ID : 7300940
غزه؛ دفاع در ماه رمضان - روز ۱۷

۷۷۰شهیدو 4563زخمی/به صدا درآمدن آژیر خطر در فرودگاه بن گورین/خسارت۸۰هزار دلاری هر فروند موشک مقاومت برای اسرائیل/ بمباران مدرسه ای درغزه/ لاریجانی: ایران به مقاومت فناوری تولید سلاح داد


هفدهمین روز جنگ در حالی آغاز شد که وزارت بهداشت غزه در بیانیه‌ای از افزایش تعداد شهدا به بیش از ۷۰۰ نفر خبر داد.

به گزارش یزد رسا، نیروی هوایی ارتش رژیم‌ صهیونیستی حملات گسترده نظامی خود را که از بامداد روز سه‌شنبه (17 تیر) تحت عنوان «صخره سخت» علیه نوار غزه آغاز کرد، با مقاومت گروه‌های فلسطینی در قالب عملیات «بنیان مرصوص» و «العصف المأکول» رو به رو شد.

"هانی الثوابته" در گفت وگوبا العالم، با اشاره به این که ۱۷ روز از تجاوزگری های رژیم صهیونیستی به نوار غزه می گذرد ولی محافل بین المللی و عربی همچنان در قبال جنایت های این رژیم سکوت اختیار کرده اند، گفت: بدون شک هر کس در برابر این جنایت ها سکوت کند، شریک آن محسوب می شود.

وی افزود: ماشین جنگی صهیونیسم هر جنبنده ای را در خاک غزه به قتل می رساند و رژیم صهیونیستی در واقع با این کشتار بی رحمانه می خواهد به جهان بگوید که ما فراتر از قانون هستیم و برای قوانین و سازمان های بین المللی ذی ربط هیچ ارزشی قائل نیستیم.

الثوابته گفت: رژیم صهیونیستی در منطقه عربده می کشد و دست به هر اقدامی می زند زیرا هیج مانع بازدارنده ای بر سر راه خود نمی بیند و عقیده دارد که هیچ قانون و مرجع بین المللی قادر به متوقف ساختن آن نیست.

عضو دفتر سیاسی جبهه خلق برای آزادی فلسطین به تشدید تجاوزگری های رژیم صهیونیستی علیه غیر نظامیان بویژه کودکان و زنان غزه اشاره کرد و افزود: این روند فزایده خشونت از سوی رژیم صهیونیستی در حقیقت بیانگر حجم گرفتاری و تنگنایی است که این رژیم در نتیجه حملات کوبنده مقاومت گرفتار آن شده است.

هر فروند موشک مقاومت ۸۰ هزار دلار به اسرائیل خسارت وارد می‌کند

 پایگاه خبری الشروق نوشت: رژیم صهیونیستی برای مقابله با موشک‌های کوتاه برد و بُرد متوسط چندین سامانه گنبد آهنین را در فلسطین اشغالی مستقر کرده است که شلیک موشک ها برای رهگیری و ساقط کردن موشک های مقاومت را بر عهده دارند.
بر اساس این گزارش، مطابق گزارش وزارت جنگ رژیم صهیونیستی هزینه هر یک از این سامانه ها به حدود 50 میلیون دلار آمریکایی می رسد و هزینه هر موشکی که برای رهگیری موشک های مقاومت شلیک می شود، بین 70 تا 80 هزار دلار آمریکایی است.
بر پایه این گزارش، گردان های شهید عز الدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد که تا کنون حدود 2200 موشک به اهداف اسرائیلی شلیک کرده است که از این تعداد سامانه گنبد آهنین بین 20 تا 25 درصد را ساقط کرده است.
آمریکا نقش بارزی را در کمک به رژیم صهیونیستی برای در اختیار داشتن این سامانه ها ایفا کرده است و در همین راستا وزارت دارایی این رژیم برای دریافت 225 میلیون دلار به منظور توسعه این سامانه ها آماده می شود.
رادیو رژیم صهیونیستی روز گذشته اعلام کرد که این مبلغ در چارچوب کمک های سالانه آمریکا برای حمایت از امنیت اسرائیل است.
این در حالی است که منابع پزشکی در فلسطین اعلام کردند حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه، بامداد امروز به شهادت دست‌کم 47 فلسطینی منجر شده است و در پی آن ده‌ها تن دیگر نیز مجروح شده‌اند.
دکتر «اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در صفحه کاربری خود در «فیس بوک» شمار شهدای فلسطینی را 738 نفر و مجروحان را 4563 نفر اعلام کرد.

