ID : 7450572
غزه؛ دفاع در روز ۲۷؛

1776 شهید/ ۲۷۰سرباز اسرائیلی کشته و ۳۱۱ خودکشی کرده‌اند/۵۸۰۰۰ حمله در ۲۷ روز/ شروط مقاومت برای آتش‌بس


خسارت ۴.۳ میلیارد دلاری اسرائیل... یونیسف: دست‌کم ۲۹۶ کودک جان باخته‌اند.... درخواست بیش از خبرنگار ایرانی برای اعزام به غزه... از صبح امروز، حداقل ۳۰ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند... چامسکی: اسرائیل بسیار بدتر از رژیم سابق آپارتاید آفریقای جنوبی است... بیش از ۵۸۰۰۰ حمله به غزه در ۲۷ روز... تشکر اسرائیل از حمایت‌‌های آمریکا... مشعل: آقای کری! وقتی مواضع حماس اعلام می‌شود به دقت گوش کن...رژیم صهیونیستی به ناکارآمدی "گنبد ‌آهنین" اعتراف کرد.

به گزارش یزد رسا، نیروی هوایی ارتش رژیم‌ صهیونیستی حملات گسترده نظامی خود را که از بامداد روز سه‌شنبه (17 تیر) تحت عنوان «صخره سخت» علیه نوار غزه آغاز کرد، با مقاومت گروه‌های فلسطینی در قالب عملیات «بنیان مرصوص» و «العصف المأکول» رو به رو شد. این تجاوز تا پایان روز 24 بیش از 1700 شهید و بیش از 9000 مجروح بر جای گذاشت.

 "مرکز اطلاع رسانی فلسطین" نوشت: بار این کشتی ها که تحت محافظت شدید امنیتی از سوئز عبور کرده اند ۱۹ هزار تن تجهیزات مختلف نظامی بوده است.

این منبع مصری در اداره کانال سوئز، که تلاش داشت عبور این کشتی ها را با حملات کنونی رژیم صهیونیستی به غزه بی ارتباط جلوه دهد، گفت: بار این کشتی ها نسبت به دو سال گذشته تقریبا ۲ تن کمتر بوده است.

وی همچنین مدعی شد: هر سال در همین اوقات، کشتی های جنگی اسرائیلی از سوئز عبور می کنند.

رویدادهای بیست و هفتمین روز حمله رژیم صهیونیستی به غزه در روز یکشنبه دوازدهم مردادماه را بخوانید:

15:11 -شروط و بندهای طرح «مقاومت» برای آتش‌بس در غزه اعلام شد

 شبکه خبری المیادین به نقل از منابع آگاه از مذاکرات آتش‌بس در قاهره اعلام کرد که حماس تصمیم گرفته است تا پایان کامل محاصره غزه به هر قیمت و به هر شکلی که شده به مبارزه خود با رژیم صهیونیستی ادامه بدهد.

المیادین اعلام کرد که گروه‌های فلسطینی که در قاهره هستند، به شکل متحد طرحی ارائه کرده‌اند که بر پایان جنگ، محاصره غزه و تجاوزات شهرکنشینان و آزادی اسرای فلسطینی تاکید می‌کند.

ایهاب الغصین سخنگوی دولت حماس در غزه در این خصوص به المیادین گفت: این طرح روز یکشنبه با طرف مصری بررسی می‌شود. امیدواریم مصر با آن تعامل کند.

الغصین با بیان اینکه فلسطینی‌ها از حقوق خود هرگز عقب‌نشینی نخواهند کرد از سکوت کشورهای عربی بشدت انتقاد کرد و آن را شرم‌آور دانست.

بندهای این طرح به قرار زیر است:

1- توقف کامل جنگ و خروج فوری ارتش رژیم صهیونیستی از غزه.

2- پایان محاصره غزه و باز شدن گذرگاه‌های آن و تامین امنیت ورود و خروج افراد و کالا به غزه است.

3- آزادی صید در آب‌های بین‌المللی تا فاصله 12 مایل.

4- پایان یافتن منطقه حائل که اسرائیل آن را برغزه تحمیل کرده است.

5- بازسازی غزه از طریق برگزاری کنفرانس بین‌المللی کمک‌کنندگان به غزه و تامین کمک‌های فوری از طریق دولت وحدت ملی فلسطین.

