ID : 37599619
استاندار یزد:

۱۹میلیارد تومان به اعتبارات تملک دارایی‌های بافق اختصاص یافت/ افتتاح پروژه گندله سازی سه چاهون با حضور معاون اول رئیس جمهور


محمد علی طالبی گفت: امسال ۱۹میلیارد تومان به اعتبارات تملک دارایی‌های شهرستان اختصاص داده شده است.

به گزارش یزدرسا به نقل از صبح بافق، محمد علی طالبی استاندار یزد در نشست خبری با اصحاب رسانه بافق ضمن تبریک دهه مبارک فجر در خصوص پیگیری افزایش سهمیه بلیط قطار برای شهرستان بافق بیان داشت: پیگیری هایی توسط فرماندار انجام و درصدی هم به سهمیه اضافه شده و راه آهن هم قول داده برای سال آینده سهمیه اضافه کند و بنده هم حتماً با مدیرکل راه آهن صحبت خواهم کرد که با توجه به نیازهای شهرستان بافق و بحث توسعه ریلی است. شایدحساس ترین نقطه برای توسعه ارتباطات ریلی و موقعیت ممتازدر کشور شهرستان بافق است و برای سرمایه گذاری در حوزه ریلی اقداماتی در مرکز استان انجام که در بافق این سرمایه گذاری را داشته باشیم و یکی از پروژ هایی که به طور جدی دنبال می شود دو خطه کردن مسیر بافق ارژنگ هست که بخشی در سفر رئیس جمهور افتتاح و فاز بعدی هم در حال اجرا است.

بهای توسعه یافتگی در بعضی از مناطق کشور افزایش قیمت زمین است

وی به موضوع  گران بودن قیمت زمین در شهرستان اشاره و افزود: بافق محدودیت هایی را دارد و یک جلسه ای با فرهنگیان برگزار و قرار شد پیشنهاداتی را ارائه کنند تا بتوانیم از طریق تعاونی مسکن فرهنگیان زمین های مناسب را شناسایی تا در دستور کارشورای مسکن استان قرار دهیم. بهای توسعه یافتگی در بعضی از مناطق کشور افزایش قیمت زمین است و هیچ کجای استان چنین رشدی نداشته و این رشد همراه با رشدی که در توسعه شهرستان بوده اتفاق افتاده است.

اختصاص ۱۹ میلیارد تومان به اعتبارات تملک دارایی‌های بافق

طالبی در خصوص میزان اعتباراتی که به شهرستان تخصیص داده می شود، گفت: زمانی که می خواهند اعتبارات را توزیع کنند براساس یک سری شاخص هایی است که در سازمان مدیریت و برنامه ریزی نهایی و درصد اعتبارات شهرستان مشخص و بر اساس آن یک مبلغی را برای شهرستان در نظر می گیرند. برای سال جاری 19 میلیارد تومان اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای شهرستان بافق بوده که داده شد اما به خاطر شرایط کشورتخصیص صددرصد نیست. هیچ موقع به خاطر اینکه بافق معدن دارد اعتبارات شهرستان را کم نمی کنند.

استاندار یزد در رابطه با رفع ابهامات مرزی بین بافق وبهاباد نیز تصریح کرد: در این خصوص چندجلسه با مسئولین بافق و بهاباد به صورت جداگانه و مشترک برگزار و نهایتا با نظرات مسئولین هردو شهرستان و پیگیری هایی که نماینده مردم در مجلس داشت به وزارت کشور برای نظرنهایی ارجاع داده که تیمی هم برای بررسی میدانی فرستاده ولی هنوز جوابی به استان منعکس نشده است.

مجوزی برای احداث بیمارستان خصوصی در بافق صادر نشده است

طالبی به سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه بیمارستان اشاره و بیان داشت: در حوزه بیمارستان محدودیت هایی را در بحث مجوزداریم که این صدور مجوزها متناسب بامیزان جمعیت وشاخص هایی است که وزارت بهداشت براساس آن مجوز می دهد و با وجود بیمارستانی که در شهرستان هست و بیمارستانی که راه اندازی خواهد شد سخت است وزارت بهداشت مجوزی برای بیمارستان خصوصی در بافق بدهد. پیگیری های ما باید در راستای این باشد که همین بیمارستان موجود را برخوردار از امکانات و نیروی متخصص  کنیم و بتوانیم از امکانات دیگر بخش خصوصی استفاده کنیم.

