ID : 1018599
یکشنبه خونین بغداد؛

۱۴۵ کشته و زخمی در حملات انتحاری به تلعفر/ تروریست ها به دانش آموزان هم رحم نمی کنند


افزایش آمار دو انفجار تروریستی در تلعفر به ۱۴۵ کشته و زخمی و حملات وحشیانه تروریست های تکفیری به کاروان های زائران بارگاه ملکوتی امام جواد(ع) در کاظمین، یکشنبه خونینی را برای عراق رقم زد.

به گزارش یزد رسا، یک منبع در پلیس استان نینوی امروز یکشنبه اعلام کرد آمار تلفات دو انفجار انتحاری در تعلفر واقع در غرب موصل به 145 کشته و زخمی رسیده است.

این منبع در گفتگو با المدی پرس اظهار داشت آمار تلفات دو حمله انتحاری با دو خودرو بمبگذاری شده که اولین انفجار مرکز پلیس ناحیه العیاضیه تابع شهر تلعفر و دومین حمله انتحاری هم مدرسه ابتدایی در روستای قبک تابع این ناحیه را هدف قرار داد، به 15 کشته و 130 زخمی افزایش یافته است.

این منبع افزود بیشتر قربانیان را کودکان تشکیل می دهند و البته مدیر مدرسه و یکی از معلمان و سه نیروی پلیس هم در میان کشته شدگان به چشم می خورند.

بر اساس این گزارش، این منبع احتمال داد آمار قربانیان را به سبب شدت دو انفجار تروریستی افزایش یابد.

از سوی دیگر یک منبع در وزارت کشور عراق امروز یکشنبه اعلام کرد انفجاری که نزدیک مسجد النداء در شمال شرقی بغداد رخ داد، ناشی از حمله یک  فرد انتحاری بود که با بستن کمربند انفجاری، زائران حرم مطهر امام جواد(ع) را در سالروز شهادت آن امام همام هدف قرار داده بود که به شهید و زخمی شدن 33 نفر منجر شد.

این تروریست که کمربند انفجاری به خود بسته بود، زائران حرم مطهر امام جواد(ع) را که به سمت کاظمین به منظور شرکت در مراسم سالروز شهادت امام نهم شیعیان حرکت می کردند، هدف حمله قرار داد که بر اثر این انفجار، هفت زائر شهید و 27 نفر دیگر زخمی شدند.

شب گذشته نیز همزمان با سالروز شهادت امام جواد(ع)، یک تروریست با بستن کمربند انفجاری و بمب دست ساز، کاروان زائرانی را که به سمت شهر کاظمین برای شرکت در مراسم سالروز شهادت امام جواد(ع) حرکت می کردند، در نزدیکی پل الائمه در منطقه الاعظمیه بغداد هدف قرار داد و با منفجر کردن خود، سبب شهادت 32 نفر و زخمی شدن 75 زائر دیگر شد.

تروریست های تکفیری بارها با حملات خود به کاروان زائران عتبات عالیات در مناطق مختلف، سبب شهید و زخمی شدن شمار زیادی از زائران شده اند که این حملات در مراسم شهادت و میلاد ائمه اطهار(ع) به اوج خود می رسد.

منبع: تسنیم




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.