6- پاینبدنی اسرائیل به اجرای کامل توافق تبادل اسرا موسوم به توافق «شالیط» و آزادی اسرایی که اخیرا پس از آزادی بازداشت شدند.

7- تعهد اسرائیل به اجرای مرحله چهارم توافق آزادی‌ اسرایی که اسرائیل با تشکیلات خودگردان بر سر آن توافق کرده اما طرف اسرائیلی از اجرای آن شانه خالی کرده است.

8- توقف تجاوزات مکرر شهرکنشینان در پی اتفاقات 11 ژوئن در کرانه باختری.

بنا بر گزارش‌های اسرائیلی، هنوز هیئتی از رژیم صهیونیستی به قاهره اعزام نشده است. از طرفی دیگر ویلیام برنز مذاکره کننده‌ آمریکایی که قرار بود به قاهره برود، به دلیل عدم اعزام هیئت اسرائیلی ، سفر خود به قاهره را به تعویق انداخته است.

از طرفی دیگر، المیادین به نقل از فوزی برهوم سخنگوی جنبش حماس اعلام کرد که تا زمانی که نیروهای ارتش صهیونیستی در غزه هستند، آتش‌بسی در کار نخواهد بود.

رژیم صهیونیستی از شنبه شب بخشی از نیروهای خود در غزه را به عقب برگردانده و خبرگزاری فرانسه امروز گزارش کرد، عقب‌نشینی نیروهای اسرائیل در بخش‌هایی از غزه هنوز ادامه دارد.


آغاز عقب‌نشینی نظامیان اسرائیلی از نوار غزه

۱۲:۲۰ - به گزارش خبرگزاری فرانسه، منابع خبری از آغاز خروج نظامیان رژیم صهیونیستی از نوار غزه خبر دادند. آویخای ادرعی سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که برخی از نیروهای ارتش اسرائیل در حال خروج از نوار غزه هستند و این نیروها در امتداد مرز با غزه مستقر خواهند شد. پیش از این ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود که پس از تکمیل تخریب تونل‌ها، ارتش قصد دارد نیروهای خود را از نوار غزه تا چند صد متر دورتر از مرزهای این باریکه مستقر کند. استقرار نیروها در اطراف غزه با هدف حفظ امنیت شهرک‌های اطراف غزه و آمادگی برای انجام عملیات آتی است.

تعداد شهدای غزه به ۱۷۴۵ نفر رسید

۱۲:۱۲ - به گزارش الاقصی، تعداد شهدای فلسطینی در غزه از آغاز حملات رژیم صهیونیستی تاکنون به ۱۷۴۵ نفر و ۹۲۰۰ زخمی افزایش پیدا کرد.

۱۲:۰۷- رئیس حزب "مرتز" رژیم صهیونیستی: پیش از خروج از غزه، باید به توافق آتش‌‌بس برسیم / به گزارش "جروزالم پست"، "زهاوا گالعون" گفت: راهبرد قدیمی نتانیاهو، خروج یک‌جانبه نظامیان اسرائیلی از غزه، بدون توافق آتش‌بس است که تنها به تقویت حماس می‌انجامد.

از صبح امروز، حداقل ۳۰ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند

۱۱:۵۵ - منابع بیمارستانی: از صبح امروز، حداقل ۳۰ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند / شبکه "بی‌بی‌سی" گزارش داد: در حملات صبح امروز تاکنون، همچنین ۱۵۰ تن از ساکنان نوارغزه زخمی شده‌اند.

عملیات نظامی باید با تغییر سیاسی در غزه و جایگزینی حماس پایان یابد

۱۱:۴۲- "تزیپی لیونی": عملیات نظامی باید با تغییر سیاسی در غزه و جایگزینی حماس پایان یابد / وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی به روزنامه "یدیعوت ‌آحارونوت" این رژیم گفت: باید سازمان دیگری جایگزین "حماس" شود.

جهاد اسلامی: اظهارات نخست‌وزیر اسرائیل اعتراف به شکست بود

۱۱:۳۹ - پس از اظهارات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و وزیر جنگ این رژیم مبنی بر ادامه عملیات در نوار غزه، جهاد اسلامی با صدور بیانیه‌ای این اظهارت را اقرار به شکست توصیف کرد.

