ID : 39681520
معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد:

۵۵ درصد نوجوانان یزدی همچنان در معرض خطر/ منتظر حضور سالمندان برای تزریق دوز یادآور هستیم


شریفی معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد با اشاره به آغاز تزریق دوز یادآور در استان، گفت: ۴۵ درصد افراد گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال در یزد دو دوز واکسن زده‌اند.

مسعود شریفی معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با اشاره به آمار واکسیناسیون در استان یزد، گفت: از ابتدای شروع واکسیناسیون در استان یزد یک میلیون و ۴۷۲ هزار دوز واکسن تزریق شده است.

وی با بیان اینکه آمار تزریق واکسن برای افراد بالای ۱۲ سال در کشور ۸۲ درصد اعلام شده که استان یزد این آمار ۸۵ درصد است، افزود: آمار تزریق دو دوز واکسن برای افراد بالای ۱۲ سال در کشور ۶۳ درصد بوده ولی استان یزد این آمار ۶۵ درصد اعلام شده است.

شریفی با اشاره به اینکه آمار تزریق واکسن کرونا دوز اول در گروه سنی بالای ۱۸ در کشور، ۸۲.۴ درصد اعلام شده ولی استان یزد ۸۵.۷ درصد است، اذعان داشت: آمار تزریق واکسن کرونا دوز دوم در گروه سنی بالای ۱۸ در کشور، ۶۵ درصد ولی استان یزد ۶۸ درصد است.

معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد به آمار واکسیناسیون در گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ در کشور و استان یزد اشاره کرد و اظهار داشت: در این گروه سنی، پوشش کشور در تزریق دوز اول آمار ۸۱ درصد ولی استان یزد ۸۳ درصد، در تزریق دوز دوم نیز آمار کشوری ۵۰ درصد اما استان یزد ۴۵ درصد است.

وی با تاکید بر اینکه آمار واکسیناسیون باید بیش از آماری باشد که در حال حاضر وجود دارد، گفت: در حال حاضر آمار تزریق دو دوز واکسن در گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ در استان یزد ۴۵ درصد است که این آمار باید به بالای ۹۰ درصد برسد تا در زمان شروع مدارس خیلی دغدغه‌ای متوجه مدارس و خانواده نباشد، البته برای دست‌یابی به این آمار نیاز به زمان نیز داریم.

شریفی در پایان با اشاره به آغاز واکسیناسیون دوز یادآور در استان یزد، اظهار داشت: دوز یادآور در دو گروه، یکی افرادی که اولویت اول ایمن‌سازی مثل کارکنان بهداشت درمان، سالمندان آسایشگاه‌ها، جانبازان بالای ۷۰ درصد و بیماران خاص هستند و دیگری هم‌گروه سنی بالای ۶۰ سال آغاز شده و این افراد باید نسبت به تزریق آن اقدام کنند.

انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.