ID : 38829232

کشت گندم در بیش از ۹ هزار هکتار اراضی استان یزد


مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی یزد گفت: کشاورزان در سال زراعی ۱۴۰۰- ۱۳۹۹ در ۹ هزار و ۲۰۰ هکتار اراضی استان گندم کشت کردند.

به گزارش یزدرسا؛ محمدعلی حاتمی‌زاده با بیان اینکه کاشت گندم با توجه به شرایط آب و هوایی از اوایل مهرماه در مناطق مختلف استان آغاز و تا اواخر آذرماه ادامه داشت ، اظهارکرد: تمامی اراضی سطح زیرکشت به صورت مکانیزه کامل و نیمه مکانیزه کشت شد.

به گفته وی بیشترین سطح زیرکشت گندم در سال زراعی جاری به ترتیب با چهار هزار و ۶۰۰ هکتار به شهرستان خاتم و و ۲ هزار و ۸۸۰ هکتار مربوط به شهرستان ابرکوه و بقیه مربوط به دیگر مناطق استان است.

وی اظهارکرد: برای کشت محصول گندم علاوه بر توزیع چهار هزار تن کودشیمیایی ، ۴۶۱ تن بذرگواهی شده سیستان ، برزگر ، طلایی و نارین در اختیار کشاورزان استان گذاشته شد.

این مسوول با بیان اینکه تولید بذر مرغوب با شرایط اقلیمی استان از اهداف این سازمان است ، یادآور شد: امسال ۱۸۰ هکتار مزارع استان به زیرکشت گندم بذری رفت.

حاتمی‌زاده با اشاره به اینکه بذور گواهی شده با توجه به شرایط اقلیمی، بیابانی و کم‌آبی یزد توجیه اقتصادی دارند ، تصریح کرد: کشاورزان با توجه به محدودیت های منابع آبی بیشتر از ارقام گندمی که عملکرد خوبی را در واحد سطح دارد ، استفاده می کنند.

انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.