حمایت هنرمندان اکوادوری از مردم بی‌دفاع غزه

۱۱:۳۴ - بیش از ۱۵ هنرمند و گروه موسیقی با اجرای یک کنسرت با عنوان «ترانه‌ای برای فلسطین» حمایت خود را از مردم بی‌دفاع غزه اعلام کردند.

۱۱:۲۵- عضو کابینه رژیم صهیونیستی: قدرت بازدارندگی ارتش ما به شدت در حال فرسایش است / به گزارش روزنامه صهیونیستی "یدیعوت آحارانوت"، "اوزی لاندو"، وزیر گردشگری رژیم صهیونیستی افزود: ارتش اسرائیل به غزه حمله کرده، اما هنوز در ضربه زدن به حماس موفق نشده است.

۱۱:۰۱- ظریف: رژیم صهیونیستی کودک‌کشی و پیرمردکشی را سیاست ملی خود می‌داند / وزیر امور خارجه اظهار داشت: اگر به منادیان وحدت در جهان اسلام بویژه امام (ره) و مقام معظم رهبری توجه می‌کردیم امروز شاهد فاجعه‌ای مانند غزه و داعش و سکوت نسبت به تجاوزگران به فرزندان مسلمین نبودیم.

۱۰:۴۳- ارتش رژیم صهیونیستی: تاکنون حماس ۳۱۲۷ راکت به اسرائیل شلیک کرده است / در صفحه رسمی توئیتر ارتش رژیم صهیونیستی آمده است: از هشت جولای(۱۷ تیر) تاکنون، حماس برای کشتن اسرائیلی‌ها ۳۱۲۷ راکت شلیک کرده است.

خبرنگاران ایرانی: ما را به غزه اعزام کنید

۱۰:۳۳- بیش از ۴۰۰ نفر از خبرنگاران و فعالان رسانه ای ایران با امضای طوماری، برای حضور در غزه و پوشش مظلومیت مردم این منطقه و نشان دادن جنایات بی‌سابقه صهیونیست‌ها در غزه اعلام آمادگی کردند/ اسامی به‌روز میشود.

تاکنون ۲۷۰ سرباز اسرائیلی کشته و ۳۱۱ خودکشی کرده‌اند

۱۰:۳۳- پایگاه "پانوراما الشرق الأوسط": در گزارش روز گذشته که در نشست کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی ارائه شد، از کشته شدن ۴۹۷ سرباز اسرائیلی و مجروح شدن ۸۹۷ نفر دیگر حکایت دارد. طبق این اطلاعات ۲۷۰ نفر از مزدوران خارجی نیز که در صفوف ارتش رژیم صهیونیستی نیز در حال جنگ بودند کشته و ۶۲۰ تن دیگر هم مجروح شده‌اند. این اطلاعات همچنین نشان دادند که ۳۱۱ سرباز اسرائیلی نیز از ترس جنگ اقدام به خودکشی و تیراندازی به خود کرده‌اند.

هشدار «آنروا» در مورد وقوع فاجعه بهداشتی در نوار غزه

۱۰:۱۸ - به گزارش خبرگزاری فلسطین «سما»، «کریس گینس» سخنگوی آژانس کمک‌رسانی و اشتغال فلسطین وابسته به سازمان ملل (آنروا) در مورد وقوع فاجعه بهداشتی گسترده در نوار غزه پس از بیش از ۳ هفته جنگ هشدار داد. شبکه «بی بی سی» به نقل از کریس گینس اعلام کرد که خدمات پزشکی در نوار غزه در آستانه اتمام است ، بیمارستانها، خودروهای اروژانس و درمانگاهها هدف قرار گرفته‌اند و امکانات فعلی نیاز ساکنان منطقه را برآورده نمی‌کند. بر اساس این گزارش ۴۰ درصد کارمندان بخش بهداشت فلسطین قادر نیستند خود را به محل کار خود برسانند.

وزارت اوقاف غزه: رژیم صهیونیستی تاکنون ۴۱ مسجد را به طور کلی منهدم کرده است

۱۰:۱۳- شبکه المیادین به نقل از این نهاد فلسطینی گزارش داد: ارتش اسرائیل از شروع جنگ در غزه ۴۱ مسجد را به طور کلی از بین برده است.

