ID : 21593035
مدیرکل صداوسیمای مرکز یزد:

انتقادات در خصوص «ماه مهربانی» را قبول دارم/تولید سریال طنز با محوریت اقتصاد مقاومتی در شبکه تابان


مدیرکل صداوسیمای مرکز یزد در پاسخ به انتقادها نسبت برنامه ماه مهربانی گفت: به‌شخصه این انتقاد را قبول دارم چراکه فرد نیازمند باید به‌گونه‌ای معرفی شود که کرامات انسانی وی حفظ شود.

به گزارش یزد رسا، برنامه ماه مهربانی کاری است از صداوسیمای مرکز یزد که همه روزه در ایام ماه مبارک رمضان از سیمای استانی به صورت زنده به روی آنتن می رود.

درحالی که این برنامه توانسته نظر مخاطبان زیادی را به خود جلب کند با انتقاداتی نیز همراه بوده است به همین جهت به سراغ مدیرکل صدا وسیمای استان رفتیم تا نظر وی را در این خصوص و دیگر اقدامات این مرکز جویا شویم؛

مدیرکل صداوسیمای مرکز یزد در مصاحبه با یزد امروز درباره انتقادات وارده به این مرکز در خصوص پخش تصاویر بدون پوشش نیازمندان جامعه و زندانیان نیازمند جرائم غیر عمد در برنامه ماه مهربانی ضمن پذیرش این انتقاد اظهار داشت: این انتقادات دارای چند نکته است اول اینکه افرادی که به‌عنوان مهمان در این برنامه حضور پیدا می‌کنند و یا آیتمی درباره آن‌ها ضبط می‌شود توسط دوستان ما در کمیته امداد یا ستاد دیه معرفی می‌شوند و صداوسیما در این زمینه هیچ‌گونه دخالتی ندارد.

دکتر احمد پهلوانیان افزود: دوم اینکه افراد مذکور با رضایت  خود در این برنامه حاضرشده و خود این مسئله را پذیرا هستند و نکته سوم این است که این مدل کار در مراکز صداوسیمای دیگر استان با همین سبک و سیاق تولید می‌شود و حتی اولین بار این برنامه در حدود 8سال پیش در شبکه تهران استارت خورد بنابراین این اقدام ما کاری آگاهانه و بر اساس تجربه قبلی صورت گرفته است اما مردم استان یزد نسبت به این مسائل حساس‌تر بوده و این حساسیت برای ما قابل‌احترام است.

بنده به‌ شخصه این انتقاد را قبول دارم

پهلوانیان ادامه داد:بنده به‌ شخصه این انتقاد را قبول دارم چراکه فرد نیازمند باید به‌گونه‌ای معرفی شود که کرامات انسانی وی حفظ شود  و در جلسات متعدد براین مسئله تأکید شده و موردبررسی قرارگرفته است بنابراین سعی شده به‌مرور پخش تصاویر افراد کمتر شده  و در حال حاضر به‌گونه‌ای فیلم‌برداری می‌شود که چهره افراد مشخص نباشد.

مدیرکل صداوسیمای استان با اشاره به این مطلب که برخی اوقات در صداوسیما بین انجام دو عمل قرار می‌گیریم که نمی‌دانیم کدام بهتر است ابراز داشت: من به‌عنوان مسئول صداوسیمای مرکز یزد از مطرح کنندگان این انتقاد منتقدان تشکر می‌کنم چراکه این موضوع سبب شد تا ما به‌صورت جدی‌تری و حساس‌تر به این ایراد فکر کنیم.

وی تأکید کرد:البته ضمن احترامی که برای منتقدان قائل هستم باید بگویم برخی به دلیل مشکلاتی که پایک شخص داشتند با طرح این انتقاد قصد فشار آوردن به صداوسیما برای تعطیلی این برنامه را داشتند.

آزای 11 زندانی و جمع آوری بیش از40 میلیارد ریال دستاورد ماه مهربانی

پهلوانیان آزادی 11 نفراز زندانیان نیازمند و جمع‌آوری بیش از40 میلیارد ریال کمک‌های مردمی را از دستاورد وآثار و برکات این برنامه دانست و گفت: شاید این برنامه نقاط ضعفی نیز داشته اما جذب این حجم از کمک‌های مردمی در استان بی‌سابقه بوده است.

مدیرکل صداوسیمای مرکز یزد در خصوص جایگاه این مرکز در بین مراکز استانی اظهار داشت: برنامه‌های صداوسیما در بخش‌های مختلف ارزیابی می‌شود به‌طور مثال در سال گذشته در حوزه سیما؛ تعداد زیادی از برنامه‌ها، به‌عنوان 5 اثر برتر کشوری معرفی‌شده  و یا در حوزه خبرده وِیژه خبر سیاسی و انتخابات نیز جزء 5استان برتربودیم.

وی ادامه داد: در حوزه پژوهش و آن‌هم پژوهش درزمینهٔ  انتخابات جزو 3استان برتر و در حوزه رادیو از رتبه 25 در بهار،24در تابستان و3درپاییز به رتبه اول کشوری در زمستان دست‌یافتیم.

پهلوانیان اضافه کرد: البته مقصود از 5استان برتر رتبه‌بندی از 1تا 5 نیست بلکه منظور این است  که در ارزیابی‌ها یکی از 5 استان برتر کشور بودیم.

