ID : 8918520
هشدار؛

یزد به سمت پیر شدن می رود


مدیر کل سلامت خانواده وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در سمینار یک روزه رویکرهای جدید جمعیتی که در یزد برگزار شده بود، گفت: جوان ترین استان کشور استان سیستان و بلوچستان است و استان یزد نیز به سمت پیر شدن پیش می رود.

به گزارش یزد رسا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یزد، دکتر محمد اسماعیل مطلق در این سمینار با اشاره به میزان کاهش ازدواج و افزایش طلاق در استان یزد گفت: در صورتی که تنها ده درصد در کاهش فوتهای ناشی از مسمومیت ها، اعتیاد و تصادفات دخالت کنیم،و ده درصد طلاق ها را کاهش دهیم و همچنین ده درصد افزایش ازدواج داشته باشیم وضعیت رشد جمعیت به 2.65 خواهد رسید و چالش های پیش رو برطرف خواهد شد.

وی افزود: در سال 1392 تعداد 18 هزار نفر بر اثر سانحه حین رانندگی فوت کردند که اکثر آنها در سنین باروری بوده اند.

مطلق با تاکید بر این که خیران در خصوص ازدواج جوانان حمایت کنند یادآورشد: امروز 11 میلیون زوج در کشور داریم که در آستانه ازدواج هستند که بخش قابل توجهی از انها در حال پشت سرگذاردن سنین باروری هستند.

وی تاکید کرد: امروز باید به مردم آگاهی و آموزش بدهیم که خودشان تصمیم بگیرند با برنامه ریزی فرزند بیاورند و باروری ناخواسته کاهش یابد.

دکتر مطلق با بیان این که سالانه 220 هزار سقط در کشور صورت می گیرد گفت: در سال یک میلیون و 700 هزار بارداری در کشور صورت میگیرد که یک میلیون و 430 هزار مورد منجر به تولد می شود.

مدیر کل سلامت خانواده وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در ادامه با اشاره به ابتلای 50 درصدی جامعه به هپاتیتC، ابتلای دو درصدی جامعه به هپاتیت B، الودگی 90 هزار نفر به ویروس ایدز و مرگ جوانان در اثر اعتیاد را از مهمترین چالش ها عنوان کرد و افزود: پیشگیری از آسیب های اجتماعی یکی از سیاستهای افزایش جمعیت است که همه ارگانها و دولت و همچنین خیرین باید کمک کنند تا این مهم برطرف شود.

وی با بیان این که استانهای گیلان و مرکزی پیرترین استانهای کشور هستند گفت: جوان ترین استان کشور استان سیستان وبلوچستان است و استان یزد نیز به سمت پیر شدن پیش می رود.

مدیر کل سلامت خانواده وزارت بهداشت در ادامه خاطرنشان کرد: کاهش نرخ باروری در استان یزد به 13.7 درصد رسیده است که نسبت به کشور بالاتر است.

انتهای پیام/ ع ب




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.