راهپیمایی سراسری ونزوئلایی‌ها در حمایت از مردم غزه

۱۰:۱۱- مردم ونزوئلا با برگزاری راهپیمایی و سردادن شعارهای ضداسرائیلی حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین نشان دادند.

نمایندگان مجلس هند در حمایت از مردم غزه سفر به آمریکا را تحریم کردند

۱۰:۰۸ - جمعی از نمایندگان مجلس هند روز گذشته دراعتراض به موضع دولت اوباما درقبال کشتار مردم غزه سفر به خاک آمریکا برای شرکت در یک برنامه بین المللی را لغو کردند
پس از آنکه نمایندگان احزاب چپ مجلس عوام هند برنامه خود در قبال دعوت به یک کنفرانس بین المللی با موضوع مدیریت تغییر دادند، نمایندگانی از حزب کنگره لیگ اتحادیه مسلمانان در ایالت جنوبی کرالا نیز از سفر منصرف شدند.

۱۰:۰۶- وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: هزینه‌های زیادی در حمله به غزه متحمل شدیم / به گزارش روزنامه صهیونیستی "آروتز شوا"، "موشه یعالون" گفت: بهترین سربازان خود را از دست دادیم/ حماس بود که آتش‌‌بس ۷۲ ساعته را نقض کرد/ در اواخر مامورت تخریب تونل‌‌های فلسطینیان قرار داریم.

۱۰:۰۴ - نوآم چامسکی: اسرائیل بسیار بدتر از رژیم سابق آپارتاید آفریقای جنوبی است / اندیشمند یهودی آمریکایی: اسرائیل در غزه، "جنایات جنگی شدید" انجام داده و به بیمارستانها مرتبا حمله کرده که هر یک از این حملات، جنایت جنگی است/ باید اسرائیل "تحریم تسلیحاتی" شود. "نوآم چامسکی" به "پرس‌تی‌وی" گفت: اسرائیل به دلیل اشغال سرزمین‌های فلسطینی، با انزوای اقتصادی روبرو است/ رهبران کشورهای عربی طی سال‌های اخیر از سیاستهای اتخاذشده آمریکا در حمایت از اسرائیل حمایت کرده‌اند.

ارتش رژیم صهیونیستی تلویحا به ناکارآمدی "گنبد ‌آهنین" اعتراف کرد

۱۰:۰۱ -  پایگاه توئیتر رسمی ارتش این رژیم گزارش داد: شب گذشته ۷۴ راکت به اسرائیل شلیک شد که "گنبد آهنین" توانست هفت راکت را منهدم کند/ ما طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۸ نقطه از نوارغزه را هدف قرار دادیم.

یونیسف: دست‌کم ۲۹۶ کودک در جنگ غزه جان باختند

۰۹:۵۰ - صندوق حمایت از کودکان ملل متحد شمار کودکان و نوجوانانی را که از آغاز جنگ غزه جان خود را از دست دادند، دست‌کم ۲۹۶ تن اعلام کرد.

خسارت ۴.۳ میلیارد دلاری جنگ غزه برای اقتصاد «اسرائیل»

۰۹:۳۹ - مدیرکل سابق وزارت دارایی رژیم صهیونیستی برآورد کرده اقدام نظامی این رژیم علیه مردم غزه ۴.۳ میلیارد دلار به اقتصاد «اسرائیل» خسارت وارد کرده است.

۰۹:۳۳- نماینده آمریکا با نمایندگان تشکیلات خودگردان فلسطین و حماس در مصر دیدار می‌کند / به گزارش خبرگزاری فرانسه، "فرانک لونشتاین" نماینده آمریکا در امورخاورمیانه قرار است امروز برای شرکت در مذاکرات جهت برقراری آتش‌‌بس در غزه، به قاهره سفر کند.

۰۹:۱۱ - کارشناس صهیونیست: آسیب‌های جنگ غزه برای اسرائیل چشمگیر بوده است / "یهودا بایر"، در گفتگو با "دویچه وله" آلمان افزود: هدف حماس بهبود شریط در نوار غزه نیست بلکه هدفش نابودی اسرائیل است/ این غیر ممکن است که یک چنین جنبشی را با خشونت سلاح مغلوب کنیم.

