ID : 9390918
هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال؛

۳ اشتباه پرسپولیس را قبل از دربی مقابل گسترش متوقف کرد/ درخشان: مجبوریم با برخی‌ها کنار بیائیم


تیم فوتبال پرسپولیس مقابل گسترش فولاد تبریز با نتیجه مساوی ۲ بر ۲ متوقف شد.

به گزارش یزد رسا، در ادامه هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال تیم پرسپولیس از ساعت 16 و 30 دقیقه در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم گسترش فولاد تبریز رفت که بازی با تساوی 2 بر 2 به پایان رسید.

پرسپولیس تا دقیقه 8 مسابقه صاحب دو کرنر شد که کرنر دوم این تیم تبدیل به گل شد.

ضربه ارسالی هادی نوروزی در دقیقه 8 را محسن بنگر با یک ضربه سر  تبدیل به گل اول سرخپوشان کرد.

در دقیقه 12 خروج خوب سوشا مکانی از دروازه و دفع توپ با سر در بیرون از محوطه جریمه یک فرصت خوب گلزنی را از گسترش گرفت.

در دقیقه 21 شوت مهاجم گسترش از داخل محوطه جریمه پرسپولیس را محسن بنگر با یک تکل به کرنر فرستاد.

در دقیقه 24 ضربه کاشته گسترش فولاد را جابر انصاری از پشت محوطه جریمه پرسپولیس زد که شوشا مکانی دروازه‌بان پرسپولیس این ضربه را مهار کرد.

در دقیقه 27 شوت امید عالیشاه از پشت محوطه جریمه گسترش را لوپز دروازه‌بان اروگوئه‌ای مهار کرد.

در دقیقه 30 مهدی طارمی از تله آفساید مدافعان گسترش فرار کرد و در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان گسترش قرار گرفت و با یک ضربه فنی گل دوم پرسپولیس را به ثمر رساند.

در دقیقه 37 بی‌احتیاطی رضا حقیقی هافبک پرسپولیس در دفع توپ باعث شد که داور یک ضربه پنالتی به سود گسترش اعلام کند که این ضربه را ماگنو باتیستا تبدیل به گل اول گسترش فولاد کرد.

در دقیقه 54 لوپز دروازه‌بان گسترش در حرکتی ریسکی مهدی طارمی مهاجم پرسپولیس را در محوطه جریمه دریبل کرد.

در دقیقه 55 پاس محمد نوری در محوطه جریمه به هادی نوروزی رسید که شوت او با اختلاف کمی از بالای دروازه گسترش به بیرون رفت.

در دقیقه 57 بازیکن گسترش پا به توپ وارد محوطه جریمه پرسپولیس شد و توپ ارسالی او را بازیکنان پرسپولیس سراسیمه دفع کردند.

در دقیقه 59 شوت امید عالیشاه از داخل محوطه جریمه با اختلاف کمی از کنار دروازه گسترش به بیرون رفت.

در دقیقه 62 شوت بازیکن گسترش با اختلاف کمی از بالای دروازه پرسپولیس به بیرون رفت.

در دقیقه 72 میلاد جهانی از کمند مدافعان پرسپولیس عبور کرد و با یک ضربه آرام گل مساوی تیم گسترش را به ثمر رساند. روی این گل سوشا مکانی دروازه‌بان پرسپولیس مقصر اصلی بود و اشتباه او در جایگیری باعث گلزنی گسترش شد. به این ترتیب سرخپوشان با دو اشتباه رضا حقیقی( روی گل اول) و سوشا مکانی برد را با مساوی تا این دقیقه عوض کرد.

در دقیقه 87 لوپز دروازه‌بان گسترش روی مهدی طارمی مهاجم پرسپولیس مرتکب خطای پنالتی شد که اومانیا این ضربه پنالتی را  از دست داد و ضربه او به تیرک افقی دروازه گسترش خورد تا بازی همچنان مساوی شود و با این اشتباه سوم بازیکن پرسپولیس، سرخپوشان از رسیدن به برد محروم شدند.

مهدی سیدعلی داور مسابقه به مایکل اومانیا از پرسپولیس و لوپز از گسترش فولاد تبریز کارت زرد نشان داد. داور در دقیقه84 حسین عبدی مربی پرسپولیس را از روی نیمکت اخراج کرد.

با این تساوی پرسپولیس 19 امتیازی شد و در رده هشتم باقی ماند و گسترش فولاد هم 12 امتیازی شد و در همان رده چهاردهم باقی ماند.

