ID : 16098568
رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان:

۱۰ درصد جمعیت ایران تا پنج سال آینده سالمند می‌شود


رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان گفت: در حال حاضر هشت درصد جمعیت کشور سالمند هستند که این آمار ظرف پنج سال آینده به ۱۰ درصد خواهد رسید

به گزارش یزد رسا، فرید براتی در نهمین جلسه شورای ساماندهی امور سالمندان استان یزد با اشاره به اینکه در حال حاضر ۸.۳ درصد از کل جمعیت کشور، افراد بالای ۶۰ سال هستند، اظهار داشت: این آمار در سال ۲۰۲۱ به ۱۰ درصد و در سال ۲۰۵۰ به ۲۰ درصد خواهد رسید.

وی با بیان اینکه روند رشد جمعیت به این شکل نگران کننده و نشان دهنده حرکت جمعیت کشور به سمت پیری است، بیان کرد: باید برای این موضوع برنامه ریزی لازم صورت گیرد.

براتی یادآور شد: البته یکی از دلایل افزایش جمعیت سالمندی در کشور، رشد امید به زندگی است به نحوی که امید به زندگی اکنون در کشور ما به ۷۴ سال رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از جمعیت کشور افراد بالای ۶۰ سال هستند که استان‌های گیلان، مرکزی، مازندران، آذربایجان شرقی و خراسان جنوبی به ترتیب بیشترین جمعیت سالمند کشور را در خود جای داده اند و استان یزد نیز در جایگاه سیزدهم قرار گرفته است.

براتی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۷۰ درصد سالمندان کشور از خدمات مختلف بیمه‌ای، بازنشستگی، فرهنگی، طب سالمندی و ... بهره‌مند هستند اما متاسفانه ۳۰ درصد از این جمعیت از هرگونه خدمتی بی ‌بهره مانده‌اند.

وی از تدوین خدمات و برنامه‌های ویژه برای ارتقاء منزلت سالمندان در برنامه ششم توسعه و راهبردی کردن سند ملی سالمندان خبر داد.

مهر




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.