پنج شنبه 93/5/2

رویدادهای هفدهمین روز حمله رژیم صهیونیستی به غزه در روز پنج شنبه دوم مردادماه را بخوانید:

 

 

13:55:آژیر خطر در فرودگاه بن گوریون و شهرکهای صهیونیستی به صدا در آمد

آژیر خطر در فرودگاه بین المللی "بن گوریون" در تل آویو به صدا در آمد.

این در حالی است که بسیاری از کشورهای غربی روز چهارشنبه تمامی پروازهای خود را به تل آویو لغو کردند.

" یسرائیل گاتس" وزیر راه رژیم صهیونیستی گفت: به "خالد مشعل" رئیس دفتر سیاسی حماس می گویم که نمی تواند فرودگاه بن گوریون را تعطیل کند.

 

رژیم صهیونیستی مجوز پخش پیام سازمان حقوق بشری در رادیو خود را لغو کرد

۱۳:۵۰ - مجوز پخش یک پیام تبلیغاتی که تعداد کودکان کشته‌شده در جنگ غزه را اعلام می‌کرد، در رادیو رژیم صهیونیستی لغو شد.

۱۳:۴۰ - وزیر اسرائیلی آتش‌بس در غزه طی روزهای آینده را بعید دانست /به گزارش پایگاه "والاه"، "یاکوف بری"، وزیر علوم رژیم صهیونیستی و فرمانده سابق امنیتی این رژیم افزود: بعید می‌دانم که نیروهای زمینی ارتش اسرائیل تا قبل از هفته آینده از اراضی فلسطینی عقب‌نشینی کنند

 

مالکی: مسئله فلسطین باید ریشه‌ای حل شود

۱۳:۳۰ - نخست وزیر عراق کنفرانس خبری مشترک با دبیر کل سازمان ملل در بغداد اعلام کرد که اتفاقات فلسطین جنگی تمام عیار علیه نوار غزه است، و اتفاقات عراق درگیری طایفه‌ای نیست.

۱۳:۰۸ - شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد در یک عملیات در حی التفاح، ۸ نظامی دیگر صهیونیست را کشته است.

 

نتانیاهو: تضمینی برای پیروزی در غزه نداریم

۱۳:۰۶ - نخست وزیر رژیم صهیونیستی تصمیم شورای حقوق بشر سازمان ملل برای اعزام یک هیأت تحقیق درباره جرائم اسرائیل در غزه را «مسخره» خواند.

 

وزیر خارجه انگلیس: قانع شدیم که جنگ تقصیر حماس بود

۱۳:۰۲ - فیلیپ هاموند، وزیر امور خارجه بریتانیا که به فلسطین اشغالی سفر کرده، می‌گوید که قانع شده که حماس مسئول سیسله خشونت‌های اخیر است.

 

یک موشک به نزدیکی فرودگاه تل‌آویو اصابت کرد

۱۲:۵۴- شبکه المیادین در خبری فوری از اصابت یک موشک گروه‌های مقاومت فلسطینی به نزدیکی فرودگاه "بن‌گورین" در تل‌آویو خبر داد.

۱۲:۴۸- مبارزان فلسطینی بار دیگر به تل‌آویو موشک شلیک کردند / روزنامه صهیونیستی "جروزالم پست" گزارش داد: صدای آژیر هشدار در تل‌آویو به صدا درآمده است/ این روزنامه به جزئیات بیشتری اشاره نکرد.

۱۲:۴۶- جنگنده‌های صهیونیستی مسجد علی بن ابیطالب(ع) در غزه را هدف قرار دادند / به گزارش المیادین، جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی امروز مسجد علی بن ابیطالب (ع) در محله الزیتون شهر غزه را هدف قرار دادند.

۱۲:۳۵- کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی در حال بررسی پیشنهاد آتش‌بس پنج روزه است / روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت گزارش داد: کابینه امنیتی پیشنهاد آتش بس پنج روزه "بدون خروج نیروهای اسرائیلی در غزه" را در دست بررسی دارد.

۱۲:۱۵- یک منبع وابسته به "عزالدین قسام": آماده‌ایم به حملات خود به اسرائیل تا چندین ماه ادامه دهیم / این منبع به روزنامه "الاخبار" گفت: از رهبران شاخه سیاسی حماس خواستیم بدون شکستن حصر غزه با آتش‌بس توافق نکنند/ این موضوعات در سخنان شب گذشته خالد مشعل مشهود بود.

 

تعلیق پروازهای بین‌المللی به تل‌آویو نابودی قدرت بازدارندگی «رژیم صهیونیستی» است

۱۲:۰۸ - سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تاکید کرد که توقف پروازهای بین المللی از کشورهای مختلف جهان به تل آویو پیروزی بزرگ برای مقاومت است.

