ID : 11707677
اخبار پلیسی یزد؛

کشف 10 شتر قاچاق در مهریز/کاهش 15 درصدی سرقت در اردکان


فرمانده انتظامی شهرستان مهریز استان یزد از کشف 10 شتر قاچاق توسط ماموران پلیس این شهرستان خبر داد.

به گزارش یزد رسا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ منوچهر نصیری اظهار داشت: در راستای اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق دام و عرضه خارج از شبکه، ماموران دسته رزمی شهید شاهدی مهریز هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده که از مسیر زاهدان به تهران در حال حرکت بود، مشکوک شدند.

 

وی ادامه داد: ماموران ضمن متوقف کردن خودرو و انجام بازرسی، 10 نفر شتر قاچاق خارج از شبکه دامپزشکی را کشف کردند.

 

این مقام انتظامی، ارزش برآورد شده این دام‌های قاچاق را 900 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: در این زمینه یک متهم دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مقامات قضایی شد.

 

فرمانده انتظامی مهریز خاطرنشان کرد: بعضی افراد سودجو دام‌هایی را بدون رعایت ضوابط بهداشتی به صورت قاچاق وارد و در استان‌های کشور توزیع می‌کنند که پلیس برای کنترل و نظارت بر این موضوع، احشامی را که فاقد مجوز دامپزشکی است به عنوان توزیع خارج از شبکه توقیف و برای اقدامات قانونی در اختیار دامپزشکی قرار می‌دهد.

 

 

کاهش 15 درصدی سرقت در اردکان
فرمانده انتظامی شهرستان اردکان از کاهش 15 درصدی آمار سرقت در اردکان در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، سرهنگ احمد کمالی، صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه این شهرستان از کاهش 15 درصدی آمار سرقت در سال 1393 خبر داد و اظهار داشت: متاسفانه بیشتر سارقان از مصرف‌کنندگان مواد مخدر صنعتی هستند.

 

فرمانده انتظامی شهرستان اردکان همچنین با اشاره به افزایش 49 درصدی آمار دستگیری‌ها در حوزه کالای قاچاق، مواد مخدر و دیگر جرائم در سال جاری بیان کرد: شهرستان اردکان یکی از امن‌ترین شهرستان‌های استان و کشور به شمار می‌رود.

 

وی تصریح کرد: با اضافه شدن همکاران زن به مجموعه پرسنل انتظامی شهرستان، گشت‌های امنیت اخلاقی در ایام عید فعال خواهند شد و با هرگونه بدحجابی نیز برخورد خواهد شد.

 

فرمانده انتظامی شهرستان اردکان بزرگ‌ترین چالش اجتماعی در این شهرستان را گرایش جوانان به موادمخدر صنعتی دانست و عنوان کرد: عدم آگاهی نسبت به عوارض این مواد، تبلیغات سوء فروشندگان و قاچاقچیان و استفاده سهل و آسان و بدون بو بودن این مواد از جمله دلایل شیوع موادمخدر صنعتی در بین جوانان است.

 

کمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن چهارشنبه آخر سال بیان کرد: با هر فردی که در این زمینه تخلف کرده و امنیت و آسایش مردم را با اقدامات خود مورد تهدید قرار دهد، برخورد قانونی خواهد شد.

 

وی در مورد آغاز سفرهای نوروزی نیز عنوان کرد: پلیس شهرستان اردکان نیز مانند دیگر شهرستان‌های استان یزد، عضو ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی است و برای رقم زدن سفری ایمن و امن برای مسافران نوروزی تلاش می‌کند.

 

فرمانده انتظامی شهرستان اردکان در بخش دیگری از سخنان خود از آغاز طرح ویژه پلیس راه در جاده‌های اردکان خبر داد و عنوان کرد: با توجه به اینکه اردکان از شهرهای پرتردد و دروازه ورودی استان یزد از استان‌های مختلف به شمار می‌رود، با تخلفات حادثه‌ساز و رانندگان متخلف برخورد قانونی جدی انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ع




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.