ID : 25871719
خطیب نماز جمعه هرات مطرح کرد

کشف حجاب؛ طرحی استعماری برای ترویج بی بندباری در جامعه بود


امام جمعه هرات با اشاره به سالروز کشف حجاب توسط رضاخان، این اقدام را توطئه استعماری انگلیسی عنوان کرد.

به گزارش یزدرسا به نقل از طنین خاتم؛خطیب نماز جمعه این هفته هرات در خطبه های خود نمازگزاران را به رعایت تقوا الهی سفارش کرد.

حج الاسلام جعفری به آثار تقوا در زندگی اشاره و اظهار داشت:  زندگی بر محور تقوا سربلندی و ماندگاری دائمی دارد وارزش انسان‌ها نزد خداوند بر اساس طاعت، بندگی، ایمان، عبادت و تقواست.

جعفری در خطبه دوم با اشاره به سالروز کشف حجاب توسط رضاخان این اقدام را توطئه استعماری انگلیسی عنوان کرد و گفت: هدف استکبار از اجرای این نقشه دین زدایی و ترویج بی بندباری در جامعه بود.

خطیب نماز جمعه هرات افزود: بی حجابی باعث سقوط ارزش زن و بی علایقگی مردم نسبت به خانواده می شود.

وی گستن خانواده ها از هم،انحراف جامعه به سوی مصرف زدایی،گسترش شهوت و رشد منفی علم وصنعت،عدم رشد تحصیلی مفید دردانشگاه ها و دل زدگی فرزندان از خانواده ها را از مهمترین آثار بی حجابی در جامعه عنوان کرد.

امام جمعه هرات با تاکید بر اینکه شهدا و رزمندگان به حفظ حجاب تاکید کرده اند، گفت: مقوله حجاب و عفاف باید از جانب اقشار مختلف جامعه مورد توجه باشد.

خطیب نماز جمعه گفت: بی حجابی و بدحجابی ریشه در استعمار دارد و ترویج بی بند و باری سوغات استعمار است.

وی همچنین به سالروز وفات حضرت معصومه(س) اشاره کرد و گفت:  ۱۰دی ماه سال ۲۰۱هجری قمری سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه(س) است که بنا به روایات ذکر شده بیشترین شفاعت را در آخرت بعد از حضرت فاطمه زهرا (س)حضرت معصومه(س) دارد.

حجت الاسلام جعفری در پایان با اشاره به سالروز ولادت امام حسن عسگری(ع) خاطر نشان کرد: امام حسن عسکری(ع) در مدت ۲۸ سال از عمر پر برکت خود با فعالیت های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و دینی در راستای حفظ اسلام تلاش کرد و در برابر افکار ضد اسلامی ایستادگی و زمینه را برای دوران غیبت امام زمان(عج) فراهم کرد.

 

انتهای پیام/ک

 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.