۱۲:۰۵- نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل: حماس در جنگ پیروز شد / شبکه تلویزیونی القدس، لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: "دانی گیلرمن" نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل اذعان کرد جنبش حماس در جنگ پیروز شده است.

۱۲:۰۰- تعداد شهدای فلسطینی به ۷۴۰ نفر افزایش یافت / به گزارش شبکه المیادین، تعداد شهدای فلسطینی از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به غزه تاکنون به ۷۴۰ نفر افزایش یافت.

 

برزیل سفیر خود از سرزمین اشغالی را فراخواند

۱۱:۴۵ - برزیل در واکنش به افزایش جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در غزه از سفیر خود در سرزمین اشغالی خواست که به برازیلیا بازگردد.

 

اولین محموله کمک‌های ایران به غزه

۱۱:۳۲- افخم: اولین محموله کمک‌های ایران به عزه در انتظار اجازه انتقال از گذرگاه رفح قرار دارد / سخنگوی وزارت امورخارجه گفت: امیدواریم هرچه زودتر این معبر باز شده و با اجازه ورود به کمک‌های انسانی کشورهای مختلف بخشی از آلام مردم غزه ترمیم یابد.

 

11:21:منطقه "خزاعه" با بدترین فجایع انسانی روبروست/اسرائیل در حال نقض قوانین بین المللی در غزه است

دیده بان حقوق بشر اروپا و حوزه دریای مدیترانه با انتشار گزارشی در خصوص آخرین تحولات غزه بر تشدید حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی در منطقه "خزاعه" در نوار غزه تأکید و اعلام کرد این منطقه با بدترین فجایع انسانی روبروست.

در این گزارش همچنین تصریح شده است که رژیم صهیونیستی در هر دقیقه قوانین بین المللی را در غزه نقض می کند.

در همین راستا "اشرف القدره" سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین با اشاره به ادامه حملات رژیم صهیونیستی در نوار غزه به ویژه در منطقه خزاعه اعلام کرد که با وجود هماهنگیهایی که از سوی کمیته بین المللی صلیب سرخ برای ورود خودروهای آمبولانس و کادر پزشکی به منطقه خزاعه صورت گرفته است به دلیل مورد هدف قرار گرفتن این خودروها، کادر پزشکی نمی توانند خود را به این منطقه برسانند.

 

بندهای توافق نهایی احتمالی آتش‌بس در نوار غزه

۱۱:۱۷ - از جمله بندهای توافق احتمالی نهایی، که هنوز بحث‌ها بر سر آن ادامه دارد، پایان محاصره غزه، آزادی ماهیگیری تا فاصله ۱۲ مایلی و آزادی اسراست.

 

جاسوسان اماراتی‌ که برای اسرائیل جاسوسی می‌کردند، در غزه لو رفتند

۱۱:۱۴- جاسوسان اماراتی‌ که برای اسرائیل جاسوسی می‌کردند، در غزه لو رفتند / منابع آگاه در جنبش حماس در گفتگو با پایگاه"الجمهور": تیم ۵۰ نفره پزشکان اماراتی که به بهانه دایر کردن بیمارستان میدانی بدون هیچ گونه مخالفتی از سوی مصری‌ها وارد نوار غزه شده بودند، روز یکشنبه فرار کردند.

 

بیش از ۵۰ سرباز ذخیره ارتش اسرائیل از خدمت انصراف دادند

۱۰:۵۱- واشنگتن پست: بیش از ۵۰ سرباز ذخیره ارتش اسرائیل از خدمت انصراف دادند / این روزنامه آمریکایی گزارش داد: بیش از ۵۰ سرباز ذخیره ارتش اسرائیل در اعتراض به تحرکات خشونت آمیز و سرکوبگرانه ارتش علیه فلسطینیان از خدمت انصراف دادند.

 

10:47:شمار شهدای غزه به 715 نفر رسید

"اشرف القدره" سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین با انتشار گزارشی در صفحه شخصی خود در فیس بوک نوشت، شمار شهدای غزه تا بامداد امروز به 715 نفر رسیده است.

وی همچنین تصریح کرد تاکنون 4553 نفر نیز بر اثر حملات رژیم صهیونیتی به نوا غزه زخمی شدند.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین همچنین اعلام کرد تنها در ساعات اولیه صبح امروز که هفدهمین روز متوالی حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه محسوب می شود 20 نفر از شهروندان فلسطینی شهید شدند.

