ID : 11379766
معاون وزیر کشور یونان:

کمک نکنید مهاجران را روانه اتحادیه اروپا می کنیم


آتن اروپا را تهدید کرد که اگر در تامین مالی پناهندگان خود به یونان کمک نکند، موج مهاجران غیر قانونی در این کشور را روانه دیگر کشورهای اروپایی می‌کند.

به گزارش یزد رسا به نقل از نسنیم، بعد از مناقشات بر سر بدهی های یونان حالا یک رویارویی دیگر بین آتن و بروکسل این بار بر سر پناهندگان به وجود آمده است.

 

 "گیانیس پانوسیس" معاون وزیر کشور یونان تهدید کرده است که حدود 300 هزار تا 500 هزار مهاجر غیر قانونی در کشورش را به دیگر کشورهای اروپایی روانه می کند.

 

وی که در گفتگو با نشریه "فوکوس" سخن می گفت اظهار داشت: یونان متزلزل از بحران باید در تامین پناهندگان خود به صورت قدرتمند تر توسط دیگر کشورهای اتحادیه اروپا حمایت شود؛ وگرنه ما حدود 300 هزار مهاجر خود را روانه و سرازیر اروپا می کنیم.

 

وزارت کشور آلمان تمایلی نداشت که اظهارات این مقام یونانی را تفسیر کند. یک سخنگوی وزارت کشور آلمان در این باره اظهار داشت: این درخواست متوجه بروکسل و نه دولت آلمان است.

 

معاون وزیر کشور یونان در رادیوی این کشور نیز از شمار حدود 500 هزار مهاجر غیر قانونی در کشورش سخن گفت که می توانند به اروپا روانه شوند.

 

پانوسیس همچنین قانون دوبلین سه درباره پناهندگان در اتحادیه اروپا را غلط ارزیابی کرده و گفت: این قانون پیش بینی می کند که هر کشوری مسئول یک پناهنده ای است که در آن کشور برای اولین بار به عنوان پناهجو وارد شده است واین بدین مفهوم است که یونان اجازه ندارد به سادگی پناهندگان خود را به دیگر کشورهای اروپایی بفرستد.

 

پانوسیس همچنین درخواست کرد که پناهندگان به صورت یکنواخت در سراسر اروپا و با توجه به قدرت اقتصادی کشورها تقسیم شوند.

انتهای پیام/د




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.