ID : 31737695

۹۰۰ مترمربع از اراضی ملی مهریز رفع تصرف شد


رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهریز از خلع ید ۹۰۰ مترمربع از اراضی ملی این شهرستان خبر داد.

به گزارش یزدرسا؛ سیدعلی باقری اظهار داشت: با فعالیت های شبانه روزی یگان حفاظت منابع طبیعی این شهرستان در راستای حفاظت از اراضی ملی با تشکیل پرونده تجاوز به اراضی ملی و با اجرای حکم صادره از سوی مراجع قضایی بالغ بر ۹۰۰ متر مربع از اراضی ملی در مناطق ییلاقی میانکوه و تنگ چنار شهرستان مهریز رفع تصرف شد.

وی، حفظ و حراست از منابع ملی را وظیفه همه آحاد مردم دانست و با تاکید بر اهمیت گسترش فرهنگ حفظ و احیای منابع طبیعی، خواستار توجه هر چه بیشتر به مسئله منابع طبیعی از سوی مردم و مسئولان شد.

باقری، مشارکت پذیری ملی و مردمی را از عوامل مهم در حفظ و حراست از اراضی ملی دانست و خاطرنشان کرد: توجه به ارزش و اهمیت منابع طبیعی، ضرورت حفظ و نگهداری آن را دو چندان می کند و فرهنگ سازی راهکاری مناسب برای حفاظت از این عرصه های ملی است.

وی از عموم مردم و مسئولان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخریب، تصرف و حریق درعرصه های منابع طبیعی، موضوع را بلافاصله به شماره تلفن رایگان ۱۵۰۴ اطلاع دهند.

 ۹۸ درصد از مساحت استان یزد به وسعت ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار را عرصه های منابع طبیعی به خود اختصاص داده که ۳۸ درصد مساحت عرصه منابع طبیعی به میزان بیش از ۲ میلیون و ۶۵۰هزار هکتار اراضی های بیابانی را شامل می شود.

حدود ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار به میزان بیش از ۶۰ درصد مراتع استان از نوع متوسط و ضعیف و ۱۷۰ هزار هکتار معادل ۱.۵ درصد سطح استان را نیز جنگلهای طبیعی و دست‌کاشت به خود اختصاص داده و شهرستان مهریز سهم قابل توجهی در زمینه اراضی بیابانی و مراتع متوسط و ضعیف داراست.

مهر

انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.