ID : 32617331
کارشناس مسئول رادیولوژی علوم پزشکی یزد خبر داد

کمبود نیروی متخصص رادیولوژی در یزد/ ام آر آی میبد و یزد تفاوتی باهم ندارند


کارشناس مسئول رادیولوژی درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد تنها راه برون‌رفت از صف‌های طولانی رادیولوژی در یزد را افزایش تعداد متخصصان رادیولوژی عنوان کرد.

به گزارش یزدرسا؛ «مرتضی سپهر جوان»، کارشناس مسئول رادیولوژی درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه تمام تجهیزات رادیولوژی استان به‌صورت دیجیتال و باکیفیت تصاویر بالا هست، اذعان کرد: تمام مراکز دولتی استان یزد اعم از تمامی بیمارستان دولتی و کلینیک‌ها به دستگاه سونوگرافی مجهز بوده و دارای متخصص رادیولوژی نیز هستند.
 
وی با اشاره به تعداد توریسم درمانی بودن یزد و مراجعه بالای بیماران  خاطرنشان کرد: بخشی از بیماران در یزد را مراجعه‌کنندگان از استان‌های هم‌جوار تشکیل می‌دهند و حجم بالای مراجعه‌کنندگان باعث شده تا بیماران با نوبت انتظار چندروزه مواجه شوند.
 
سپهر جوان تأمین نیروی متخصص رادیولوژی را راهکار کاهش مدت‌زمان نوبت‌دهی سونوگرافی عنوان کرد و افزود: البته کمبود نیروی متخصص رادیولوژی مختص یزد نبوده و به این دلیل که فارغ‌التحصیل تخصص رادیولوژی در کشور کم است، وزارت بهداشت با کمبود متخصص رادیولوژی مواجه است.
 
وی ادامه داد: با بهره مندی از تمام ظرفیت‌ها در تلاشیم تا مدت‌زمان نوبت‌دهی سونوگرافی در یزد را کاهش دهیم و تنها دلیل انتظار طولانی در حال حاضرکمبود نیروی متخصص رادیولوژی است.
 
سپهر جوان تصریح کرد: سونوگرافی سه‌بعدی تنها در مراکز خصوصی انجام می‌گیرد و این نوع سونوگرافی با توجه به شرایط بیمه‌ای و حجم کاری بالایی که وجود دارد، در مراکز دولتی صورت نمی‌گیرد.
 
وی اظهار کرد: در استان یزد حدود 63 موسسه رادیولوژی داریم که همه آن‌ها مجهز به دستگاه سونوگرافی هستند.
 
ام آر آی میبد و یزد تفاوتی باهم ندارند
 
کارشناس مسئول رادیولوژی درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با بیان اینکه سعی می‌کنیم تا آخر سال ام آر آی قلب را در یزد راه‌اندازی کنیم، خاطرنشان کرد: عده‌ای بر این باورند که دستگاه ام آر آی میبد از دستگاه‌های موجود در یزد بهتر است درصورتی‌که دستگاه‌های ام آر آی که در استان و در مراکز دولتی داریم همه یک مارک هستند و جدیدترین آن در درمانگاه خاتم الانبیاء است.
 
وی ادامه داد: در یزد و میبد برای انجام ام آر آی، کارشناسان، پروتکل‌های اجرایی، پزشکان همه یکسان هستند و این باور غلط است که ام آر آی میبد بهتر از یزد انجام می‌شود.
 
انتهای پیام/ش



summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.