۱۰:۴۴- روزنامه صهیونیستی: لغو پروازها پیروزی راهبردی برای حماس است / "یدیعوت آحارونوت": هیچ دولتی نمی‌تواند پیامدهای لغو پروازها در خطوط اصلی پروازی را تحمل کند/ اگر کسی تصور می‌کند حل مشکل تونل‌های غزه کافی است، باید از خواب بیدار شود/ پرتاب موشک از غزه باید متوقف شود.

 

اگر حمایت اعراب خلیج فارس نبود، حمله به غزه انجام نمی‌شد

۱۰:۴۱ -  وزیر اطلاع رسانی دولت پیشبرد امور سوریه تاکید کرد که اگر حمایتهای بی‌شائبه کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس از رژیم صهونیستی نبود، تجاوز به غزه نیز صورت نمی گرفت.

 

یوسف قرضاوی: عربستان اسرائیل را دوست و حماس را دشمن خود می‌داند

۱۰:۳۷ - به گزارش پایگاه خبری "المسله"، رئیس اتحادیه علمای جهان اسلام در گفتگوی تلویزیونی گفت: دولت عربستان منطق عجیبی دارد و با این منطق عجیب، اسرائیل را دوست و حماس را دشمن خود می‌داند.

۱۰:۰۴ - گردان "قسام" از کشته شدن شش نظامی صهیونیست در نبرد زمینی با ارتش رژیم صهیونیستی خبر داد / گردان "عزالدین قسام"، شاخه نظامی حماس در بیانیه ای از کشته شدن شش نظامی صهیونیست در حملات زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به غزه خبر داد.

 

کانال ۱۰ رژیم صهیونسیتی از آتش‌بس ۵ روزه خبر داد

۱۰:۰۷ - تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از یک وزیر کابینه این رژیم اعلام کرد که قرار است آتش‌بسی موقت از روز شنبه اجرا شود.

 

مقام ارشد ‌آمریکایی: دولت اوباما به دنبال خلع سلاح حماس است

۱۰:۰۲ - به گزارش روزنامه صهیونیستی "هاآرتص" "تونی بلینکن" معاون مشاور امنیت ملی آمریکا گفت: دولت اوباما به دنبال راهی برای اطمینان از عدم توانایی حماس به تهدید راکتی اسرائیل است/ ما امیدواریم با این طرح به آتش‌بسی همراه با خلع سلاح برسیم.

۰۹:۵۶ - حامیان غزه دیدار فوتبال نماینده رژیم صهیونیستی را تعطیل کردند / تیم‌های فوتبال "مکابی حیفا" و "لیل" فرانسه در دیداری دوستانه در فرانسه به میدان رفته بودند که هجوم تعدادی تماشاچی که پرچم فلسطین در دست داشتند، این دیدار را نیمه‌کاره تعطیل کرد.

۰۹:۵۲ - ترکیه و انگلیس لغو پروازهای خود به تل‌آویو را تمدید کردند / به گزارش خبرگزاری فرانسه، شرکت "ایزی‌جت"، بزرگترین شرکت هوایی انگلیس و شرکت هواپیمایی ترکیه لغو پروازهای ورودی و خروجی از تل‌آویو را ۲۴ ساعت دیگر تمدید کردند.

۰۹:۴۸ - "هاآرتص": کری بدون موفقیت برای آتش‌بس، اسرائیل را ترک کرد / این روزنامه صهیونیستی گزارش داد: یک مقام آمریکایی گفته که جان کری با نتانیاهو، محمود عباس و بان‌کی‌مون گفتگو کرده اما هنوز آتش‌بس در دسترس نیست/ تمرکز ما روی برقراری هرچه زودتر آتش‌بس است.

 

شمار شهدای غزه به ۷۱۸ نفر رسید

۰۹:۳۷ - شبکه القدس، لحظاتی قبل در خبری فوری گزارش داد: شمار قربانیان حمله رژیم صهیونیستی به غزه به ۷۱۸ نفر افزایش یافت/ تعداد زخمی‌ها نیز به ۴۵۶۳ نفر رسید.

۰۹:۳۴ - آمریکا ممنوعیت پرواز هواپیماها به سرزمین‌های اشغالی را لغو کرد / به گزارش شین‌هوآ، اداره هوانوردی فدرال آمریکا شب گذشته اعلام کرد: محدودیت‌های اعمال شده روی پرواز خطوط هوایی به مقصد فرودگاه "بن گوریون" اسرائیل برداشته شد.

۰۹:۱۹ - معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه ایران از آمادگی ارسال اولین پرواز کمک‌های غذایی و دارویی هلال احمر ایران به مردم غزه از طریق مصر خبر داد.

