ID : 18271576
حق شناس:

گمان نمی‌کنم اختلافی بر سر سرلیستی عارف وجود داشته باشد


یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: کارگزاران حضور جدی در شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان دارند و فکر می‌کنم گام اول بستن لیست و گام بعدی هم انتخاب سرلیست است و پس از تشکیل لیست نهایی، فکر ‌نمی‌کنم هیچ اختلافی در خصوص سرلیست بودن آقای عارف در لیست تهران داشته باشند.

به گزارش یزدرسا ، محمد جواد حق‌شناس فعال سیاسی اصلاح طلب درمصاحبه با  راه دانا؛ در پاسخ به این سوال که "باتوجه به نزدیک شدن به ایام انتخابات، شرایط جبهه اصلاحات را چگونه ارزیابی می‌کند؟" اظهارداشت: باتوجه به ردصلاحیت گسترده‌ای که از اصلاح‌طلبان صورت گرفته، امکان رقابت در 90درصد حوزه‌های انتخابیه از ما گرفته شده است.

وی افزود: تا حدود زیادی دست و پای این جریان در وضعیت موجود بسته شده است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: محورهای کلان و راهبردی اصلاح‌طلبان در انتخابات این است که تسلیم فضای موجود نشوند و این نوع نگاهی که منجر به ردصلاحیت‌های گسترده شده، مبتنی بر ایجاد یاس در جامعه و کاهش مشارکت عمومی و پایین آوردن نشاط انتخاباتی از یک سو و نهایتا ایجاد شوک در فضای احزاب و گروه‌های اصلاح‌طلبان بود که خودش را در قالب رد صلاحیت‌های گسترده نشان داد.

حق‌شناس با اشاره به اینکه شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان تلاش می‌کنند تا چهره‌های رد صلاحیت شده را بازگرداند عنوان کرد: فضای موجود در شورای سیاست‌گذاری اصلاحات حکایت از این دارد که یک تلاش جدی صورت گیرد تا با مذاکره با بزرگان تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر به خصوص اعضای شورای نگهبان، اعضای شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان موفق به بازگرداندن کاندیداهای رد صلاحیت شده شوند.

وی با بیان اینکه مردم باید در این میدان تصمیم‌گیر باشند نه هیئت‌های نظارتی اظهارداشت: به نظر می‌رسد که در این مسیر راهکار اصلی دعوت مردم به حضور حداکثری در انتخابات اولین گام شورای سیاست‌گذاری باشد و نهایتا با بازگرداندن کاندیداهایی که رد صلاحیت شده‌اند یا صلاحیت‌شان احراز نشده، با ارائه یک لیست منسجم و واحد از میان  نیرو‌های میانه و اعتدال‌گرا پا به میدان انتخابات بگذارند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در خصوص اختلافات به‌وجود آمده میان کرباسچی و عارف گفت: من فکر می‌کنم امروز محل پرداختن به این اختلافات نیست چرا که وقتی لیستی بسته نشده گفت‌وگو در خصوص سرلیست موضوعیت ندارد.

حق‌شناس افزود: کارگزاران حضور جدی در شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان دارند و فکر می‌کنم گام اول بستن لیست و گام بعدی هم انتخاب سرلیست است و پس از تشکیل لیست نهایی، فکر ‌نمی‌کنم هیچ اختلافی در خصوص سرلیست بودن آقای عارف در لیست تهران داشته باشند.

وی در پاسخ به این سوال که "آیا اظهارات کرباسچی نشات‌ گرفته از جلسات وی با مهدی هاشمی نیست؟" گفت: من نمی‌توانم در این خصوص اظهار نظر کنم و اطلاع دقیقی ندارم که ماجرا از چه قرار بوده است.

انتهای پیام/ص




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.