پایین اسیدهای چرب همانند زیتون، جزو با کیفیت ترین روغن های خوراکی است و نقش مهمی در بهبود تغذیه و سلامت انسان دارد.

ازمجموع 118هزارهکتار اراضی حاصلخیز استان یزد که به کاشت محصولات کشاورزی اختصاص دارد، 36 هزار هکتار آن مربوط به کاشت محصولات زراعی است.

انتهای پیام / ک




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.