 

خالد مشعل: رژیم صهیونیسستی درباره غزه در توهم بود

۰۲:۲۸- به گزارش شبکه تلویزیونی الاقصی، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در سخنانی گفت: رژیم صهیونیستی آغازگر جنگ و جنایت بر ضد ملت فلسطین در غزه و کرانه باختری رود اردن است/ در غزه شیرمردانی هستند که اشغال و تجاوزگری را هرگز تحمل نمی‌کنند و نمی‌پذیرند.

۰۲:۲۱- رئیس‌جمهور سودان برگزاری نشست فوق‌العاده سران عربی برای کمک به غزه را خواستار شد / به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، "منصف المرزوقی" افزود: ما خواستار برگزاری نشست فوق‌العاده سران عربی برای تعیین مسئولیت‌ها و کمک به غزه هستیم/ ما از مطالبات فلسطینیان حمایت می‌کنیم.

 

صهیونیست‌ها تاکنون دست‌کم ۲۵ مرکز درمانی را در غزه بمباران کرده‌اند

۰۲:۱۵ - منابع فلسطینی می‌گویند که تاکنون دست‌کم ۲۵ مرکز درمانی در نوار غزه توسط ارتش صهیونیستی بمباران شده است.

۰۲:۱۱- پادشاه اردن خواستار توقف تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه شد / عبدالله دوم در دیدار بان کی مون گفت: اردن به عنوان یکی از اعضای شواری امنیت تماس‌های زیادی با طرف‌های عربی و منطقه‌ای و بین‌المللی برقرار کرده است تا پیش‌نویس قطعنامه‌ای برای درخواست فوری آتش‌بس در غزه آماده شود.

۰۱:۵۲- گردان‌های ناصر صلاح‌الدین "اسکول" و پایگاه صهیوینستی "ایریز" را هدف قرار دادند / به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، گردان‌های ناصر صلاح‌الدین اعلام کرد؛ اسکول و یک تجمع شامل نظامیان صهیونیستی را در پایگاه نظامی "ایریز" با شش موشک ۱۰۷ میلیمتری هدف قرار داده است.

۰۱:۴۷- شمار شهدای فلسطین به ۶۹۵ و زخمی‌ها به ۴۵۲۵ نفر افزایش یافت / شبکه تلویزیونی الاقصی اعلام کرد؛ از آغاز تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به غزه تاکنون ۶۹۵ نفر شهید و بیش از ۴۵۲۵ زخمی شده‌اند.

 

لاریجانی: ایران به مقاومت فناوری تولید سلاح داد
علی لاریجانی روز پنجشنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم درباره این ادعا كه موشك های مقاومت ساخت ایران است، گفت: فلسطین یك سری نیازهای واقعی دارد و گاهی هم اجلاس هایی كه در سطح جهانی تشكیل می شود درباره چیزهایی صحبت می كنند كه ربطی به وضع فعلی فلسطین ندارد.

وی گفت : "ما در این كه باید به مردم غزه همه گونه كمك كنیم تردیدی نداریم؛ الان مبارزان غزه از توانمندی خوبی برخوردارند و سلاح مورد نیاز خود را تامین می كنند البته آنها زمانی نیازمند تكنولوژی تولید سلاح بودند كه ما این تكنولوژی را به آنها دادیم."

وی با اشاره به این که كشورهای عربی و اسلامی هم سلاح دارند و هم امكانات مادی بسیار غنی مانند نفت و گاز، اما هیچ كمكی به فلسطین نمی کنند، بر وظیفه اسلامی برای کمک رسانی به مردم فلسطین و تلاش و کوشش مجلس شورای اسلامی در این جهت تاکید کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به  این فرمایش امام خمینی (ره) که "اگر مسلمانان دنیا هركدام یك سطل آب بریزند، اسرائیل را آب می برد"، بیان کرد: این سخن تمثیلی است از این كه مسلمان ها همه توان خود را به میدان نمی آورند و حاشیه پردازی های بیهوده می كنند؛ اما باید به نیاز واقعی مردم فلسطین دقت شود كه همان دفاع از خویش است و برای آنها شرایطی فراهم شود كه موقع هجوم صهیونیست ها اجازه ندهند كه انواع سلاحها را بر روی آنها آزمایش كنند؛ پس آنها نیاز به سلاح و امکانات مادی دارند تا بتوانند با آن زندگی كنند.
لاریجانی در بخش دیگری از این گفت  و گو اقدام ارتش رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن بیمارستان ها و مدارس شهر غزه را مصداق جنایت جنگی دانست و تاکید کرد.

