ID : 8210519
از ابتدای امسال تاکنون؛

۱۶ باند مواد مخدر در استان یزد متلاشی شد/فعالیت ۱۸ مرکز اقامتی معتادین در یزد


دبیر هماهنگی شورای مبارزه با مواد مخدر استان یزد از فعالیت ۱۸ مرکز اقامتی معتادین و پذیرش بیش از یک هزار و ۲۰۰ معتاد در این مراکز خبر داد.

به گزارش یزد رسا، سرهنگ ایرج کاکاوند در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر از متلاشی شدن 16 باند بزرگ مواد مخدر در استان یزد خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون نیروی انتظامی توانست 16 باند مواد مخدر و 168 عامل توزیع و نگهداری مواد مخدر را متلاشی و دستگیر کند.
فرماندهی نیروی انتظامی یزد گفت: همچنین در درگیری مسلحانه با دو باند مسلح که قصد داشتند از شرق مواد مخدر را به سمت مرکز ارسال کنند با درگیری 2 تن مواد مخدر در شهرستانهای مهریز و یزد، دو قبضه سلاح، 106 موتورسیکلت وخودرو در این رابطه کشف و ضبط شد.
وی با اشاره به اجرای حکم مجرمین مواد مخدر افزود: در رابطه با قاچاق 16 نفر اعدام شدند و حوزه نیروی انتظامی نیز در بحث شهرستان‌هایی که در معرض ورود مواد مخدر هستند خوب وارد شده و کنترل‌ها بیشتر شده است.
کاکاوند تصریح کرد: در زمینه گروگان‌گیری در یزد موردی نداشته‌ایم و تاکنون 238 معتاد دستگیر کردیم.
معضل خانواده‌های یزدی وجود مواد مخدر صنعتی است
فرمانده نیروی انتظامی استان یزد گفت: معضل بیشتر خانواده‌های یزدی بحث مصرف مواد مخدرمصرفی صنعتی است که بیشترین تماس‌های 110 را شامل می‌شود و برای یزد چالش فرهنگی و اجتماعی است.
وی افزود: نیروی انتظامی روزانه 1 الی 2 معتاد را دستگیر می‌کند و در بحث پاکسازی نقاط مختلف شهر از معتادین پر خطر و تابلو در این مدت موفق بودیم.

 

فعالیت ۱۸ مرکز اقامتی معتادین در یزد

دبیر هماهنگی شورای مبارزه با مواد مخدر در این نشست از رشد اعتبارات بخش درمان و فرهنگی دستگاه‌های مرتبط با مواد مخدر خبر داد و اظهار کرد: امسال اعتبارات رشد چشمگیری داشته است که این اعتبار بالغ بر 3 میلیارد و سیصد و سی و پنچ میلیون ریال است و به دستگاه‌های مختلف تقسیم‌بندی می‌شود.
علی بمان روستایی افزود: سازمان بهزیستی از این اعتبار 80 میلیون تومان، آموزش و پرورش 85 میلیون تومان، دانشگاه عوم پزشکی 100 ملیون تومان، اداره زندان‌های استان 126 میلیون تومان، صداو سیما 40 میلیون تومان، ورزش و جوانان 10 میلیون تومان، تبلیغات اسلامی و اداره کار و تعاون استان هم به ترتیب 8 و 5 میلیون تومان از بودجه فرهنگی برای آموزش و فرهنگ‌سازی اختصاص یافته است.
وی افزود: همچنین برای درمان و بازپروری معتادین به ترتیب به علوم پزشکی و بهزیستی یزد 71 و 75 میلیون تومان از این بودجه اختصاص یافته که تا اخر هفته واریز می‌شود.
روستایی عنوان کرد: باید همه دستگاه‌ها در امر مبارزه با مواد مخدر هماهنگ باشند و هدفمند عمل کنند تا خروجی خوبی داشته باشیم.
وی گفت: در استان 18 مرکز درمانی وجود دارد که هزار و 260 معتادزا پذیرش می‌کنند و به 233 نفر هم آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای خود اشتغالی داده شده است.
فرمانده سپاه الغدیر استان یزد هم در این نشست گفت: سپاه با دانش به روز، از به طرق مختلف جوانان را هدف قرار داده و برای عدم حضور جوانان در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی وارد شده و در حال برنامه‌ریزی است.
سردار اکبر فتوحی افزود: نیروهای سپاهی و بسیج همیشه همراه نیروهای انتظامی در امر مبارزه با مواد مخدر حاضر و در صحنه است.
وی خاطرنشان کرد: سال گذشته این نیروها 67 نفر را شناسایی و دستگیر کردند و 122 نفر معتاد پرخطر را از نقاط شهر جمع‌اوری کرده است.
فتوحی عنوان کرد: نزدیک به 1 تن کشفیات مواد مخدر داشتیم و عمده فعالیت ما شناسایی افراد و ارتباط با ناجا تعریف شده است.


باید قاچاقجی و مصرف کننده مواد مخدر تفکیک شوند
مدیر کل دادگستری یزد هم در این نشست گفت: باید در زمینه جرائم مواد مخدر قاچاقچی، توزیع کننده و مصرف کننده از هم تفکیک شوند.
محمدرضا حبیبی افزود: پرونده‌های قاچاق تریاک بالای 80 کیلو و هروئین بالای 15 کیلو هم تفکیک و جداگانه حکم صادر شود.
وی عنوان کرد: همه دستگاه‌های مرتبط هم باید در این زمینه وارد عمل شوند و در این زمینه با قاطعیت ورود کنند و باندهایی که از مرزها به یزد وارد می‌شوند نباید در استان‌های دیگر کشف شوند و کنترل بیشتری بر گلوگاه‌ها داشته باشیم.
حبیبی یادآور شد: در بحث درمانی وجود مرکز درمانی دولتی خالی است و کمپ‌های خصوصی بعضا غیر استاندارد بوده و تنها نگاه اقتصادی به این قضیه دارند.
وی گفت: غیر از بحث درمانی باید بحث کار درمانی و ایجاد اردوگاه هم در دستور باشد.
در این نشست همچنین نمایندگان بهزیستی، صداو سیما، علوم پزشکی و تبلیغات به بیان حیطیه وظایف خود پرداختند.

منبع: تسنیم
انتهای پیام/ع




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.