یزد سومین استان مهاجرپذیر کشور

وی افزود: مهاجرت مشکل همه استان ها و یزد سومین استان مهاجرپذیر کشور است و تبعات ومشکلاتی را ناشی از این مهاجرت ها داشتیم. طبق قانون اساسی هر ایرانی در هرجای کشور می تواند ساکن باشد و باید احترام بگذاریم اما باید زمینه های لازم را برای این فراهم کنیم که تبعات ناشی از مهاجرین در سطح جامعه به حداقل ممکن برساند که تدابیرملی را می طلبد.

طالبی ازسفر معاون اول رئیس جمهور در اوایل سال آینده برای افتتاح پروژه گندله سازی سه چاهون خبرداد.

تمدید 6 ماهه پروانه بهره برداری معدن کوشک برای سرمایه گذار فعلی

طالبی در خصوص مسائل مرزی بافق و اردکان گفت: کاری در استان انجام وما بر اساس مدارکی که در اختیار واحدتقسیمات کشوری استانداری بود نتایجی را دراستان داشتیم و بافق هم تعدادی اسناد و مستندات ارائه کردند که نیاز به اظهار نظر و بررسی کارشناسی وزارت کشور بودلذا این موضوع به وزارت کشور فرستاده تا در حوزه این وزارت مورد بررسی قراربگیرد، ضمن اینکه در سفر اخیر رئیس قوه قضائیه و در جلسه پایانی اعلام شدبرحسب درخواست شهرستان بافق سازمان بازرسی روی این موضوع بررسی های لازم را انجام دهد.

استاندار یزد در مورد تمدید یا عدم تمدید پروانه معدن کوشک برای سرمایه گذار فعلی اذعان داشت: مهلت پروانه بهره برداری این معدن در آذرماه به پایان می رسید براساس درخواستی که مسئولین شهرستان در خصوص عدم تعهد به بعضی از قول هایی که سرمایه گذار این معدن در حوزه سرمایه گذاری درشهرستان و نارضایتی هم از نوع مسائل کارگری وجود داشت، درخواستی از وزارت صمت برای عدم تمدید پروانه بهره برداری شد، بعد از این اتفاق هم زمان محدودی برای مزایده معدن وجود داشت و هم اینکه سرمایه گذار این معدن مراجعاتی به مسئولین استان وشهرستان مبنی بر اینکه آمادگی لازم برای پذیرفتن مسئولیت اجتماعی برای شهرستان رادارد واز یک طرف هم قطع ناگهانی فعالیت یک سرمایه گذار و واگذاری به سرمایه گذاردیگرباعث می شد تعدادی نیرو بیکار شوند ومسائل ومشکلاتی به وجود آورد در نتیجه قرار شد در مدت 6 ماه این پرونده تمدید تا در مورد آن تصمیم گیری شود.

وی در پایان خصوص انتشار اخباری مبنی بر تغییر مدیرعامل شرکت سنگ آهن در فضای مجازی وبرخی خبرگزاری ها گفت: امروزخبرهایی به من هم رسید ولی چون قرارما باوزیر تعاون،کارورفاه اجتماعی و مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد این بود که هرگونه تغییرات در این مجموعه با هماهنگی استاندار باشد ولی اطلاع و هماهنگی به استانداری داده نشد بنابراین طبق این اصل چنین اتفاقی نیفتاده و این موضوع با خود وزیر هم هماهنگ نشده بود واین موضوع متوقف مانده و امیدواریم بنابرقولی که در مجموعه صندوق بازنشستگی فولاد دادند و باتوجه به حساسیتی که در شهرستان واستان نسبت به این‎گونه موضوعات وجود دارد این هماهنگی ها در بحث تغییروجابجایی ها با مسئولین استان و شهرستان صورت گیرد تا با چالش ها و ناهماهنگی ها روبرو نباشیم. بنده هیچ تماسی با هیچ کس در این رابطه نداشتم و فقط شخص وزیر بامن تماس داشته و اساسا این اتفاق نیفتاده است.

انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.