وی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی علیه غزه، بیان کرد : اظهارات نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی براینکه به دلیل حضور نیروهای رزمنده در بیمارستان ها و مدارس غزه این مکان ها را بمباران می کنیم، خود مصداق جنایت جنگی است ؛ زیرا آنها پذیرفته اند که بیمارستانها و مدارس غزه را بمباران می کنند؛ حالا اینکه آیا از این اماکن استفاده نظامی می شده ، باید در مرحله بعد ثابت شود.

رئیس مجلس شورای الامی سخنان مقام های رژیم صهیونیستی مانند نتانیاهو در باره جنایت های این رژیم و تکرار آن توسط وزارت خارجه آمریکا را بسیار عجیب دانست که تاحدی ماهیت کار، جنایت ها و اهداف آنان را نشان می دهد.

وی با اشاره به اعتراف صهیونیست ها به جنایت هایشان افزود : کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل هم قبول کرده به دلیل بمبارانهای ارتش رژیم اشغالگردر غزه، صهیونیست ها در آن منطقه جنایت های جنگی مرتکب شده اند، که این خود موضوع بسیار مهمی است؛ پس رژیمی در منطقه ما هست که هراز چند گاهی انواع سلاح های متعارف و غیرمتعارف را علیه مردم در مناطق مسکونی تجربه می کند، صدها شهید و مجروح بر جای می گذارد و بعد خود اعتراف می کند که بیمارستانها و مدارس را بمباران می کند؛ این موضوع باید برای کشورهای مختلف در صحنه بین المللی مورد توجه قرارگیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : کمک چند صد میلیون دلاری واشنگتن به صهیونیست ها ، نشانگر آن است که آمریکا برای یک رژیم جنایت کار جنگی جایزه تعیین می کند و در برابر جنایت بیشتر ، پول افزون تری پرداخت می کند.

وی با تاکید بر سیری ناپذیری اشتهای کشتار و جنگ طلبی صهیونیست ها ، خاطرنشان کرد: به همین دلیل مردم مظلوم فلسطین نمی توانند آتش بس بی قید و شرط  را بپذیرند چون پشت آن یک جنگ دیگری است؛ در این چند سال اخیر هر دو سال یک حمله به غزه وجود داشت، جنگ 22 روزه، جنگ هشت روزه و جنگ اخیر که هر کدام در یک فاصله دو ساله انجام شد.

لاریجانی آتش بس واقعی برای مردم غزه را در شرایطی قابل قبول و مفید دانست که به دنبال آن محاصره این منطقه پایان یابد ، جنگ و حملات وحشیانه علیه مردم بیگناه تکرار نشود و مردم مظلوم غزه بتوانند در شرایطی عادی به زندگی خود  ادامه دهند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ابعاد مختلف جنگ علیه فلسطین یها ، افزود: یک روی جنگ علیه غزه مقاوم حملات علنی رژیم صهیونیستی به منازل ، بازار، بیمارستانها و مدارس  است و بعد دیگر آن محاصره این منطقه است که مردم را از دارو، غذا و بسیاری از مایحتاج زندگی محروم کرده و مجروحان و بیماران قادر به خروج از غزه برای مداوا نیستند.  

وی با اشاره به اینکه در جنگی دیگر نمی گذارند مسلمانان با هم باشند و برای حمایت از فلسطین در یک صف قرار گیرند ، افزود : دشمنان اسلام در جنگی دیگر عده ای تندرو و کم عقل را در برخی کشورهای اسلامی به جان مردم انداخته اند تا به جای اینکه سلاحشان به سوی دشمن نشانه رود داخل خانواده مسلمان شلیک شود که این امر فرسایش توان ونیروی مسلمانان را به دنبال دارد.

لاریجانی درباره نقش مصر در محاصره غزه نیز گفت: این قضیه یك اشتباه تاریخی است و برای مردم و دولت جدید مصر زیان آور خواهد بود؛ در جنگ 22 روزه حسنی مبارك سر كار بود و با این كه در مسائل فلسطین خیلی خوش سابقه نبود؛ اما در آن جنگ كارهایی برای وارد شدن كمك های انسانی به غزه انجام داد. در جنگ 8 روزه هم كه در زمان آقای مرسی بود گذرگاه رفح را باز كردند و این جنگ سوم یك آزمون برای دولت جدید مصر است و این موضوع مخفی نمی ماند؛ حداقل كار این است كه امكانات دارویی و نیازهای اولیه زیستی از طریق گذرگاه رفح برای فلسطینیان ارسال شود و این مساله در تاریخ خواهد ماند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از این گفت و گو درباره شایعه حضور نیروهای ایرانی در عراق و مبارزه با تروریست های داعش و این ادعا که تعدادی از نیروهای ایرانی در آنجا اسیر شده اند، افزود : اگر آنها (تروریست های داعش) نیروی ایرانی اسیر كرده بودند تصاویر آن را به نمایش می گذاشتند پس این یك ادعا بیشتر نیست؛ من الان نمی خواهم به ریشه این نابسامانی اشاره كنم و اختلافاتی كه منجر به وضعیت كنونی شده را بازگو كنم اما عراق الان نیاز به نیرو ندارد بلكه به ساماندهی مدیریت در برابر حمله ای كه به اركان های آن شده، نیاز دارد.