وزیر دارایی رژیم صهیونیستی از حمایت‌‌های آمریکا قدردانی کرد

۰۹:۰۷ - به گزارش "جروزالم پست"، "یعیر لپید" شب گذشته در تماس تلفنی با جان کری از تصویب کمک ۲۲۵ میلیون دلاری برای تقویت سامانه گنبد آهنین و کمک‌های راهبردی واشنگتن قدردانی کرد.

هزاران ایرلندی خواستار اخراج سفیر رژیم صهیونیستی شدند

۰۸:۵۵- هزاران ایرلندی با راهپیمایی در خیابان‌های دوبلین، خواستار اخراج سفیر رژیم صهیونیستی از کشورشان شدند.

افزایش شهدای فلسطینی به ۱۷۲۱/ بیش از ۵۸۰۰۰ حمله به غزه در ۲۷ روز

۰۸:۵۱ - به گزارش وزارت بهداشت فلسطین تعداد کل شهدای فلسطینی تا این لحظه صبح یکشنبه بیست و هفتمین روز تجاوز به غزه را ۱۷۲۱ نفر و تعداد مجروحان را ۹۰۸۰ نفر اعلام کرد. همچنین پایگاه خبری «معا» بر اساس آمار سازمان حقوق بشر اروپا-مدیترانه اعلام کرد که در هر ساعت یک کودک یا زن به شهادت رسیده‌اند و در میان شهدا ۳۹۱ کودک و ۲۲۵ زن دیده می‌شود. بر اساس این گزارش از ۹۰۸۰ مجروح ، ۲۷۶۷ نفز آنها کودک و ۱۸۱۴ نفر آنها زن هستند. ارتش رژیم صهیونیستی در طول این ۲۷ روز تا کنون ۵۸ هزار و ۴۸۳ بار غزه را مورد هدف قرار داده است. ۶۹۶۷ حمله از این حملات، موشکی، ۱۵۴۸۶ حمله نیز دریایی و ۳۶۰۳۰ حمله نیز توپخانه‌ای بوده‌ است که البته این حملات جدای از حملات زمینی نیروهای پیاده و ویژه و تک‌تیرانداز رژیم صهیونیستی است.

۰۸:۳۲ - وزیر خارجه انگلیس: وضعیت غزه، "غیرقابل تحمل" است / "فیلیپ هاموند": مردم انگلیس از رنج کنونی مردم غزه، به شدت پریشان هستند/ من هزاران ایمیل دریافت کردم که در آنها مردم وحشت خود را درباره بمباران غیرنظامیان توسط اسرائیل ابراز کرده و وضعیت غزه را غیرقابل قبول دانستند.

بنیامین نتانیاهو به دنبال یک راه نجات است

۰۴:۵۸ - یک تحلیلگر مسائل جهان عرب گفت: بنیامین نتانیاهو به دنبال یک راه نجات است، راه نجاتی که آبروی وی را حفظ کند، اکنون ۴ هفته از جنگ گذشته و وی نتوانسته حتی یکی از اهداف حمله به غزه را محقق کند.

۰۴:۳۵- هیئت مذاکره‌کننده فلسطینی وارد قاهره شد / به گزارش خبرگزاری فرانسه از قاهره، یک هیئت ارشد فلسطینی برای گفتگو درباره آتش بس در نوار غزه وارد قاهره شد/ این درحالی است که رژیم صهیونیستی اعلام کرده نمایندگانش را به این گفتگوها اعزام نخواهد کرد.

آمار شهدای فلسطینی به ۱۷۱۲ نفر افزایش یافت

۰۴:۲۷- به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، تاکنون بر اثر حملات صهیونیست‌ها به غزه بیش از ۱۷۱۲ فلسطینی به شهادت رسیده اند و ۹۰۸۰ نیز مجروح شده‌اند.

۰۴:۲۳- هزاران نفر مقابل کاخ سفید تجاوزات اسرائیل را محکوم کردند / شبکه تلویزیونی العالم گزارش داد: هزاران نفر مقابل کاخ سفید در محکومیت تجاوزات رژیم وحشی صهیونیستی به نوار غزه تظاهرات کردند.

۰۴:۲۰- دو فلسطینی دیگر در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به جبالیا شهید شدند / به گزارش خبرگزاری فرانسه، سخنگوی رسمی وزارت بهداشت فلسطین در غزه شامگاه شنبه اعلام کرد؛ دو فلسطینی از یک خانواده در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به جبالیا در شمال نوار غزه به شهادت رسیدند.

