ID : 40077214

یادواره شهدای دانش‌آموز در یزد برگزار شد


یادواره شهدای دانش‌آموز یزد در محل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان برگزار شد.

به گزارش یزدرسا، یادواره یک هزار شهید دانش‌آموز یزد پنجشنبه‌شب با حضور نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، جمعی از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، مسئولان، فرهنگیان و دانش آموزان در محل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان برگزار شد.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام گفت: دانش آموزان و فرهنگیان همواره در خط مقدم تمام رویدادهای حساس کشور هستند و در هشت سال دفاع مقدس، کارنامه درخشانی از خود باقی گذاشتند.

محمد صالح جوکار خاطرنشان کرد: دانش آموزان نسل حاضر باید با تأسی به راه و مرام شهدا باید ضمن زنده نگه‌داشتن نام و یاد آنان، برای تحقق هدف نهائی شهدا که اهتزاز حکومت الله در سطح جهان است، تلاش کنند.

دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان کشور در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی و شهدای دانش‌آموز به اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و بین نسل جوان اشاره کرد و برگزاری این مراسم‌ها را برای ترویج فرهنگ ایثار مورد تأکید قرار داد.

حسین تاریخی از فعالیت اتحادیه دانش‌آموزان و همکاری نهادها در برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموز استان یزد قدردانی کرد و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را سدی مقابل توطئه‌های فرهنگی دشمنان ذکر کرد و گفت: باید نسل جوان را با اهداف و آرمان شهیدان آشنا کنیم که جزو مهم‌ترین امور فرهنگی محسوب می‌شود.

همچنین مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان یزد گفت: عظمت و عزت انقلاب اسلامی در عرصه‌های داخلی و خارجی مدیون جان‌فشانی شهیدان است که همه هستی خود را وقف اعتلای دین و ارزش‌های معنوی و انقلابی در کشور و بین نسل جوان کردند.

حسین میرشریف یاد و خاطره شهدای دانش‌آموز استان را گرامی داشت و افزود: باید روحیه انقلابی و جهادی که جزو نیازهای مهم کشور است بیش از قبل در بین اقشار جامعه به‌خصوص دانش‌آموزان گسترش یابد و برگزاری این‌گونه یادواره‌ها جزو برنامه‌های همه‌ساله اتحادیه است .

در این مراسم چندین برنامه فرهنگی و هنری به‌خصوص سرود، تواشیح، مداحی، مسابقه و روایتگری اجرا شد و دانش‌آموزان استان یزد بار دیگر با اهداف و آرمان شهیدان انقلاب اسلامی به‌خصوص همکلاسی‌های آسمانی خود تجدید میثاق کردند.

استان یزد چهار هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده که از این تعداد یک هزار نفر آن‌ها شهدای دانش‌آموز هستند.

انتهای پیام/خ




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.