یادآور می شود نشست تروئیکای اتحادیه بین‌المجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی این هفته به ریاست علی لاریجانی در تهران برگزار شد که در آن ضمن محکوم کردن تجاوزهای رژیم اشغالگر قدس و کشتار مردم بیگناه فلسطین ، راههای حمایت و کمک رسانی به مردم مظلوم غزه مورد بررسی قرار گرفت.

در این اجلاس رؤسای مجالس کشورهای ایران، مالی، سودان، فلسطین، سوریه، قطر و عمان و همچنین هیأت‌های پارلمانی از لبنان، ترکیه، پاکستان حضور یافتند و به ایراد سخنرانی پرداختند.

    جدیدترین اخبار پنجشنبه، روز هفدهم «دفاع غزه» در مقابل تجاوز رژیم صهیونیستی:

 

18:45   مردم خان‌یونس اعلام کردند که دسترسی به آب، برق و مواد غذایی ندارند

18:17   «مالی» روز قدس را روز عزای عمومی اعلام کرد

18:10   وزارت بهداشت غزه: تعداد شهدا به ۷۷۰ نفر و مجروحان به ۴۷۰۰ نفر رسید

18:05   کشتار جدید صهیونیست‌ها در حمله کور توپخانه‌ای به مدرسه وکاله در غزه

17:57   رئیس جمهور تونس: جمعه، تونس شاهد باشکوه‌ترین راهپیمایی‌ سراسری در حمایت از قدس خواهد بود

17:53   گفت‌وگوی وزرای خارجه انگلیس و رژیم صهیونیستی

17:28   از سرگیری پروازهای انگلیس به تل‌آویو از جمعه

17:00   عکس خبرنگار لس‌آنجلس تایمز از تحقیر اسرای فلسطینی توسط صهیونیست‌ها

16:14   در تحلیل مجله اکونومیست: مصر نمی‌تواند میانجی خوبی میان حماس و رژیم صهیونیستی باشد

15:59   فیلیپ هاموند وارد مصر شد

15:46   حمایت 85 درصد مردم کرانه باختری از حماس در نظرسنجی‌ها

15:05   ابراز نگرانی معاون حقوق بشر سازمان ملل از وضعیت شهروندان بی‌دفاع در غزه

14:45   رادیو رژیم صهیونیستی: کابینه تصمیم به ادامه عملیات در نوار غزه گرفت

14:37   نتانیاهو: انگلیس، اسرائیل را به ‌خاطر جنگ دوم جهانی درک می‌کند

14:35   برگزاری نشست ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه

14:24   درخواست «کری» از قطر و ترکیه: از حماس بخواهید با اسرائیل صلح کند

14:21   شلیک صهیونیست‌ها به تیم‌های امدادی در «خزاعه»/ بازداشت 150 فلسطینی در خزاعه

13:54   ابراز امیدواری افخم به باز شدن گذرگاه رفح برای انتقال کمک‌های بشردوستانه ایران به غزه

13:50   رژیم صهیونیستی مجوز پخش پیام سازمان حقوق بشری در رادیو خود را لغو کرد

13:20   مالکی: مسئله فلسطین باید ریشه‌ای حل شود/ بان کی‌مون: از وحدت عراق حمایت می‌کنیم

13:18   شلیک موشک به تل‌آویو و فرودگاه «بن گوریون» همزمان با سخنرانی «نتانیاهو»

13:15   ابومرزوق: اسارت «آرون» برگ برنده خوبی است/ طرح آتش‌بس مصر چراغ‌ سبز به نتانیاهو بود

13:08   نفوذ نیروهای حماس به پشت جبهه نظامیان صهیونیست و هلاکت 8 نظامی

13:06   نتانیاهو: تضمینی برای پیروزی در غزه نداریم/ به حملاتمان ادامه می‌دهیم

12:56   وزیر خارجه انگلیس: قانع شدیم که جنگ تقصیر حماس بود

12:57   کانال 10 اسرائیل از شنیده شدن صدای انفجار در فرودگاه بن گوریون خبر داد که احتمالا در پی اصابت موشک ایجاد شده است.

