ID : 31287349

کلنگ زنی دبستان عشایری شهید جهانی بخش بهمن ابرکوه


مراسم کلنگ زنی ساختمان جدید مدرسه عشایری شهید جهانی، به همت خیّر مهردشتی در ابرکوه برگزار شد.

به گزارش یزد رسا؛ به نقل از سرو ابرکوه، روز گذشته آیین کلنگ زنی پروژه دبستان ابتدایی عشایری شهید نجاتعلی زمانی هارونی، با حضور مسئولان و خیّر مدرسه ساز، در بخش بهمن شهرستان ابرکوه برگزار شد.

مدرسه عشایری شهید زمانی روستای هارونی، با 55 دانش آموز و 3 کلاس چند پایه، که نزدیک به نیم قرن از قدمت آن می گذرد، نیاز به بازسازی داشت. مدیر این مدرسه و مسئولان آموزش و پرورش ابرکوه بر آن شدند تا برای احداث ساختمان جدید، با کمک خیّرین اقدام کنند.

دیدن دانش آموزان مستعد زادگاه مادری ام، مرا به امر مدرسه سازی ترغیب کرد
محمد حسین غلامپور خیّر مدرسه ساز مهردشتی در گفتگو با خبرنگار سرو ابرکوه، با بیان اینکه مبلغ 8 میلیارد ریال هزینه برای این مرکز آموزشی در نظر گرفته است، بیان کرد: بعد از اینکه دانش آموزان مستعد مدرسه هارونی را که زمانی خودم در آن زندگی می کردم، دیدم تصمیم گرفتم قدمی در ساخت این مرکز آموزشی با کمک مسئولان بردارم.

غلامپور در حالیکه در کنار خانواده اش اشک شوق بر چشمانش جاری بود، گفت: از اینکه به نسل آینده زادگاهم خدمت می کنم به خود می بالم.

«مسجد ساختن» کافی نیست بلکه «مسجدی ساختن» مهم است
مسلم روحی پناه رئیس آموزش و پرورش شهرستان نیز در این مراسم، ساخت مدرسه به عنوان یک محیط تعلیم و تربیت بر مبنای دینی را بسیار مهم عنوان کرد و گفت: از همین مراکز علمی است که مساجد و تکایا پر می شود.

روحی پناه ضمن دعوت از عموم افرادی که به نحوی می توانند در احداث مدارس قدمی بردارند، افزود: مقدمات کار مدرسه عشایری شهید زمانی فراهم است و به محض تحویل نقشه توسط اداره کل استان، کار احداث ساختمان جدید آغاز می شود.

مدرسه شهید جهانی استعدادهایی داشته است که به درجات علمی بالا رسیده اند
عشرت افشار مدیر مدرسه عشایری شهید زمانی روستای هارونی اظهار کرد: ساختمان جدید 6 کلاسه با آزمایشگاه و تجهیزاتی که برای ساخت یک مدرسه لازم می باشد توسط خیر مدرسه ساز حاج محمد حسین غلامپور تامین می شود.

وی ضمن تأکید بر این مطلب که دانش آموزان با استعدادی در این مدرسه تحصیل کرده و می کنند، که توانسته اند به درجات علمی بالا برسند، افزود: همچنین این روستا مامن عشایر طایفه عرب لبو محمدی و ایل عرب خمسه، است که قابلیت ایجاد فضای سبز و ورزشگاه را دارد و انتظار می رود، مسئولان امور عشایر کل استان، جهاد کشاورزی و آموزش و پرورش جهت توسعه آن اقدام کنند.

تعداد 400 خانوار عشایر در ابرکوه ساکن هستند
حسن زارع رئیس اداره امور عشایری استان یزد در گفتگو با خبرنگار سرو ابرکوه، اظهار کرد: تعداد هزار و 300 خانوار عشایر در کل استان وجود دارد، که از این تعداد 400 خانوار در ابرکوه و 800 خانوار در شهرستان خاتم ساکن هستند.

زارع افزود: به دلیل اینکه دور بودن عشایر از مراکز شهرستان و استان ها، خدمات رسانی کمتری به آنان می شود و این می طلبد که توجه بیشتری در بخش های مختلف از جمله بهداشت، اجتماعی و... برای آنان در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.