درس و پیام امام حسین نترسیدن و ایستادن در مقابل شیطان بود
یه گزارش یزدرسا ،سیاست خارجی عرصه واقعیت هاست؛ عرصه «همه واقعیتها»
یکی از بحثهایی که امروز مطرح میشود این است که عرصه سیاست خارجی عرصه واقعیتها است و باید واقعیتها را دید. این حرف، حرف درستی است اما باید همه واقعیتها را دید. همانطور که کسانی که مستبدانهترین رفتارها را دارند و شعار آزادی میدهند، کسانی هم که بیشترین سعی را برای پوشانیدن واقعیتها دارند شعار واقعبینی را میدهند. بله. اتفاقاً این حرف بسیار درستی است. کار بزرگ امام ما این بود که واقعیتهای جهانی را نشان داد. واقعیتهای مناسبات بینالمللی را نشان داد. آن واقعیتها است که باید دیده بشود. از جمله واقعیتها این است که خودشان را یک قدرت فعال مایشاء میدانند که همه باید با آن باشند. کسی نباید در برابر آنها بایستد.
اینکه میبینید اینها امروز این همه از انقلاب اسلامی نگران هستند، بخاطر این است که انقلاب اسلامی این واقعیت را نشان داد. نشان داد که همه قدرتها میتوانند پشت سر شاه باشند و ملتی بگوید او باید برود و او برود.
امام حسین (ع) هم واقع بین بود
اینگونه نیست که بگوییم این یک واقعیت است که باید تسلیمش شد. اصلاً امام حسین علیهالسلام برای چه این جایگاه را دارد؟ برای اینکه میخواهد این واقعبینی را به ما نشان بدهد. «الا ترون ان الحق لایؤمن به و ان الباطل لایتنهی عنه». آیا نمیبینید؟ اتفاقاً دارد به ما درس واقعبینی میدهد اما این نوع واقعبینی؛ «الا ترون ان الحق لایؤمن به». آیا نمیبینید این واقعیت را که آن حقیقت مبنای عمل نیست؟ قدرت و ثروت میخواهد جای آن را بگیرد. اینجاست که آنجایگاه پیدا میشود. بعد میفرماید «لیرغب المؤمن من لقاء ربه حقاً حقا». آنجایگاه آزادگی اینجا دیده میشود.
چرا ما میگوییم سرور آزادگان؟ چون نمیپذیرد کسانی بخواهند مناسبات را بر مبنایی غیر از حقیقت تعریف بکنند. قرآن میگوید کسانی قویتر از شما هم بودند و نتوانستند بر مبنای ظلم و تفکر غلط شکل بگیرند؛ «قد اهلک من قبلهم من القرون من هو اشد منه قوه و اکثر جمعا»، میگوید کسانی بودند که خیلی قدرتمندتر بودند و پولدارتر بودند اما نتوانستند دوام پیدا کنند. خب او از این نگران میشود. اینکه شما میبینید تمام فعالیت آنها روی جمهوری اسلامی ایران متمرکز میشود برای چیست؟ خب خیلی جاهای دیگر هم وجود دارد. شما در همین منطقه و در همسایگی ما میبینید کس دیگری هست که تازه سلاح هستهایاش را هم دارد. کشورش هم خیلی بینظم است. ثبات خاصی ندارد. چرا نسبت به آن نگران نمیشوند؟ چون میبینند اینجا یک مدل جدید، یک نگاه جدید دارد شکل میگیرد.
درسی که امام حسین (ع) داد: نترسیدن و ایستادن، باطل السحر شیطان
اگر ما میگوییم امام حسین (ع) «سرور آزادگان» و «سید شهیدان» است، این، همین طوری به دست نمیآید. طبیعی است که لازمه چنین موفقیتها و چنین روندی مبارزه و مجاهده است. اگر شما میبینید او هم دارد در آن مسیر تمام سعی خودش را به کار میبرد «والذین کفروا یقاتلون فی سبیل الطاغوت» طبیعی است که اگر شما در برابر او هستید «الذین آمنوا یقاتلون فی سبیل الله». نمیشود بگویید مبارزهای نباشد و دستاورد باشد؟ آنها هم که در همان مسیر باطل خودشان کار میکنند، دارند مرتب تلاش میکنند. ضمن اینکه قرآن میگوید اگر چنین صحنهای صورت بگیرد، خداوند بیطرف نیست؛ «والذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا». میگوید «فقاتلوا اولیاء الشیطان ان کید الشیطان ضعیفا». این طور نیست که خیال کنید او یک قدرت مایشاء است. میشود با او هم مبارزه کرد. اینجاست که مفهوم «شهادت» و محرم معنی پیدا میکند. تمام حربه او ترساندن است؛ «ذلکم الشیطان یخوف اولیائه». نقطه مقابلش چیست؟ «شهادت». «یستبشرون بالذین لم یلحقوا بهم ان لاخوف علیهم و لا یحزنون»، «ان الذین قالوا ربناالله ثم استقاموا تتنزل علیهم الملائکه ان لاتخافوا و لاتحزنوا». باطل السحر سلاح او که ترساندن است چیست؟ «نترسیدن و ایستادن».