خالد مشعل: آقای کری! وقتی مواضع حماس اعلام می‌شود لطفا به دقت گوش کن

۰۴:۱۷- رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: ما آقای جان کری و اسرائیلی‌‌ها را فریب ندادیم؛ ما به همه و به آقای کری گفته بودیم که موضع ما چیست از این رو آنها هستند که باید مسئول این امر باشند؛ آقای کری! لطفا به موضع ما به دقت گوش کن.

رژیم صهیونیستی: نظامی ربوده شده مرده است

۰۳:۵۵- رژیم صهیونیستی مدعی شد که نظامی ربوده شده در غزه کشته شده است.

فوزی برهوم: نتانیاهو در تلاش برای ایجاد یک پیروزی مصنوعی است

۰۳:۱۳ - یکی از مقامات ارشد حماس تاکید کرد که ارتش رژیم صهیونیستی با مشکلات جدی مواجه شده است و نخست وزیر این رژیم تلاش می‌کند تا یک پیروزی مصنوعی برای خود ایجاد کند.

رایزنی میان پادشاه عربستان و ولیعهد امارات برای پایان جنگ غزه

۰۲:۱۷ - پادشاه عربستان و ولیعهد امارات برای پایان دادن به جنگ در غزه و برقرار شدن آتش بس با یکدیگر گفت‌وگو می‌کنند.

سامی ابوزهری: نتانیاهو در تلاش برای فرار از شکست است

۰۰:۵۵- سخنگوی حماس تصریح کرد نتانیاهو در تلاش برای فرار از شکست است و رژیم صهیونیستی به بن‌بست رسیده است.

حماس: به مقاومت تا پیروزی ادامه خواهیم داد

۰۰:۱۹- شبکه تلویزیونی العربیه در خبری فوری اعلام کرد: جنبش حماس در واکنش به اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل از ادامه مقاومت تا پیروزی خبر داد.

 

اخبار یکشنبه، روز بیست و هفتم «دفاع غزه» در مقابل تجاوز رژیم صهیونیستی:

15:42   عقب‌نشینی بدون دست‌آورد ارتش صهیونیستی از غزه/مهندسی فوق‌العاده تونل‌های حماس در کنار پناهگاه‌های بی‌فایده تل آویو

15:27   انتقاد عبدالباری عطوان از «همپیمانی مصر و عربستان» علیه کودکان غزه

15:15   آمار وزارت بهداشت فلسطین: تا کنون 1766 نفر در پی حملات اسرائیل کشته و 9320 نفر زخمی شده‌اند.

15:11   شروط و بندهای مهم طرح «مقاومت» برای آتش‌بس در غزه اعلام شد

14:58   شهید و زخمی شدن ده‌ها فلسطینی در بمباران مدرسه «آنروا» در رفح

14:57   وابستگی فامیلی «افسر اسیر» اسرائیلی با «وزیر جنگ» تایید شد

14:57   سازمان ملل: غیرممکن است اسرائیل به اشتباه مدرسه سازمان ملل را هدف گرفته باشد

14:20   بحران غزه؛ فرصتی برای قدرت‌نمایی جنبش عدم تعهد/ آیا مصر تحت فشار اعضا گذرگاه «رفح» را باز می‌کند؟

14:16   لیونی: تشکیلات خودگردان باید کاملا جایگزین حماس شود

13:12   امیر قطر خواستار اتخاذ موضعی واضح در قبال غزه از طرف بان کی‌مون شد

13:00   فرمانده جنگ 6 روزه 1967: اسرائیل حجم خطر موشکی حماس را درک نکرد

12:50   سرایا القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد که یک نظامی اسرائیل را با تک تیراندازان خود زده و سه موشک به اشدود شلیک کرده است.

12:41   وزارت‌بهداشت غزه: حمله به مدرسه انس کشتار جدید ارتش اشغالگر است

12:38   انتقاد تند رهبر حزب کارگر انگلیس از «سکوت کامرون در برابر کشتار غیرنظامیان»

12:29   پیغام «اسرائیل» به «آمریکا» برای ممانعت از حمله موشکی حزب‌الله به تل‌آوی

12:23   اشپیگل: تل‌آویو از کری جاسوسی کرده است

12:22   لگد مالی پرچم اسرائیل شرط ورود به شهرداری معان در اردن

12:15   ارتش اسرائیل در ادامه عقب‌نشینی که از شب گذشته آغاز شده است از برخی مناطق دیگر در غزه عقب‌نشینی را آغاز کرد. روزنامه تایمز اسرائیل نیز گزارش کرد که حملات هوایی همچنان ادامه خواهد داشت.

