ID : 16985371
عضو هیئت علمی دانشگاه علم و فرهنگ تهران مطرح کرد

کم کاری مسئولین و نهادهای فرهنگی در قبال هنرمندان یزدی


جواد علی محمدی اردکانی عضو هیئت علمی دانشگاه علم و فرهنگ تهران گفت: با وضعیت کنونی هنر یزد اگر مسئولین و نهادهای فرهنگی از هنرمندان استان حمایت کامل را نداشته باشند ، کم کاری و کوتاهی آنها را در قبال هنرمندان یزدی می رساند.

به گزارش یزدرسا ؛ جواد علی محمدی اردکانی عضو هیئت علمی دانشگاه علم و فرهنگ تهران در مصاحبه با خبرنگار یزدهنر؛ در خصوص وضعیت نقاشی استان یزد گفت: نزدیک به 30سال است که با هنر نقاشی یزد آشنا هستم و معتقدم با توجه به اینکه در استان یزد دانشکده های هنری در مقاطع دیپلم ، لیسانس و فوق لیسانس در حال تدریس هستند از توانمندی بسیار بالایی برخوردار است.

این دکتری نقاشی ایران در ادامه افزود: با توجه به استعدادهای خوبی که در استان وجود دارد تصمیم به تاسیس انجمن نقاشان یزد گرفتم که اکنون در حال اخذ مجوز می باشد.

محمدی اردکانی در مورد حفظ و پرورش هنرمندان در استان گفت: حفظ و پرورش هنرمندان بخشی مربوط به این است که فضای هنری استان یزد توسط نهادهای مربوط جدی تر گرفته شود و مسئولین و نهادهای فرهنگی در تمامی زمینه هنرمندان را زیر چتر حمایت کامل خود قرار دهند.

وی ادامه داد: همچنین اینکه مسئولان و نهادهای فرهنگی که وظیفه اصلی آنها حمایت از هنرمندان است با نظارت بیشتر به هنرمندان و ایجاد فضایی برای فروش آثار هنری هنرمندان باعث رونق چرخه اقتصادی شوند تا هنرمندان نیز با دلگرمی بیشتر به ادامه کار خود امیدوار باشند نه اینکه با این شرایط اقتصادی ، مسئولین و نهادها هم به این مسئله دامن بزنند و باعث دل زدگی هنرمندان از کارشان شوند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علم و فرهنگ تهران خاطر نشان کرد: در غیر این صورت اگر مسئولی و نهادی که وظیفه اش آنطور که باید انجام ندهد نشان از کوتاهی و کم کاری آن مسئول و نهاد می باشد و متاسفانه در این مورد در جامعه ما شرایطی هم نیست که بشود از مسئولی علت کم کاری و کوتاهی وی را پرسید.

محمدی اردکانی در پایان اظهار داشت: امیدورام با وضعیت کنونی مسئولین به این هنرمندان توجه بیشتری داشته باشند و انشاالله روزی نقاشی یزد در وضعیت و شرایط هنر معاصر ایران جایگاه تثبیت شده ای را پیدا کند.




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.