ID : 14931630
امام‌جمعه موقت ابرکوه:

کوتاه آمدن مقابل دشمن؛ خلاف آیه «وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّةٍ» است


امام‌جمعه موقت ابرکوه خطاب به عده‌ای که می‌گویند باید با دشمن مدارا کرد، گفت: این با منطق قرآن ناسازگار است، خدا نکند که ما در مقابل دشمن کوتاه بیاییم و دست دوستی بدهیم که در این صورت باید منتظر عواقب آن باشیم.

به گزارش یزد رسا به نقل از سرو ابرکوه، حجت‌الاسلام‌ تقی فتاحی امام‌جمعه موقت شهرستان در خطبه‌های امروز نماز جمعه ضمن تبریک دهه مبارک کرامت اظهار کرد: واژه کریم و متعلقات آن در قرآن 47 بار آمده است و به‌نوعی معنای ایثار را در بردارد که باید در زندگی ما مسلمانان محسوس باشد.


حجت‌الاسلام فتاحی تصریح کرد: اگر زندگی به سبک اسلامی باشد کرامت که برخاسته از خلق مسلمانی و انسانی است در زندگی نمود خواهد داشت.


وی در خطبه دوم ضمن اشاره به نام‌گذاری 30 مرداد به‌روز جهانی مسجد گفت: با توجه به آتش‌سوزی مسجدالاقصی قبله اول مسلمانان و یهود در سال 1973، 30 مرداد پیشنهاد سازمان فرهنگ اسلامی و با تصویب وزرای امور خارجه کشورهای اسلامی به نام روز مسجد نام‌گذاری شده و از کشورها خواسته شد تا در ارج نهادن به نقش مساجد در این روز تلاش کنند.


فتاحی تأکید کرد: مسجد نمای استوار از تمدن اسلامی در طول تاریخ است و محل پیوند دین و سیاست است. امروز برای همه مشخص‌شده است که اگر مساجد نبودند شاید انقلاب پیروز نمی‌شد چراکه از صدر اسلام تاکنون این مکان‌های مقدس محل تعاون، رسیدگی به شکایات، کانون تعلیم و تربیت و تشکیل و سازمان‌دهی نیروهای بسیج بوده است.


خطیب جمعه ابرکوه ضمن اشاره به رسوخ دشمن در این پایگاه مهم اسلامی گفت: دشمن درصدد است تا جمعیت را از مساجد دور کند، باید بدانیم تا زمانی که با مسجد مرتبط باشیم هیچ‌کس حریف انقلاب نخواهد شد.


وی افزود: ابرکوه درزمینه تعداد مساجد رتبه خوبی دارد اما در خصوص حضور بیشتر نمازگزاران نیز باید تدبیری اندیشیده شود.


امام‌جمعه موقت ابرکوه با قرائت آیه 60 سوره انفال «وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّةٍ وَ مِن رِّبَاطِ الْخَيْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدْوَّ اللّهِ وَعَدُوَّكُمْ ...»  به تأکید قرآن بر آماده کردن تمام توان در مقابله با دشمن تأکید کرد و بیان داشت: امروز بعد از 36 سال انقلاب، به‌گونه‌ای به خوداتکا کرده‌ایم که پیشرفته‌ترین سلاح و موشک‌ها را تولید کرده‌ایم به صورتی که دشمن را به عربده‌کشی وا‌داشته است.


فتاحی ضمن اشاره به 31 مرداد روز صنعت دفاعی و آیه 3 سوره مائده «...فلا تخشوهم واخشون...» گفت: قرآن به ما دستور داده است که دشمن را با تجهیز خود بترسانید و خود را محفوظ بدارید، اما عده‌ای می‌گویند باید با دشمن راه آمد و مدارا کرد؛ که این با منطق قرآن ناسازگار است، خدا نکند که ما در مقابل دشمن کوتاه بیاییم و دست دوستی بدهیم که در این صورت باید منتظر عواقب آن باشیم. 


حجت‌الاسلام فتاحی در پایان سخنان خود به سالروز شهادت سید علی اندرزگو در دوم شهریور سال 57 اشاره کرد و افزود: شهید سید علی اندرزگو در انقلاب بسیار تأثیرگذار بود، در 15 خرداد سال 42 جزء فعالین بود و در ترور حسنعلی منصور نقشی بسیار پررنگ داشت، در 19 ماه مبارک رمضان سال 57 درحالی‌که روزه‌دار بود با اسنادی محرمانه که نباید به دست ساواک می‌افتاد روزه خود را افطار کرد و در 31 سالگی به شهادت رسید.

انتهای پیام/ ک




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.