خط دوم پروژه بافق- تربت حیدریه را به زودی راهاندازی میکنیم
به گزارش یزدرسا، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در مراسم بهره برداری از 56 ناوگان ریلی جدید تولید داخل خاطر نشان کرد: با توجه به تاکید توسعه ریلی از سوی رئیس جمهور در سال جهش تولید تلاش میکنیم تا حتما از گسترش و توسعه خطوط ریلی بهرهمند شویم و آمار و ارقام نشان میدهد که میتوانیم سرمایهگذاری بیشتری برای ترانزیت بار در خطوط ریلی داشته باشیم.
محمد اسلامی تاکید کرد: تا قبل از پایان دولت، 1200 کیلومتر به راهآهن کشور اضافه میشود.
وی بیان کرد: امیدواریم خطوط راهآهن بافق به اصفهان و کرج به قزوین با تأمین منابع در مدار قرار گیرد، همچنین مهمترین خط ریلی ما که ترافیک سنگینی دارد بافق و تربیت حیدریه است که امیدورایم بتوانیم در مورد خط دوم این پروژه به توافق برسیم و آن را راه اندازی کنیم.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه باید راهآهن و سیستم ریلی کشور را بهینهتر کنیم اظهار کرد: بهینهتر شدن یعنی در پایانههای تخلیه و بارگیری سیستمهای مکانیزه گستردهتری را ایجاد کنیم تا خواب واگنها کمتر باشد.
اسلامی تاکید کرد: باید بازسازیها و نوسازیها سریعتر انجام شود که هم ضریب ایمنی افزایش یابد، هم مصرف انرژی کاهش یابد و هم اعتمادبهنفس بهرهبرداران بالا رود. او ادامه داد: بهینگی یعنی حداکثر اتصالات را در شبکه حمل و نقل ایجاد کنیم که بار از مبدأ تا مقصد و از نقطه صفر تا پایان روی ریل حرکت کند. ایمنی راه یعنی بازسازی و ایمنسازی خطوط ریلی نه تنها در مسیرهای مختلف بلکه در تقاطعها نیز باید دنبال شود و با ایجاد خط واگنهای ریلی برای بالا بردن راندمان سیر قطارها اعم از مسافری و باری تلاش کنیم و سریعتر رسیدن به مقصد را محقق کنیم.
وی دوران کرونا بهترین فرصت برای بازسازی، ایمنسازی و زیباسازی ناوگان ریلی خاطر دانست و افزود: در خصوص راهآهن آذربایجان شرقی، میانه تا بستانآباد سال گذشته این اتفاق رخ داد و در سال جاری بستانآباد- تبریز هم افتتاح خواهد شد و زمان سیر قطار را برای رسیدن به تبریز کاهش میدهد تا به معنای واقعی کلمه اقتصادیتر شدن سیر حرکت ناوگان ریلی را شاهد باشیم.
انتهای پیام/