مشکلات فنی و ضعف امکانات یکی از دلایل ضعف ارتقای جایگاه صداوسیمای یزد

مدیرکل صداوسیمای مرکز یزد با اعلام این مطلب که یکی از دلایل ضعف ارتقای جایگاه مرکز یزد مشکلات فنی و ضعف امکانات است گفت: البته این مسئله به‌مرورزمان با تجهیز استودیوها و ارتقای امکانات فنی در حال برطرف شدن است مثلاً فضایی که استودیو همین برنامه ازنظر حجم و هزینه دربی داشته در بین مراکز استانی سابقه نداشته و آرایه برنامه یک فنجان یک زندگی هم جزو 3 دکور برتر بین مراکز استانی انتخاب‌شده است.

پهلوانیان روند جذب مخاطب در مرکز یزد را صعودی عنوان کرد و از کلید خوردن سریالی طنز اجتماعی با محوریت مباحث اقتصاد مقاومتی و تولیدیک تله‌فیلم در یزد در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

عزم جدی صداوسیما در زمینه اقتصاد مقاومتی

وی بابیان تأثیرگذاری صداوسیما در فرهنگ‌سازی اقتصاد مقاومتی تصریح کرد:تولید داخلی،استفاده مردم از کالای ایرانی و خودداری از استفاده از کالای قاچاق از اضلاع اقتصاد مقاومتی است و صداوسیما با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در تلاش است تا با معرفی تولیدکنندگان،کالاهای ایرانی و ویژگی‌های آن‌ها به مردم در این مسیر قدم‌های مهمی بردارد البته در این راستای به کمک‌های شرکت‌های صنعتی و ایده‌های خلاقانه آنان نیز نیازمندیم.

پهلوانیان گفت:مرکز صداوسیمای یزد آمادگی خود را برای معرفی شرکت‌های تولیدی و به‌ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان متکی بر تولید و عرضه داخلی شرکت‌های صادراتی، بدون نگاه اقتصادی اعلام می‌داریم.

مدیرکل صداوسیمای مرکز یزد درباره گلایه برخی نهادها از افزایش تعرفه تبلیغات و برنامه‌سازی در این مرکز بیان داشت: سابقه مشارکت دستگاه‌های دولتی  در برنامه‌سازی به دوران ریاست آقای لاریجانی برمی‌گردد که البته افت‌وخیزهایی هم در این مدت تجربه کرده که این افت‌وخیزها به قوانین برون‌سازمانی مربوط است مثلاً در بودجه سال 94 و95 مقرر شد تا یک درصد از ردیف خاص بودجه سازمان‌ها وادارات به صداوسیما اختصاص‌یافته  که یا در تهران و یا در مراکز استان‌ها هزینه می‌شود.

وی افزود: امسال متممی به این قانون اضافه شد که سازم آن‌ها می‌توانند 2درصد دیگر هم برای برنامه‌های صداوسیما هزینه کنند و درواقع بخشی از بودجه صداوسیما  که مستقیماً اختصاص داده نشده، در این قالب و به جهت ارتقای سطح تعامل دستگاه‌ها، ادارات و نهادها با صداوسیما به این سازمان داده شود.

پهلوانیان تصریح کرد : اما ما در صداوسیمای مرکز یزد سنتی را قراردادیم و آن اینکه مقرر کردیم  برنامه‌هایی که رویکرد آموزشی و اطلاع‌رسانی داشته باشد به‌صورت رایگان پخش شوند اما برنامه‌هایی که به معرفی خدمات و تبلیغ کالا و خدمات می‌پردازند ازنظر قانونی باید قرارداد منعقد کرده و پس از تائید نهایی توسط تهران برنامه‌ها و تبلیغات به روی آنتن برود.

پایین بودن سطح تعامل دستگاه های دولتی استان با صدا و سیمای مرکز یزد

مدیرکل صداوسیمای استان با اعلام این مطلب که در حال حاضر به اذعان خود دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی سطح تعامل مرکز یزد با این دستگاه‌ها بی‌سابقه بوده و تقریباً اکثر ادارات و سازم آن‌ها از این اقدام مرکز یزد تشکر داشتند از پایین بودن سطح کلی مشارکت دستگاه‌ها و نهادهای دولتی با این رسانه نسبت به مراکز دیگر استان‌ها ابراز گلایه کرد. 

وی اذعان داشت : در حال حاضر تعدادی از تبلیغات ما اهم از تبلیغ کتاب یا مسابقات کتاب‌خوانی و همین برنامه ماه مهربانی که از مصادیق فرهنگی به‌حساب می‌آیند به‌صورت 100درصد رایگان صورت می‌گیرد.

پهلوانیان در پایان اضافه کرد: اعتقادداریم جایگاه صداوسیما جایگاه ارزشمندی است و با توجه به این نکته و رشد مخاطبان تصمیم برافزایش تعرفه تبلیغات و برنامه سازی گرفتیم و جالب این است که پس‌ازاین افزایش قیمت، استقبال ارگان ها و بخش‌های دولتی و خصوصی نسبت به گذشته بیشتر شده است.

انتهای پیام /ح




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.