ID : 40656316
معاون توسعه ورزش بانوان استان یزد:

۹۰ درصد باشگاه‌های ورزشی استان بین بانوان و آقایان مشترک است


معاون توسعه ورزش بانوان استان یزد با بیان اینکه ۹۰ درصد باشگاه‌های ورزشی استان بین بانوان و آقایان مشترک است، گفت: در زمینه فضاهای ورزشی اختصاصی بانوان، سرانه قابل قبولی نداریم.

آزاده دهقان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری یزد رسا در رابطه با مجموعه‌های ورزشی اختصاصی بانوان اظهار کرد: در حال حاضر در مرکز استان یزد یک مجموعه ورزشی بانوان کوثر را که شامل استخر، سالن و زمین تنیس است، داریم؛ و دیگری مجموعه ورزشی متعلق به اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی است که فضای استخر آن کاملاً به بانوان اختصاص دارد.
 
معاون توسعه ورزش بانوان استان یزد با بیان اینکه از نظر فضاهای ورزشی اختصاصی بانوان، نسبت به جمعیت سرانه قابل قبولی نداریم، تصریح کرد: از سال‌های گذشته پیگیر بودیم و در شهرستان‌ها یک سالن به بانوان اختصاص دارد که برخی به نام کوثر ساخته شده‌اند.
 
دهقان با اشاره به اینکه باشگاه‌های اختصاصی فعال در استان به سرانه ورزشی بانوان کمک کرده‌اند، ادامه داد: حدود 120 باشگاه با مجوز اختصاصی بانوان در استان وجود دارد.
 
معاون توسعه ورزش بانوان استان یزد افزود: ۹۰ درصد باشگاه‌های استان بین خانم‌ها و آقایان مشترک است.
 
وی گفت: در صورت حمایت، با افتتاح و بهره‌برداری از مجموعه ورزشی بزرگی که در کمربندی غرب یزد وجود دارد، سرانه ورزشی بانوان افزایش می‌یابد.
 
دهقان افزود: سالن این مجموعه بزرگ ورزشی ۱۰۰ درصد و استخر آن ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که در سفر اخیر رئیس‌جمهور به استان یزد اعتبار برای تکمیل آن در سال آینده در نظر گرفته‌شده است. راه دسترسی و حصارکشی این مجموعه ورزشی نیازمند توجه مسئولان در استانداری و اداره راه و شهرسازی است.
 
وی در رابطه با مسیرهای دوچرخه‌سواری ویژه بانوان در یزد گفت: متأسفانه مسير دوچرخه‌سواری ویژه بانوان و همچنین فضای اختصاصی در این رابطه نداریم.
 
معاون توسعه ورزش بانوان استان یزد ادامه داد: در برخی از شهرستان‌ها مثل مهریز و اردکان فضاهای ورزشی مربوط به رشته‌های دیگر، با توجه به محصور بودن آن‌ها، برای این منظور در نظر گرفته‌شده است.
انتهای پیام/ش



summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.