12:52   اینفوگرافی/ زیان‌های صنعت هوایی رژیم صهیونیستی

12:49   وزیر خارجه انگلیس برای بررسی بحران غزه امروز راهی قاهره می‌شود

12:49   ویکی‌لیکس: اوباما دستور آماده‌باش 2000 نیرو برای اعزام احتمالی به غزه را داده است

12:35   آژیر خطر بار دیگر در تل‌آویو به صدا در آمد

12:12   بان کی مون در ادامه سفر منطقه‌ای برای غزه، وارد بغداد شد

12:08   سخنگوی حماس: تعلیق پروازهای بین‌المللی به تل‌آویو نابودی قدرت بازدارندگی «رژیم صهیونیستی» است

11:45   در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه؛ برزیل سفیر خود از سرزمین اشغالی را فراخواند

11:17   بندهای توافق نهایی احتمالی آتش‌بس در نوار غزه

10:36   عمران الزعبی: اگر حمایت اعراب خلیج فارس نبود، حمله به غزه انجام نمی‌شد

10:07   کانال 10 رژیم صهیونسیتی از آتش‌بس 5 روزه خبر داد

09:52   718 شهید و 4563 مجروح تا ساعات اولیه هفدهمین روز تجاوز به غزه

09:32   آمریکا ممنوعیت پرواز به تل‌آویو را لغو کرد

09:19   امیر عبداللهیان در گفت‌وگو با فارس خبر داد: اولین پرواز کمک‌های غذایی و دارویی هلال احمر ایران به مردم غزه آماده ارسال است

02:45   تانک‌های ارتش صهیونیستی شرق غزه را تحت آتش سنگین قرار داده‌اند

02:31   پرس تی‌وی: آمار شهدای غزه به 701 نفر رسید

02:27   مقامات آمریکایی: حماس راکت‌هایی که به فرودگاه بن‌گوریون برسند در اختیار ندارد

02:15   صهیونیست‌ها تاکنون دست‌کم 25 مرکز درمانی را در غزه بمباران کرده‌اند

02:07   وزیر خارجه فلسطین:رفع محاصره غزه از مهم‌ترین بندهای توافقنامه آتش بس غزه است

01:06   بان کی‌مون با پادشاه عربستان درباره بحران غزه دیدار کرد

01:00   هاآرتص: جان کری بدون به‌دست آوردن کوچک‌ترین موفقیتی در زمینه آتش‌بس اسرائیل را ترک کرد

00:42   بان‌کی مون دبیر کل سازمان ملل برای بررسی بحران غزه وارد عربستان شد

00:24   تعداد شهدای غزه در هفدهمین روز از حملات صهیونیست‌ها به 693 نفر رسید

00:23   مقام صهیونیست در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی: طرحی برای آتش‌بس با غزه در جلسه چهارشنبه‌شب کابینه امنیتی اسرائیل مطرح نیست

00:16   کشتی‌های مسافرتی هم در بندر حیفای اسرائیل پهلو نمی‌گیرند

00:16   کمبود قبر به مشکل جدید مردم غزه تبدیل شده است

00:01   گردان‌های عزالدین قسام خبر دادند که در درگیری بین نیروهای مقاومت با نظامیان صهیونیست 6 نفر از نیروهای اسرائیلی کشته شدند

00:01   «ارض موعود صهیونیست‌ها» اکنون رژیمی جنگ‌زده است

23:45   کابینه امنیتی رژیم‌صهیونیستی برای بررسی عملیات علیه غزه تشکیل جلسه داد

23:37   اردوغان: «اسرائیل» رژیمی تروریست است

23:14   مقاومت فلسطینی شلیک موشک‌های «فجر 5» علیه تل‌آویو را از سر گرفت

23:06   رئیس دفتر سیاسی تاکید کرد هیچ کس قادر به خلع سلاح مقاومت نیست و غزه در برابر تجاوز اشغالگران تسلیم نمی‌شود

22:30   صائب عریقات خبر داد: احتمال آتش بس در غزه طی چند ساعت آینده

21:44   تعداد شهدای فلسطینی در غزه به 682 نفر افزایش یافت

21:41   نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تصمیم سازمان ملل برای تشکیل کمیته مستقل برای بررسی اقدامات ارتش صهیونیست در غزه را محکوم کرد.

21:23   دبیرکل جنبش جهاد اسلامی از مواضع و حمایت ایران از مقاومت تشکر کرد

 

منبع: فارس، نسیم و العالم و باشگاه خبرنگاران و تسنیم و جهان




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.