ID : 38758494

کشت محصول زراعی بهاره در یزد ۱۰ درصد افزایش یافت


مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: از ابتدای سال ۹۹ تا پایان آبان ماه گذشته، ۳۵۰ هزار تن انواع محصول زراعی بهاره از ۱۲ هزار و ۱۱۵ هکتار زمین های زیرکشت استان تولید شد که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد افزایش دارد

به گزارش یزدرسا؛ محمدعلی حاتمی زاده با بیان اینکه این میزان تولید شامل ۱۵ رقم محصول کشاورزی است که در فصل بهار کشت شد، اظهار کرد: حدود ۳۰ درصد این مقدار محصول با اجرای روش های آبیاری نوین تولید و روانه بازار مصرف شد .

وی با اشاره به کم آبی استان و اهمیت اجرای طرح های آبیاری نوین ارقام ۱۵ گانه را سورگوم ذرت علوفه ای، کنجد ، پنبه ، گلرنگ ، ارزن ، حبوبات ، یونجه ، سبزی و انواع صیفی ذکر کرد که به گفته وی مناسب با شرایط آب و هوایی استان است .

وی بیان کرد: ذرت علوفه ای ۴۰۰ هکتار ، یونجه سه هزار هکتار ، سورگوم ۷۰۰ هکتار، سبزی و صیفی با سه هزار و ۶۰۰ هکتار بیشترین سطح زیرکشت محصولات زراعی بهاره استان را تشکیل می دهد.

تولید بیش از ۴۴هزارتن گندم ، جو و کلزا در یزد

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی یزد با اشاره به اینکه خاتم، ابرکوه ، بهاباد و یزد از شهرستان های عمده تولید محصول کشاورزی استان هستند، خاطرنشان کرد: یزد با وجود اقلیم گرم و خشک، کمبود آب و داشتن عرصه های بیابانی یکی از قطب های مهم تولید محصول زراعی و باغی کشور در میان ۳۱ استان است.

به گفته وی در این مدت از ۹ هزار و ۲۰۰ هکتار زمین های زراعی ۳۶ هزار تن گندم و از ۲ هزار و ۵۵۰ هکتار اراضی زیرکشت جو ، هشت هزار تن این محصول و از حدود ۳۸۰ هکتار اراضی نیز ۳۸۰ تن دانه روغنی کلزا تولید شده است.




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.