ID : 1072121
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان یزد:

کلاهبرداری اینترنتی رایج ترین جرم سایبری در استان یزد


رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان يزد گفت: کلاهبرداری های اینترنتی رایج ترین جرم در حوزه پلیس فتا در استان یزد بوده است.

 سرهنگ " حسین رضایی " رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان یزد در گفت و گو با خبرنگار یزد  رسا اظهار داشت:توسعه فناوری و ارتباطات علاوه بر تامین آسایش و ارائه خدمات به افراد جامعه ، فرصت های جدیدی را برای ارتکاب جرم ایجاد کرده است از همین رو در سال در سال ۱۳۹۰ پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات یا پلیس فتا در ایران تاسیس شد.

سرهنگ رضایی به بیان جرایم سایبری و ویژگی های آن پرداخت و گفت: جرائم ناشی از فناوری های مدرن مانند اینترنت را جرائم سایبری می نامند.

رئیس پلیس فتای استان یزد سرقت از حساب های بانکی به صورت اینترنتی ، کلاهبرداری اینترنتی ، هک کردن سایت ها ، هتک حیثیت و نشر اکاذیب در فضای سایبر و اخاذی و مزاحمت اینترنتی را از جمله جرایم اینترنتی در ایران بیان کرد.

وی گفت: کلاهبرداری های اینترنتی رایج ترین جرم در حوزه پلیس فتا در استان یزد بوده است.

سرهنگ رضایی نظارت بر سایت های اینترنتی، خرید و فروش اجناس ممنوعه در اینترنت را از جمله وظایف پلیس فتا عنوان کرد.

وی در ادامه به بیان هشدارهایی به مردم پرداخت و از مردم خواست تا هنگام وارد کردن اطلاعات حساب خود در پرداخت های اینترنتی حتما از صفحه کلید های مجازی استفاده کنند.

رضایی افزود: کاربران اینترنتی هرگز از طریق ایمیل های تبلیغاتی ناشناس اقدام به خرید کالا نکنند و هنگام پرداخت های اینترنتی به آدرس صفحه پرداخت دقت داشته باشند.

رئیس پلیس فتای استان یزد با بیان اینکه مردم توجه داشته باشند شبکه های اجتماعی حریم امن و خصوصی نیستند اذعان داشت: کاربران فضای مجازی از نگه داری اطلاعات خصوصی و محرمانه بر روی رایانه های متصل به اینترنت خودداری کنند و از رمز های عبور ترکیبی استفاده کنند.

سرهنگ حسین رضایی همچنین با اعلام شماره تلفن های ۲۱۸۳۷۴۹ (اداره مبارزه با جرائم سایبری ) و ۲۱۸۳۸۳۳ (اداره تشخیص و پیشگیری ) گفت: بنده و همکارانم در پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان یزد در زمان های اداری و غیر اداری در خدمت مردم دارالعباده به منظور رفع مشکلات و پیگیری شکایات هستیم.




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.