ID : 20079051
با تجلیل از برگزیدگان؛

کنگره ملی «شعر روستا» در خاتم به کار خود پایان داد


کنگره ملی شعر روستا روز سه شنبه با حضور مسئولان، جمعی از شعرای برگزیده از سراسر کشور و علاقمندان در محل تفریحی- گردشگری سرچشمه هرات برگزار شد.

به گزارش یزدرسا به نقل از طنین خاتم،فرماندار خاتم هدف از برگزاری این کنگره را دمیده شدن روح تازه در فرهنگ و هنر شهرستان و بخصوص در زمینه شعر دانست.
محمد زاده رحمانی اظهار داشت: سعی شد تا مکان برگزاری کنگره  به دور از هیاهو شهری و همانطور که از نام آن نیز پیداست در یک  محیط متنوع و نزدیک به فرهنگ روستایی برگزار شود.
وی خاطر نشان کرد: امید داریم تا برگزاری آن در خاتم اثرات بسیار خوب و مثبتی در زمینه شعر و ادب در استان و شهرستان داشته باشد.
فرماندار خاتم افزود: شکوفا شدن استعدادهای کلی و خدادای که در مردم وجود دارد و خودباوری را از دیگر خصایص برگزاری اینگونه کنگره ها در شهرستان ها نام برد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در حاشیه این کنگره گفت:  سومین کنگره ملی است که برگزار شد وسعی بر این بود  تا در محیط  روستایی با آداب و سنن برگزار شود.
علی غیاثی ندوشن هدف از انتخاب محل کنگره در خاتم را عنوان آن به نام روستا دانست و افزود: در واقع روستا نمادی از هویت ماست و منبع بسیاری از ارزش ها و آداب رسوم اجتماعی گذشته است که هنوز این ارزش ها حفظ شده و بیشتر به عنوان یک سمبل و نماد مطرح می باشند.
وی اظهار داشت: کنگره یاد شده در سبب ترویج ارزش های اجتماعی است که در گذشتگان وجود داشته و امروزه بر اثر توسعه شهرنشینی از دست رفته که مردم از بسیاری ازاین سنن فاصله گرفته اند.
غیاثی خاطر نشان کرد: کنگره شهر روستا تلنگری است به زندگی شهری که بازگشتی داشته باشد به زندگی گذشته و روستایی که هویت خودشان را حفظ کرده اند.

در حاشیه این مراسم از سه کتاب با عناوین شعر روستا، رمان دغدغه و کتاب شعر نای نی از لای شاخ نارون رونمایی شد.
٤٥٠ اثر به دبير خانه اين كنگره ارسال شد که  در مجموع ١٧٦شاعر كشوري آثار خود را ارسال نمودند كه از 20نفر برگزيده اصلي و 4شايسته امروز سپاسگزاري شد.
 

انتهای پیام/آ




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.