سرخپوشان در هفته پانزدهم لیگ برتر که هفته پایانی نیم فصل است باید به مصاف استقلال برود که هنوز زمان دقیق آن مشخص نشده و احتمال دارد دربی پایتخت در روز 2 یا 7 آذر برگزار شود.

*ترکیب پرسپولیس:

سوشا مکانی، محسن بنگر، علیرضا نورمحمدی، میثم حسینی( از دقیقه 65 حمید علی‌عسگر)، مهدی جعفری، اومانیا، محمد نوری، رضا حقیقی( از دقیقه 57 پیام صادقیان)، امید عالیشاه( از دقیقه 83 شهاب زاهدی)، هادی نوروزی و مهدی طارمی

سرمربی: حمید درخشان

*ترکیب گسترش فولاد تبریز:

رودریگو لوپز، مرتضی اسدی، محمود خمیسی، حمید جوکار، امید نظامی پور، میثم نقی‌زاده، مگنو باتیستا، رسول پیرزاد( از دقیقه 60 مهرداد بایرامی)، جابر انصاری، میلا جهانی و محمد امین درویشی

سرمربی: فراز کمالوند

 

 

درخشان پس از تساوی مقابل گسترش؛
اشتباهات فردی، برد را از پرسپولیس گرفت/ مجبوریم با برخی‌ها کنار بیائیم

حمید درخشان در نشست خبری پس از تساوی تیمش مقابل گسترش فولاد تبریز در هفته چهاردهم لیگ برتر، ضمن بیان مطلب فوق گفت: به نظرم مقابل گسترش بازی خوبی را انجام دادیم اما یکسری مسائل از دست مربی خارج است زیرا مربی نمی‌تواند به زمین مسابقه رفته و خودش پنالتی را به گل تبدیل کند.

وی افزود: وقتی یک بازیکن پنالتی را از دست می‌دهد و یا بازیکن اشتباهات فردی انجام می‌دهد، ممکن است این اتفاقات منجر به باخت تیم شود. البته در روزیکه از حریف 2 گل جلو می‌افتیم، یعنی تیم‌مان شایسته بوده اما باید یادمان باشد، برتری 2 بر صفر باعث پیروزی نمی‌شود.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس ادامه داد: امروز یکی از روزهای بد تیم بود و بدشانس بودیم که پنالتی‌مان گل نشد تا برنده شویم. این اتفاق جزئی از فوتبال است اما باز هم تاکید می‌کنم که امروز، روزمان نبود و شانس با پرسپولیس یار نبود.

وی با بیان اینکه اگر بازیکنانش اشتباهاتی را انجام نمی‌دادند، این تیم می‌توانست برنده بازی لقب بگیرد، در پاسخ به این سوال که آیا پرسپولیس در این شرایط به روانشناس نیاز ندارد؟، تاکید کرد: مسائل حاشیه‌ای اطراف تیم زیاد است و ما نمی‌توانیم کار خاصی را انجام دهیم. ضمن اینکه چندین بازیکن مصدوم داریم و اگر بخواهیم چند بازیکن خود را اخراج کنیم، اوضاع‌مان خراب‌تر می‌شود، هرچند این رفتارها را تنها تا نیم فصل تحمل می‌کنیم.

درخشان در پاسخ به سوال دیگری که آیا مسائل حاشیه‌ای در آستانه دربی ممکن است به تیم ضربه بزند و برای جمع کردن این حواشی چه تدابیری را باید در نظر گرفت؟، تصریح کرد: جمع کردن این حواشی خیلی ساده است اما چاره‌ای نداریم و باید با آنها کنار بیاییم. اگر بازیکنان‌مان را اخراج می‌کردیم، نمی‌توانستیم بازی کنیم.

وی اضافه کرد: ما امروز 5 بازیکن مصدوم داریم و اگر بخواهیم چند نفر را اخراج کنم، برای  چیدن ارنج اصلی تیم، بازیکن کم می‌آورم. تا نیم فصل مجبوریم با این رفتارها کنار بیائیم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس ادامه داد: بطور مثال در سطح حرفه‌ای بازی می‌کنیم و بازیکن باید بفهمد در چه تیم و در چه سطحی بازی می‌کند. بازیکن باید خودش بداند که حق با چه کسی است، نمی‌شود به خاطر هر موضوع کوچکی بازیکن به کمیته انضباطی برود. این مطلب خیلی زشت است. در سطح فوتبال حرفه‌ای بازیکنی مانند کاسیاس و بیل که برای جذب‌شان میلیون‌ها یورو جابه‌جا شده، به راحتی نیمکت نشین شده و صدای کسی هم در نمی‌آید.

