ID : 37916169

کمک 750 میلیون ریالی دانشگاهیان یزد به 300 خانواده نیازمند


به همت دانشگاهیان دانشگاه یزد و جمعی از طلاب حوزه علمیه 300 خانواده نیازمند در قالب رزمایش کمک مومنانه بسته معیشتی دریافت کردند.

به گزارش یزد رسا؛ در مراسم آغاز توزیع این بسته ها که ظهر امروز در مسجد دانشگاه برگزار شد، رییس دانشگاه یزد اظهار داشت: برگزاری رزمایش همدلی، با توجه به مشکلاتی که پس از شیوع کرونا برای نیازمندان روی داد، ضروری و حداقل کاری بود که می شد برای نیازمندان انجام داد. 

دکتر قاسم بریدلقمانی ادامه داد: این رزمایش به منظور انجام رسالت های اجتماعی دانشگاه ها و نقش آفرینی مراکز آموزش عالی در جامعه انجام شد و در نظر داریم در تدوین برنامه های استراتژیک دانشگاه یزد، سهم بیشتری را برای رسالت اجتماعی در نظر بگیریم. 

وی افزود: اخیرا وزارت علوم پیشنهادی در خصوص تشکیل صندوق های نیکوکاری به منظور انجام مسئولیت اجتماعی دانشگاه ها مطرح کرد که خوشبختانه در دانشگاه یزد، صندوق تعاون امام رضا (ع) از سال 85 شروع به کار کرده و  از بدو تاسیس خدمات خوبی به دانشجویان و کارمندان بی بضاعت داده است.  

دکتر بریدلقمانی با اظهار امیدواری از تداوم این فعالیت ها در دانشگاه یزد، از دست اندرکاران این طرح تقدیر وتشکر کرد.  

مدیرحوزه های علمیه خواهران استان یزد نیز در ادامه این مراسم، رزمایش همدلی دانشگاهیان را یادآور کمک های حضرت علی (ع) به مستضعفان دانست و افزود: اطاعت از منویات مقام معظم رهبری برای شکل گیری این رزمایش، نشانگر آمادگی جامعه برای پذیرش رهبری امام معصوم است.

حجت الاسلام محمد کارگر  با ابراز خرسندی از همدلی دانشجویان و طلاب در این رزمایش اظهار کرد: اینکه دانشجویان و طلاب در کنارهم و برای یک هدف حضور یافته اند، اصلی بسیار زیبا است که امیدوارم این همدلی در طول سال و در برگزاری برنامه های مختلف اقتصادی و فرهنگی تداوم داشته باشد و محدود به برخی از ایام نشود.

 وی در ادامه با اعلام اینکه محبوب ترین اعمال نزد حق تعالی، شاد کردن قلب مومنین است، تصریح کرد: شاد کردن یک مومن به منزله شاد کردن خداست و انجام کار خیر علاوه بر اجر و ثواب، لازمه رشد انسان و اشتیاق بهشت برای انسان است. 

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه یزد نیز در این مراسم به ارائه گزارشی در خصوص این رزمایش پرداخت و اظهار داشت: 300 بسته موادغذایی به ارزش تقریبی 250 هزار تومان به همت هیات رییسه دانشگاه یزد، دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه، طلاب حوزه علمیه خواهران، بسیج دانشجویی، تشکل ها و انجمن های علمی تهیه شده است که به 80 خانوار نیازمند دانشگاه یزد و 220 خانوار نیازمند سطح استان که از سوی دفاتر تسهیل گری، مراکز خیریه و افراد معتمد شناسایی شدند، اهدا می شوند.

روح الله قندهاری در پایان افزود: این بسته ها در مناطق محروم و حاشیه شهر و عمدتا در منطقه کشتارگاه و اسکان طی امروز و فردا توزیع خواهد شد و اولویت با افرادی است که تاکنون بسته حمایتی تحویل نگرفته اند.   

اجرای سرود توسط گروه سرود فجر جاوید، به سرپرستی حسین حاتمی پایان بخش این مراسم بود.

 



summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.