ID : 25563069
خطیب نماز جمعه مهریز:

کفار مصداق آیه «یخرجونهم من النور الی الظلمات» هستند/ حفظ مرزهای دین اسلام مانند حفظ مرزهای خاکی کشور امری حیاتی است


نماینده ولی فقیه در خطبه های این هفته نماز جمعه مهریز گفت: کارکرد کفار این است که ملت خود و دیگر ملت ها را به تعبیر قرآن: یخرجونهم من النور الی الظلمات، از سمت نور و روشنایی به سمت تاریکی و ظلمت هدایت می کنند.

به گزارش یزدرسا به نقل از صبح مهریز، نماینده ولی فقیه در خطبه های این هفته نماز جمعه مهریز گفت: کارکرد کفار این است که ملت خود و دیگر ملت ها را به تعبیر قرآن: یخرجونهم من النور الی الظلمات،  از سمت نور و روشنایی به سمت تاریکی و ظلمت هدایت می کنند. شاید اینجا سوال وارد شود که آیا کفار هم نور دارند؟ پاسخ آری است. کفار هم از بدو تولد نور داشته اند؛ نور فطرت؛ اما به سمت تاریکی و ظلمت رفته اند و اگر در جامعه اسلامی ما سرقت و دزدی و اختلاس پیدا شد و یا فساد و فحشاء رواج پیدا کرد ما نیز به سمت تاریکی رفته ایم.

وی ادامه داد: طاغوت زمان ما قرآن را به آتش می کشد. کسی را وامی دارد که قرآن را آتش بزند. از سلمان رشدی حمایت می کند و او را پناه می دهد تا به  قرآن با الفاظی موهن اهانت کند.

برهان با اشاره به استقامت و ایمان قوی پیغمبر در مقابل دشمنان اسلام خاطر نشان کرد: پیغمبر فرمود «اگر خورشید را در دست راست من و ماه را در دست چپ من بگذارند، دست از عقیده ام بر نمی دارم.» یعنی ریاست سرزمین حجاز و حتی مالکیت کل دنیا را که هیچ، اگر منظومه شمسی را مسخر من کنند که دست از عقیده ام بردارم این کار نخواهم کرد. این را در حالی می فرماید که حامیان او حضرت خدیجه و ابوطالب عموی ایشان (سلام الله علیهما) از دنیا رفته بودند و ایشان در واقع بی پناه بود و از هیچ حمایتی برخوردار نبود؛ با این وجود پیامبر از عقیده و باور خود این چنین دفاع میکند. بنابراین مراقب باشیم در مقابل طاغوت و دشمنان قسم خورده اسلام طوری رفتار نکنیم که عقایدمان خدشه دار شود و باورهای ما به حاشیه رانده شود.

نهضت سوادآموزی از درایت های مهم رهبر انقلاب اسلامی بود

برهان با اشاره به مناسبت روز هفتم دی ماه، روز نهضت سوادآموزی اظهار داشت: نهضت سوادآموزی درکنار ارگان های دیگری مثل سپاه و بسیج مستضعفین، کمیته امداد که حکم تاسیس آنها را امام خمینی داده بود، از تدابیر مهم رهبر انقلاب اسلامی بود که ثمرات بسیاری داده و خواهد داد. امام خمینی به همه جوانب جامعه اسلامی توجه داشته اند و فرمودند نباید در جمهوری اسلامی کسی بی سواد بماند و این از درایت های مهم امام خمینی بود.

حفظ مرزهای اسلام ناب مانند حفظ مرزهای خاکی کشور امری حیاتی است

خطیب نماز جمعه مهریز افزود: امام خمینی در سال 42 که طلیعه پیروزی انقلاب از آن زمان هویدا بود فرمود: « من 60 سال عمر کرده ام. به اندازه جدم زندگی کرده ام. ای گلوله های دشمن بیایید و سینه مرا نشانه روید. » این شجاعت و پایبندی در ایمان و عقیده، مثال زدنی است. مدیریت جنگ تحمیلی در حالیکه کشورهای بسیاری بر علیه ما متحد شده بودند کار ساده ای نبود.  امام هم از لحاظ سیاست و هم از لحاظ عقیده بی نظیر بود؛ چرا که قبل از حفظ مرزهای خاکی کشور عزیزمان، از مرزهای بتن آرمه ای اسلام ناب محمدی مراقبت نمود و در واقع این رمز پیروزی مردم ما بر دشمن غاصب بود. 

حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی در اوج اختناق طاغوت، در زمانی که شعار متحد الشکل شدن را سر می دادند و می خواستند روحانیون را خلع لباس کنند، ایشان حوزه علمیه قم را ساخت.

در حال حاضر نیز علی رغم رعب و وحشتی که داعش ایجاد کرده است، بیست میلیون نفر در مراسم پیاده روی عظیم اربعین شرکت می کنند. درسی که ما از تاریخ می گیریم این است که نباید در اندیشه و اعتقادات و باورهایمان سستی به خود راه دهیم.

برجام بد فرجام است؛ چون طرف مقابل قابل اعتماد نیست

وی درخصوص برجام تصریح کرد: برجام بد فرجام است؛ به دلیل اینکه طرف مقابل قابل اعتماد نبوده و نیست. در آمریکا یک جمهوری خواه بر سر کار آمده است که علناً اظهار دشمنی می کند و اینها از دموکرات ها بدتر هستند؛ هر چند از لحاظ ماهیت فرقی با هم ندارند ولی هر یک برای دشمنی با ایران از دیگری سبقت می گیرد.

تحقق اقتصاد مقاومتی امکانپذیر است

وی در پایان با اشاره به اهمیت اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی و دستیابی به استقلال اقتصادی خاطر نشان کرد: در بعضی کارخانجات ما یک وسیله اصلی مورد نیاز، ساخت خارج از ایران است و این قابل تامل است. چین اقتصاد مقاومتی را در کشور خود پیاده کرده است و در حال حاضر دارای استقلال اقتصادی است. نه وابسته به ایران است و نه به آمریکا و نه به  هیچ کشور دیگری. بنابراین تحقق  اقتصاد مقاومتی امکانپذیر است و امیدواریم به این مهم دست یابیم.

انتهای پیام/ج




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.