ID : 11170945
واگذاري 3688مسكن مددجويي كميته امداد وبهزيستي در يزد

2295 خانوار تحت پوشش یزد همچنان بی خانمان


در حالي دو دستگاه متولي حمايت از اقشار محروم و آسيب‌‌پذير استان از ساخت سه هزار و 688 واحد مسكوني براي مددجويان تحت پوشش خود در 10 سال گذشته خبر مي‎‎دهند كه هنوز تعداد دو هزار و 295 خانوار تحت پوشش آنها فاقد مسكن و متقاضي سرپناه هستند.

به گزارش یزد رسا،در حالي دو دستگاه متولي حمايت از اقشار محروم و آسيب‌‌پذير استان از ساخت سه هزار و 688 واحد مسكوني براي مددجويان تحت پوشش خود در 10 سال گذشته خبر مي‎‎دهند كه هنوز تعداد دو هزار و 295 خانوار تحت پوشش آنها فاقد مسكن و متقاضي سرپناه هستند.

 

به گزارش ایسنا،یکی از نیازهای روز جامعه داشتن سرپناه مقاوم و منزل مسکونی مناسب است و اين در حالي است كه در شرايط اقتصادي امروز جامعه داشتن چنين امكاني براي بسياري از افراد جامعه به ويژه محرومین و نیازمندان بسيار سخت و بعضاً‌ ناممكن است.

 

البته در راستاي توجه خاص نظام جمهوري اسلامي به محرومين جامعه، دستگاه‏‏هاي مرتبط  با اين قشر از جامعه در رابطه با تامين مسكن محرومين ورود داشته‏‏اند و اقدامات خوبي نيز در اين رابطه صورت گرفته است ولي به نظر مي‏‏رسد هنوز هم ناكافي و عنايت ويژه مسئولان در اين رابطه را مي‏‏طلبد.

 

ساخت 2600 واحد مسكوني در كميته امداد

مدیر تأمین مسکن و امور مهندسی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد در همين رابطه از ساخت بيش از چهار هزار و 139 واحد مسکونی و تحویل آنها به مددجویان تحت حمایت اين نهاد خبر داد و گفت: البته بیش از دو هزار و 600 واحد از اين تعداد مربوط به 10 سال گذشته است.

 

"سیدرضا لاله‌زاری" در گفت‎‎و‎‎‎گو با ايسنا، همچنين افزود: علاوه بر ساخت و تحويل اين تعداد واحد مسكوني مددجويي در استان، از سال 84 تاكنون 11 هزار واحد مسكوني مددجويان نيز تعمیر شده ‌است.

 

وي همچنين از در حال ساخت بودن 306 واحد مسكوني براي مددجويان در قالب مسکن مهر مصوب سفرهاي دولت گذشته به استان خبر داد و گفت: قريب 20 درصد از اين واحدها در مرحله تكميل است كه به زودي به مددجويان متقاضيان تحویل خواهد شد.

لاله‎‎زاري در مورد نحوه واگذاري اين واحدهاي مسكوني اظهار كرد: اولویت براساس فرم‌های خاصی مشخص می‌شود و مددجويان با امتیاز بالاتر مانند كساني كه عائله بيشتري دارند، زنان فاقد سرپرست و زنان سرپرست خانوار در اولويت واگذاري قرار مي‎‎گيرند.

 

 

1455 مددجوي كميته امداد فاقد مسكن هستند

البته اين در حالي است كه "مهدی حجازی" معاون حمایت و سلامت خانواده كميته امداد استان به خبرنگار ایسنا اعلام كرد كه قريب يك هزار و 455 خانوار تحت پوشش كميته امداد هنوز فاقد مسکن هستند.

"حسین بمانی" معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان هم در گفت‎‎وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)  - منطقه يزد، از تامين تعداد يك هزار و 834 واحد مسكوني در 10 سال گذشته براي معلولان و مددجویان تحت پوشش بهزیستی استان خبر داد.

 

بهره‎‎برداري از 824 واحد مسكوني بهزيستي تا نيمه سال آتي

اين مسئول افزود: در همين راستا تعداد 824 واحد در مرحله ساخت و نازک‌کاری است كه اميدواريم در شش ماهه اول سال آينده به متقاضيان واگذار شود.

وي اعتبار دولتی هزینه شده برای واحد مسکونی ساخته شده و در حال ساخت بهزيستي استان را كه بالغ بر دو هزار و 600 واحد مسكوني مي‎‎شود را  102میلیارد و 671 میلیون ریال ذكر كرد.

 

 

840 مددجوي بهزيستي در نوبت دريافت مسكن

بماني با اشاره به تحويل 324 واحد مسكوني بهزيستي استان در سال جاري، اظهار كرد: تعداد معلولان و مددجویان در نوبت دریافت مسکن بهزيستي استان حدود 840 خانوار هستند كه از این تعداد 481 خانوار شهري و 359 خانوار نيز روستايي فاقد مسکن هستند.

اين مسئول ادامه داد: البته در مورد تامين مسكن خانوارهاي شهری در انتظار آيین‌نامه‌ها ودستورالعمل‌های اجرايي مسکن اجتماعی از سوي ستاد مسکن بهزیستی کشور هستیم ولی در مورد تامين مسکن روستایی  با همکاری مشترک بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بهزیستی، عملیات ساخت 20 هزار واحد مسکن روستایی ویژه معلولین و مددجویان بهزیستی کشور در قالب طرح بهسازی و نوسازی مسکن روستایی دردستور کار است.

وی مشمولان طرح ساخت مسكن روستايي براي بهزيستي را شامل معلولان سرپرست خانوار، زنان سرپرست خانوار، خانوارهای دارای حداقل دو عضو معلول، معلولان مجرد بالای 20 سال، زنان و دختران خودسرپرست بالای 35 سال، فرزندان ترخیص شده از مراکز شبانه‌روزی و معتادان بهبود یافته ذكر كرد.

 

 

تسهيلات مسكن براي روستاييان تحت پوشش بهزيستي 

بمانی همچنین از پرداخت تسهیلات 150 ميليون ريالي از سوي بنياد مسكن در قالب طرح بهسازی ونوسازی مسکن روستایی و نيز کمک بلاعوض 60 میلیون ريالي بهزيستي برای هر واحد مسکن روستایی خبر داد.

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان از دیگر تسهیلات این طرح را واگذاری زمین به صورت رایگان در مناطق دارای زمین، به معلولان و مددجویان براساس ضوابط و شرایط بنیاد مسکن انقلاب اسلامي بیان کرد.

انتهای پیام/ع




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.