11:41   ده‌ها شهید و زخمی حاصل تازه‌ترین جنایات رژیم صهیونیستی در غزه

11:39   جهاد اسلامی: اظهارات نخست‌وزیر اسرائیل اعتراف به شکست بود

11:34   حمایت هنرمندان اکوادوری از مردم بی‌دفاع غزه

11:19   «پاناروما»: 610 نظامی ارتش رژیم صهیونیستی تاکنون در جنگ غزه کشته شده‌اند

11:14   فیلیپ هاموند: شرایط غزه منجر به افزایش یهودستیزی شده است

11:03   پرتاب 3 راکت از شبه‌جزیره سینا به سوی فلسطین اشغالی

10:50   مردم شیلی خواستار قطع روابط با رژیم صهیونیستی شدند

10:43   خون «ساکتان» نسل‌کشی در غزه بر دستان معترضان اسپانیایی

10:30   خبرگزاری فلسطینی سما به نقل از وزارت بهداشت غزه اعلام کرد شمار شهدا به 1730 نفر رسید

10:29   ونزوئلا خواستار دخالت سازمان ملل در بحران غزه شد

10:18   هشدار سازمان امدادرسان سازمان ملل در غزه درباره فاجعه بهداشتی در غزه

10:03   راهپیمایی سراسری در ونزوئلا در حمایت از غزه

09:43   یونیسف: حداقل 296 کودک در غزه تاکنون جان باخته‌اند

09:39   خسارت 4.3 میلیارد دلاری جنگ غزه برای اقتصاد رژیم صهیونیستی

09:10   انتقال سلاح‌های رژیم صهیونیستی از «کانال سوئز» با مجوز مصر

09:03   هزاران ایرلندی خواستار اخراج سفیر رژیم صهیونیستی شدند

08:54   در پی فشارهای مردمی/ انگلیس در فروش تسلیحات به تل آویو تجدید‌نظر می‌کند

08:51   افزایش شهدا به 1721 نفر / بیش از 58 هزار حمله طی 27 روز / هر ساعت یک کودک کشته می‌شود

07:03   یادداشت/ اردن نگهبان امین رژیم صهیونیستی

04:58   تحلیلگر و روزنامه‌نگار سرشناس دنیای عرب: نتانیاهو دنبال راه نجات است/ اسرائیل حقیقتا شکست خورده است

03:32   رژیم‌صهیونیستی: نظامی ربوده شده [به دست حماس] مرده است

03:00   فوزی برهوم: نتانیاهو [پس از ناکامی در جنگ] دنبال پیروزی مصنوعی است

02:17   سران دو کشور عربستان و امارات که متهم هستند به حمایت از جنگ اسرائیل علیه غزه، گفت‌وگوی تلفنی کردند

03:45  شهادت سه فلسطینی دیگر در حمله صهیونیست‌ها به اردوگاه آوارگان در جبالیا/تعداد شهدا به 1715 نفر رسید

00:55   سامی ابوزهری: نتانیاهو در تلاش برای فرار از شکست است

00:11   پرچم اسرائیل در پایتخت آمریکا به آتش کشیده شد

23:38   حمله به تظاهرات ضد جنگ در بیت المقدس

23:03   «موشه یعلون»: ما تاکنون هزینه سنگینی داده‌ایم/این عملیات ساده نبود

22:51   نتانیاهو: در صورت نیاز به عملیات نظامی ادامه می‌دهیم/جامعه بین المللی از ما حمایت کند

22:50   بیش از 10 هزار نفر در حمایت از غزه مقابل کاخ سفید تظاهرات کردند

21:04   کمک اطلاعاتی آمریکا به رژیم صهیونیستی برای آزاد کردن نظامی مفقود شده

20:39   حماس: عقب‌نشینی صهیونیست‌ها تعهدی برای ما ایجاد نمی‌کند 

منیع: فارس، العالم و نسیم و باشگاه خبرنگاران و جهان




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.