فقط این نیست که بگوییم نترسید. ببینید، با این نگاه است که یک مکتب جدید شکل پیدا میکند. یک پارادایم جدید شکل پیدا میکند. محاسبات او را دچار اخلال میکند و محاسبات جدید وارد عرصه میشود. اینکه مقام معظم رهبری یکی دو ماه پیش در یکی از صحبتهایشان اشاره فرمودند که مواظب باشید دچار اشتباه محاسباتی نشوید، از این منظر است.
«شهید شهریاری» از مکتب حسینی آموخت که «ما میتوانیم»
اگر امروز حرکتی صورت میگیرد و میتواند موفق بشود، بر اساس چنین نگاه و چنین مکتبی است. خوب است من اینجا از کسانی که این مسیر را ادامه دادند یادی کنم؛ از همین دانشگاه شهید بهشتی، شهید بزرگوار «شهید شهریاری» را داریم. آزادهترین افراد ما چه کسانی بودند؟ کسانی که دلبستگان سیدالشهداء بودند. کسانی که نمیپذیرفتند کسی به آنها بگوید من باید نیاز عملیتان را تعیین بکنم.
در سال 88 ما برای تأمین داروهایی که آن زمان هشتصد و پنجاه هزار بیمار ما را تأمین میکرد به سوخت بیست درصد نیاز داشتیم.
وقتی نامهاش را به آژانس داده بودیم که وظیفه آژانس این است که برای اعضا تسهیل بکند که بتوانند به چنین چیزی دسترسی پیدا کنند آن قدرتی که بر مبنای همان نگاه استکباری عمل میکند احساس کرد تازه یک موضوعی گیر آورده به عنوان اهرم فشار. شروع کرد به شرط و شروط گذاشتن. با همان نگاه استکباری «من اشد منا قوه». خیلی خب. ما این را که شما نیاز دارید داریم.
«نحن اکثر اموالاً و اولاداً». اگر شما نیاز دارید، ما تعیین میکنیم که نیاز شما چگونه تأمین بشود. گفتیم که اگر شما این کار را نکنید ما خودمان انجام میدهیم. یکی از آنها یک لبخندی زد که یعنی به این آسانی نیست! اگر میتوانید انجام بدهید… چه تفکری این نیاز را تامین کرد؟ چه تفکری این نگاه حقخواهانه را محقق کرد؟ تفکر شهید شهریاری. بدون اینکه حتی یک ریال دریافت کند. میدانست که بهای این کار جان خودش است. استقبال کرد. این تفکری است که استکبار از آن احساس خطر میکند. شما دیدید که با جسارت تمام، ترورش کردند.
چه کسانی؟ آنهایی که ادعای مقابله و مخالفت با تروریسم میکنند. وقتی میبینند ملتی دارد از حق خودش دفاع میکند، آنها از تروریسم علیه او استفاده میکنند. خیلی از این کسانی که مدعی آزادی هستند، نه کمپینی راه انداختند و نه هیاهویی راه انداختند که بگویند چرا باید یک دانشمند ما برای یک فعالیت صلحآمیز هستهای هدف قرار بگیرد. بین تروریستها و آنها چه نسبتی هست؟ چرا آنها نگران بودند؟ آنها بیشتر از اینکه نگران غنیسازی باشند، نگران تفکر شهید شهریاری هستند. تفکری که با عشق به سیدالشهدا میگوید «ما میتوانیم».
منبع:9دی
انتهای پیام/ص
Related Assets:
-
دولت و نمایندگان مجلس اسکاتلند به نام امام حسین (ع)خون اهدا کردند
-
دعوت رسمی 404 دانشجوی بوشهري از لنکرانیو جلیلی براي حضور در انتخابات +اسامی
-
جلیلی: ایران به پشتوانه قدرت ملی در حال مذاکره با غرب است/غربیها از ایجاد اجماع علیه ایران ناتوان هستند
-
عکس های ستاد انتخاباتی دکتر جلیلی در یزد چگونه تکثیر می شوند؟!+عکس