ID : 8073537

یک یادآوری مهم به استاندار یزد


میرمحمدی اگرچه تعجیلی در عزل و نصب مدیران استان نداشت اما مشاورانی که گزینه‌های مدیریت به وی معرفی می‌کنند، گه گاه افرادی را در نظر می‌گیرند که پرونده خوبی در فتنه 88 ندارند. برخی گزینه‌های معرفی شده برای اداره کل فرهنگ و ارشاد مثال خوبی برای این مدعاست.

دیدار رئیس جمهور و اعضای کابینه دولت یازدهم با رهبر انقلاب، مشحون از بیانات ناب و پرمغزی از سوی رهبری بود که فرازهای آن برای دولتمردان باید نصب العین شده باشد.

یکی از توصیه‌های 15 گانه رهبری به دولتی‌ها، اسیر جناح‌بندی‌ها نشدن علی‌رغم گرایشات سیاسی و بخصوص در نظر داشتن خط قرمزی به نام «فتنه» است. رهبر انقلاب در آن جلسه فرموده‌اند:«علائق اعضای دولت به برخی جناح‌های سیاسی اشکالی ندارد اما دولت و اعضای آن نباید اسیر جناح‌بندی‌ها شوند. در موضوع جناح‌بندی‌های سیاسی همواره تأکید بر رفاقت و اُنس با یکدیگر است اما در برخی موارد هم مسئله متفاوت است و باید حتماً خطوط قرمز و خطوط فاصل رعایت شوند. مسئله فتنه و فتنه‌گران، از مسائل مهم و از خطوط قرمز است که آقایان وزرا باید همان‌گونه که در جلسه‌ی رأی اعتماد خود بر فاصله‌گذاری با آن تأکید کردند، همچنان بر آن پایبند باشند.»

آنچه که رهبر انقلاب بدان اشاره کرده‌اند را باید در راستای برخی انتصابات و عزل و نصب‌های مدیران در دولت یازدهم دید. یکی از انتقاداتی که قاطبه جریان اصولگرایی به دولت یازدهم داشته و دارند، مساله به کارگیری کسانی است که به نحوی در جریان فتنه آمریکایی 88 دست داشته و متاسفانه همچنان بر رای و نظر 5 سال پیش خود باقی مانده‌اند!

علت عمده استیضاح وزیر علوم که اخیراً صورت گرفت نیز میدان دادن به فعالین فتنه در دانشگاه بود و نشان داد خوشبختانه نمایندگان مردم در این زمینه حساسیت لازم را دارند.

اما از این منظر باید انتصابات مدیران استان یزد نیز در فرصتی تفصیلی تحلیل شود و البته قبل از بررسی انتصابات، فضای خاص سیاسی استان یزد را بایست در نظر گرفت.

یزد به لحاظ اینکه زادگاه سیدمحمد خاتمی است و نزدیکان و دوستان و حتی اقوام و فامیل ایشان به واسطه وی در سیاست و مدیریت وارد شده‌اند، وضعیت ویژه‌ای دارد. مدیرانی که از دوران ایشان به جا مانده‌اند همچنان ارادت خاصی به وی دارند.

از سوی دیگر خاتمی به دلیل نقشی که در فتنه 88 داشت به عنوان یکی از «سران فتنه» شناخته می‌شود و از سر رأفت اسلامی نظام است اگر مانند آن دو نفر دیگر با وی رفتار نشده است!

بحمدالله استاندار یزد شخصیتی متدیّن و دلبسته به نظام و رهبری است، اما قابل انکار نیست که حلقه‌ای که اطراف ایشان تشکیل شده همان ارادتمندان به خاتمی هستند که در سال 88 تشکیل‌دهندگان ستاد انتخاباتی موسوی بوده‌اند. میرمحمدی اگرچه تعجیلی در عزل و نصب مدیران استان نداشت اما مشاورانی که گزینه‌های مدیریت به وی معرفی می‌کنند، گه گاه افرادی را در نظر می‌گیرند که پرونده خوبی در فتنه 88 ندارند. برخی گزینه‌های معرفی شده برای اداره کل فرهنگ و ارشاد مثال خوبی برای این مدعاست.

برخی مدیران منصوب شده نیز اگرچه مستقیماً در فتنه فعال نبوده‌اند، اما به وضوح پیداست که دل و میل‌شان به چه سمتی است. نگاهی به صفحات اجتماعی آنها و دوستان‌شان موید باقی ماندن بر نظر خود در سال 88 است و یا دم خروسی که در ماجرای گرامی‌داشت یوم الله 9 دی سال گذشته از سوی برخی مدیران استانداری دیده شد، نگاه آقایان را به این قضیه روشن کرد.(ببینید)

لذا به استاندار محترم یزد یادآوری می‌کنیم که توصیه رهبر معظم انقلاب را همواره در عزل و نصب‌های خویش مدنظر داشته باشند و بدانند که مردم و جریان‌های فرهنگی و سیاسی، افراد را خوب می‌شناسند و گوش و هوش‌شان بر انتخاب‌های او دوخته شده است. مبادا کسانی میدان‌دار اجرایی استان گردند که دل صافی با نظام و رهبری نداشته باشند؟!

منبع: امید و آگاهی

انتهای خبر/ع

summary-address :
Your Rating
Average (9 Votes)
The average rating is 5.0 stars out of 5.