وی درخصوص مشکلی که بازیکنان به خاطر مسائل مالی با باشگاه داشته‌اند، اظهار کرد: مشکل خاصی نبود زیرا هیات مدیره تا به امروز به هر وعده‌ای که داده، عمل کرده است و پول‌ها شنبه در حساب بازیکنان است.

درخشان در مورد افت بدنی بازیکنان پرسپولیس در نیمه دوم گفت: اصلا چنین موضوعی درست نیست. البته ما هر 4-5 روز یکبار بازی می‌کنیم که این مساله کارمان را خیلی سخت کرده است. با این حال نیمه دوم هم خیلی خوب کار کردیم و می‌توانستیم برنده باشیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ما در این بازی روی اشتباهات فردی ضربه خوردیم و پیروزی 2 بر صفر را با تساوی عوض کردیم. در دقایق پایانی هم یک پنالتی از دست دادیم تا نشان دهد شانس هم یارمان نبوده است. وقتی یک بازیکن در ثانیه‌ها پایانی یک پنالتی را از دست می‌دهد، بیاتگر خلاقیت اوست.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در مورد اشتباهات دروازه‌بان‌های این تیم در بازی‌های اخیر گفت: این اشتباه فردی است، ما دو دروازه‌‎بان خوب داریم که نمی‌دانم چرا این اشتباهات از آنها سر می‌زند. این به خلاقیت خود بازیکن بستگی دارد. آنها در تمرینات خیلی خوب هستند و توپ‌های صددرصد را می‌گیرند اما از بدشانسی ما در بازی‌‎ها اشتباهات را انجام می‌دهند.

 

 

فراز کمالوند:
کار بزرگی برابر پرسپولیس انجام دادیم/ هیچوقت دنبال ضد فوتبال نبودم


سرمربی تیم فوتبال گسترش فولاد تبریز اعلام کرد که تبدیل کردن باخت 2 بر صفر با تساوی 2 بر 2 کار بزرگی بود که شاگردانش در ورزشگاه آزادی و مقابل پرسپولیس آن را انجام دادند.
به گزارش خبرنگار مهر، فراز کمالوند  در نشست خبری پس از تساوی تیمش مقابل پرسپولیس در هفته چهاردهم لیگ برتر، ضمن بیان مطلب فوق گفت: بازی بسیار خوب و زیبایی را دو تیم ارائه کردند و بازیکنان ما هم عملکرد خوبی داشتند. هر چند دو گل را روی غافلگیری دریافت کردیم اما اینکه بازی 2 بر صفر باخته را با تساوی 2 بر 2 در ورزشگاه آزادی عوض کردیم، کار بزرگی بود.

وی اضافه کرد: کسب نتیجه مساوی مقابل پرسپولیس در تهران این نوید را می‌دهد که می‌توانیم روزهای بهتری را هم پیش رو داشته باشیم. البته تیم ما در نیم فصل تقویت می‌شود و حتما در نیم فصل دوم از قعر جدول جدا می‌شویم.

سرمربی تیم فوتبال گسترش فولاد تبریز در مورد اینکه بازیکنانش در این بازی بارها خود را زمین زدند، اظهار کرد: کلا دو بازیکن ما زمین خورد که یکی از آنها پس از بازی به دکتر رفت زیرا عضله همسترینگ پایش کش آمده است.

وی اضافه کرد: البته پرسپولیسی‌ها هم بازی جوانمردانه را رعایت نکردند و درحالی به پنالتی رسیدند که قبل از آن بازیکن ما به زمین افتاده بود. البته هیچ طلبی از آنها به خاطر این اتفاق نداریم.

کمالوند همچنین گفت: هیچوقت دنبال ضد فوتبال نبودم، هرچند پس از گل تساوی 10 دقیقه فرصت داشتیم که ضد فوتبال بازی کنیم اما دنبال بازی زیبا و تماشاگرپسند بودیم که خوشبختانه هم خوب بازی کردیم و هم امتیاز گرفتیم.

دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و گسترش فولادتبریز از هفته چهاردهم لیگ برتر که عصر امروز پنجشنبه در ورزشگاه آزادی برگزار شد، در نهایت با تساوی 2 بر 2 به پایان رسید.

منابع: فارس و مهر

انتهای پیام/ع




summary-address :
Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 4.0 stars out of 5.