تعداد کشتههای جاده یزد-بافق به چند نفر برسد آقایان راضی میشوند کاری کنند؟!
به گزارش یزدرسا، جاده بافق-یزد پرحادثهترین محور بینشهری در استان یزد است و تاکنون خوردروهای زیادی در این مسیر واژگون شده و افراد زیادی جانشان را از دست دادهاند.
تا سال 92 بخش قابل توجهی از این مسیر دو طرفه شده و از محور دوم آن بهرهبرداری شده بود، اما عدم بهرهبرداری از باقیمانده محور دوم در 6 سال اخیر اعتراضهای گسترده مردم را موجب شد و این امر باعث شد تا بخشهای دیگری از محور دوم نیز بهرهبردازی شود.
با این وجود هنوز تمام محور دوم به بهرهبرداری نرسیده و در حالی که تنها چند کیلومتر از آن باقیمانده، سرنوشت نامعلوم آن، موجب نگرانی مردم بافق شده است.
مهم ترین ویژگی های این جاده های پر تصادف؛ باریک بودن، وجود پیچ های غیراستاندارد، نبود علائم و خط کشی مناسب، دو طرفه بودن و . . . می باشد. جاده علاوه بر اینکه با سلامت و جان آدمی در ارتباط است یکی از شاخصه های مهم برای رونق چه از لحاظ صنعتی، گردشگری و ... است؛ با این تفاسیر شهرستان بافق نیز از این مقوله جدا نیست؛ چنانکه مسئولین مربوطه یکی از دلایل عدم حضور گردشگران و پزشکان متخصص در شهرستان بافق را نامساعد بودن شرایط جاده ای بافق می دانند.
واکنش رسانه های کشور به حوادث فجیع جاده بافق
بلاتکلیفی در اتمام پروژه جاده بافق به یزد در حالی است که به گفته سیدمهدی طلایی مقدم فرماندار وقت بافق در دولت یازدهم؛ این پروژه هم مصوب سفر مقام معظم رهبری داشته و هم به عنوان پروژهای مصوب استان یزد است و تنها مشکل اجرایی نشدن جاده بافق-یزد کمبود نقدینگی کشور است.
این در حالی است که چندی قبل فرماندار بافق در پاسخ به خبرنگار ما گفته بود: چیز زیادی از مسیر دوم جاده نمانده و فقط 8 کیلومتر آن مانده که از این مقدار هم 2 کیلومتر آن آسفالتش انجام شده است و شک نکنید که نهایتا تا پایان امسال به اتمام میرسد. (اینجا)
همچنین محسن صادقیان معاون عمرانی استانداری یزد گفت: یکی از پروژههای مهم پروژه جاده یزد-بافق است که تلاش همه دوستان راه و شهرسازی این است که این پروژه انشاالله تا دهه فجر به بهرهبرداری برسد. (اینجا)
محمدرضا نقصان محمدی مدیرکل راه وشهرسازی استان نیز گفت: ۲۲ میلیارد تومان بدهی و همچنین نیاز به ۳۰ میلیارد تومان دیگر اعتبار و مشکلات حقوقی بیشمار باعث شد پروژه دو بانده شدن جاده یزد-بافق، سالها معطل بماند و انشاالله ۸ کیلومتر باقیمانده تا دهه فجر امسال اتمام و به بهرهبرداری خواهد رسید.
وی افزود: در حال حاصر فقط یککیلومتر دیگر نیاز به لایهسازی دارد و نصب علائم نیز همزمان پیگیری خواهد شد و مشکلات قیر در سال ۹۷ و برخی مسائل حقوقی باعث توقف این پروژه شده بود.
اما سئوال اساسی که وجود دارد این است که چگونه در دولت قبل به سرعت بخش قابل توجهی از جاده یزد-بافق دو بانده شد، اما با روی کار آمدن دولت جدید و در حالی که 6 سال از عمر دولت میگذرد، هنوز این جاده به سرانجام نرسیده است؟!
آیا واقعا تکیمل یک جاده، -آن هم جادهای که بخاطر تک بانده بودن تلفات زیادی به بار آورده است-، تا این حد دشوار است که دولت از عهده آن برنمیآید یا اینکه اساسا جان انسانها برای آقایان اهمیتی ندارد!
عاملی که موجب شده تا جاده یزد-بافق در این وضعیت قرار بگیرد از دو حالت خارج نیست، یا اینکه مسئولین و دولتمردان در این زمینه ناکارآمد هستند و آنها را یارای به اتمام رساندن چند کیلومتر جاده نیست یا اینکه اصلا این مسئله آنچنان اهمیتی برای آنها ندارد!
در واقع سئوال مهمی که برای بسیاری از مردم وجود دارد این است که به راستی چند نفر دیگر باید در این جاده کشته شوند تا مسئولین محترم به خود آیند و جاده را به اتمام برسانند؟!
انتهای پیام/
Related Assets:
- تاکید رهبری بر مصوبه آب یزد مسئولان یزد را یک دل کرد/نکته سنجی «حضرت آقا» در دیدار با خانواده آیت الله خاتمی
- تنها دانشکده خبر استان یزد در آستانه تعطیلی
- نفوذی های دولت به دنبال ایجاد نارضایتی عمومی در بین مردم هستند
- گشایش نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته ای کشور در یزد
- جاده یزد-بافق تا دهه فجر به بهرهبرداری میرسد/ بودجه راه در سال 98 وضعیت خوبی دارد
- مراسم یادبود آیت الله هاشمی شاهرودی در یزد