بومی سازی 80 درصدی زیرساختهای صداوسیما/مصرفزدگی و اشاعه فرهنگ ابتذال،از اهداف رسانه های سرمایه داری
به گزارش یزدرسا به نقل از یزد امروز؛ معاون توسعه و فناوری رسانه سازمان صداوسیمای کشور در آیین افتتاح پروژههای صداوسیمای مرکز یزد رسانه را پایه و اساس هر نظام جامع و کامل دانست و گفت: امام راحل مبارزه خود را از طریق ابزار و افراد رسانه یعنی رسانههای مکتوب، نوار و کسانی که رسانهای بودند به سرانجام رساند.
دکتر رضا علیدادی گستره تأثیر رسانه را از طفل یکساله تا فرد 90 ساله عنوان کرد و اظهار داشت: گستره تاثیررسانهها زیاد بوده و در نقاط مختلف جهان بسط پیدا میکند.
علیدادی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه رسانه خنثی وجود ندارد متذکر شد: در پس ذهن هر رسانهای اهدافی نهادینهشده که رسانهها را بر اساس آن به مثبت و یا منفی تقسیم میکنند.
وی در تقسیمبندی رسانههای عصر کنونی، آنها را رسانههای مردم محور پاک اسلامی و پیرو سرمایهداری عنوان کرد و ابراز داشت: رسانههای سرمایهداری به دنبال ترویج لاابالیگری، مصرفزدگی، اشاعه فرهنگ ابتذال و بهرهبرداری سوء از کشورهای دیگر هستند که نمونه بارز آن را در انتخابات آمریکا بهصورت کامل و واضح دیدیم بنابراین رسانه ملی باید در چنین فضایی رقابت کرده و باهدف قرار دادن قرآن کریم و بیانات ائمه معصومین (ع) مسیر حرکت خود را پیداکرده و درراستای خوداتکایی و خودکفایی ملی، حرکت کند.
معاون توسعه و فناوری رسانه ملی با اشاره به اهمیت بالای کارکرد رسانه گفت: امروزه حتی برنامههای سرگرمکننده نیز درراستای تحقق اهداف صاحبان رسانه به کار گرفته میشوند و آمریکائیها در هدفگذاری خود علناً در رسانههایشان اعلام کردند که تا سال 2050 تمام مردم جهان باید مطابق میل آنها زندگی و تفکر کنند و این مصداق جنگ نرم علیه کشورهای جهان است.
وی در بخش دیگری از سخنانش، تأثیرپذیری رسانه ملی را در دو بخش جسم و روح دانست و گفت: معاونت توسعه و فناوری بهمانند جسم رسانه بوده که باید تمام توان خود را برای رفع نیازها به کار بندد.
علیدادی ادامه داد: باوجود مشکلات مالی فراوان در سالهای گذشته تلاش زیادی در این حوزه صورت گرفته و اکنون بیش از 80 درصد زیرساختهای ما در صداوسیما محصولات داخلی هستند.
معاون فناوری رسانه ملی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمام فرستندهها و سیستمهای فنی که در بخشهای مختلف فرستنده بهرهبرداری میشود، ایرانی بوده و حتی برخی شرکتهای معتبر خارجی نیز نتوانستهاند تولیدات ما را تولید کنند.
انتهای خبر/ح
Related Assets:
-
رساندن صدای مردم به گوش مسئولان مهمترین رسالت «مستند مردم بالادست»/موفقیت در جشنواره مراکز صداوسیما؛مهر تائیدی بر درست بودن مسیر است
-
افتتاح پروژه های صداوسیمای مرکز یزد با حضور معاون توسعه و فناوری صداوسیما
-
اعتبار ۱۵۰ میلیاردی پروژههای صداوسیمای مرکز یزد
-
شور حسینی در «روستاي توت» به تصویر کشیده می شود +تصاویر
-
پخش بیش از 3 هزار دقیقه عزاداری یزدی ها در شبکه های ملی
-
وقایع اتفاقیه در 18 بهمن 1357 در یزد